Larsrangoy Skrevet Mars 12, 2012 Share Skrevet Mars 12, 2012 hvordan blir bilen å kjøre med 245/285/25-20 egentlig? sporet det ikke nor jævlig? her er ikke veiene all verdens men har lyst på 20" når jeg først skal handle noen feite felger blir det seende bra ut med msport understell? eller må jeg senke for å få hjulene fint oppi hjulbuen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 12, 2012 Share Skrevet Mars 12, 2012 Jeg syntes 20" krever mer senk enn standard M-sport understell. Når det gjelder de ovennevnte dimmensjonene byr ikke det på store problemer dersom du har skikkelige dekk. Jeg venter på levering av 245/30 ZR20 og 295/25 ZR20 (de aller mest perfekte dimmensjonene iht. avvik i rullediameter) i Pirelli P-Zero Nero og det er vel bare å glede seg..!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///frank Skrevet Mars 12, 2012 Share Skrevet Mars 12, 2012 Det blir nok veldig bra, bare 0.3% forskjell på rulleomkrets i forhold til orginal dimensjon. Så lenge det er like bredde foran og bak så er det ingenting å bekymre seg for. Selv om du kunne ha kjørt 245/30 på 8.5x20" foran og 285/25 bak på 10x20" uten problemer. Takker før hjelpa Felger bestilt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torgeir E61 Skrevet Mars 12, 2012 Share Skrevet Mars 12, 2012 Det er vel snart sommer, å nye felger skal kjøpes inn. Nån som har nå bra forslag t 20" felga t en carbon svart E61? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Telcontar Skrevet Mars 12, 2012 Share Skrevet Mars 12, 2012 Det er vel snart sommer, å nye felger skal kjøpes inn. Nån som har nå bra forslag t 20" felga t en carbon svart E61? Ta en kikk her viewtopic.php?f=6&t=143343 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 12, 2012 Share Skrevet Mars 12, 2012 Noen smarte hoder som kan fortelle hvorfor jeg har en MULF2-modul i bagasjerommet? Jeg har ingen form for bluetooth, handsfree eller forberedelse for dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsegutt Skrevet Mars 13, 2012 Share Skrevet Mars 13, 2012 tviler på at det har noe med klima å gjøre, det lukter brent olje på utsiden av bilen også. er ikke dette det berømte veivhus ventilasjons filteret som forårsaker? mener på jeg har lest det en plass. gjelder spesielt på dieselmotorene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsegutt Skrevet Mars 13, 2012 Share Skrevet Mars 13, 2012 Har hatt bilen på eit lokalt bilverksted og har byttet olje på automatkassa før ca 2 uker siden. Ble fortalt at dem hadde sjekket opp med at mobil1 atf hadde dem olje til automatkassa min og vart da flushet og ny olje å filter. girte fint og bra slik som den var før oljebytte. men i uka begynner å slure på 2 til 3 gir og oppover bakker så må jeg tvangs gire kassa eller girer den ikke før over 3000 omd. og når jeg kjører nedover bakker og bremser så girer den ned så turtallet når over 3000 omdr. og når jeg gasser litt på så blir det lite rykk i kass og girer opp at. Pluss jeg har merket at bilen rykker av å til, nesten som fusking. Tok da kontakt med verksted og dem sier det er rart, ba om litt info av oljen som jeg sendte til verkstedmester på BMW verksted i Tromsø, Noe som han bekrefter at mobil1 har ikke noe godkjent olje til min kasse og det finst kun 1 godkjent merke som heiter M-1375.4. Verksted har ordnet 20 liter som dem skal flushe kassa og ny M-1375.4. olje + nytt filter så får man håpe på at kassa blir bra ellers så må jeg ha ny kasse. Så det jeg spør om!, hva om jeg må ha ny kasse, og kan jeg kreve at verksted dekker det? Verkstedmestern i Tromsø kunne og fortelle at: Livstidsoljen får ikke blandes eller forveksles med andre ATF-oljer, ettersom dette fører til girkassehavari. Hvordan gikk dette da? Har hørt at det er jævla viktig med rett olje på disse kassene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Telcontar Skrevet Mars 13, 2012 Share Skrevet Mars 13, 2012 Har tenkt å bestille dekka fra dekkonline.com, noen som har peil på om det er problem å kombinere 93Y og 96Y? Goodyear Eagle F1 Asymmetric 245/35 R19 93Y XL M0 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 275/30 R19 96Y XL M0 Edit: Never mind, fant ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helland Skrevet Mars 13, 2012 Share Skrevet Mars 13, 2012 Har ikke bluetooth i min 05 e61, er det muligheter for å koble til aux/usb? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 13, 2012 Share Skrevet Mars 13, 2012 Noen smarte hoder som kan fortelle hvorfor jeg har en MULF2-modul i bagasjerommet? Jeg har ingen form for bluetooth, handsfree eller forberedelse for dette.http://images.bimmers.no/files/k7ans6da95ksp4ug693c.jpg Om noen andre skulle være borti det samme, så har alle biler med tilvalget 6FL (lyd via USB) en bluetooth-modul. Det som mangler for at denne skal fungere er mikrofon, bluetooth-antenne og koding. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///frank Skrevet Mars 13, 2012 Share Skrevet Mars 13, 2012 Har hatt bilen på eit lokalt bilverksted og har byttet olje på automatkassa før ca 2 uker siden. Ble fortalt at dem hadde sjekket opp med at mobil1 atf hadde dem olje til automatkassa min og vart da flushet og ny olje å filter. girte fint og bra slik som den var før oljebytte. men i uka begynner å slure på 2 til 3 gir og oppover bakker så må jeg tvangs gire kassa eller girer den ikke før over 3000 omd. og når jeg kjører nedover bakker og bremser så girer den ned så turtallet når over 3000 omdr. og når jeg gasser litt på så blir det lite rykk i kass og girer opp at. Pluss jeg har merket at bilen rykker av å til, nesten som fusking. Tok da kontakt med verksted og dem sier det er rart, ba om litt info av oljen som jeg sendte til verkstedmester på BMW verksted i Tromsø, Noe som han bekrefter at mobil1 har ikke noe godkjent olje til min kasse og det finst kun 1 godkjent merke som heiter M-1375.4. Verksted har ordnet 20 liter som dem skal flushe kassa og ny M-1375.4. olje + nytt filter så får man håpe på at kassa blir bra ellers så må jeg ha ny kasse. Så det jeg spør om!, hva om jeg må ha ny kasse, og kan jeg kreve at verksted dekker det? Verkstedmestern i Tromsø kunne og fortelle at: Livstidsoljen får ikke blandes eller forveksles med andre ATF-oljer, ettersom dette fører til girkassehavari. Hvordan gikk dette da? Har hørt at det er jævla viktig med rett olje på disse kassene. Har nå prøvd en stund og er fortsatt plaget med den girer veldigt høyt spesielt når man kjører opp over bakker så må den på ca 3000 omdr før den girer, slurer på 2 og 3 gir synst jeg da. Det som er sikkert er at kassen er slik den var før dem roter med oljebytte.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Mars 13, 2012 Share Skrevet Mars 13, 2012 tviler på at det har noe med klima å gjøre, det lukter brent olje på utsiden av bilen også. er ikke dette det berømte veivhus ventilasjons filteret som forårsaker? mener på jeg har lest det en plass. gjelder spesielt på dieselmotorene. Det viste seg at det var en lekkasje under innsuget, dette førte til at det kom olje ned på en glødeplugg, ny time neste mandag for å reparere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torgeir E61 Skrevet Mars 13, 2012 Share Skrevet Mars 13, 2012 Dukka opp ei melding i bilen, high rate of battery discharge. Lite strøm på batteriet? Går d ann å slette disse meldingene selv? Bilen er en 08 LCI. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 13, 2012 Share Skrevet Mars 13, 2012 Dukka opp ei melding i bilen, high rate of battery discharge. Lite strøm på batteriet? Går d ann å slette disse meldingene selv? Bilen er en 08 LCI. Slike meldinger kan du ikke slette selv. Målt om batteriet ditt trekker mye strøm når den er i sleep? I så fall kan du feilsøke selv ved og ta ut en og en sikring mens du måler og se når målingen synker kraftig, da ligger feilen der. Eller batteriet ditt kan også være gåent. De sies at bly bilbatterier har levetid med 100% funksjonalitet 4-5år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå