Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Det enest du egentlig kan ødlegge uten og løsne fanger og annet er kun de klippsene der lykten er skrudd, oppå, det har jeg gjort, før jeg lærte meg trikset og ta ut lyktene uten og løsne noe uten om selve lykten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... får bare prøve litt mere til helgen da.. den må jo uansett ut en hel del på utsiden før man får sklidd ut innerdelen siden det er en bra kant på undersiden av lykten inn mot midten på bilen. Den kanten butter i fangeren rimelig kjapt...

den klipsen jeg mener er nr. 13/ 15 :)

0vbm0g8bezoi800ysjk5.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye sot har dere på rutene deres egentlig? skal sote rutene mine i mai. tror jeg skal få for ganske mørkt egentlig. 30% gjennomskinning kanskje

Han som la på solfilm på siderutene foran på min bil meinte på det var 80% lysgjennomtrengning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i ett års tid vært på utkikk etter en E61 LCI m-sport. Har hovedsaklig sett etter 525d, men da den hovedsaklig vil bli brukt til småkjøring vurderer jeg å evt. importere en med bensinmotor isteden pga frykt for problemer med bla. partikkelfilter ved mye småkjøring.

Er det noen som har noe erfaring med disse bilene som 525iA og 530iA? Oppleves 530i som vesentlig friskere enn 525i? Ca. 50hk bør vel merkes godt?

Og hvordan oppleves 525d vs 525i og 530i?

Jeg har selv prøvd 525d og 523i, og mitt inntrykk av disse var at 523i ikke kan måle seg mot 525d.

Setter pris på om noen har innspill på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye sot har dere på rutene deres egentlig? skal sote rutene mine i mai. tror jeg skal få for ganske mørkt egentlig. 30% gjennomskinning kanskje

Han som la på solfilm på siderutene foran på min bil meinte på det var 80% lysgjennomtrengning.

Ja, det kan vell stemme at det blir 20% soting da ;)

Lurer på om jeg skal gå for 20 eller 30% sot. Lurer på om 20 blir litt for svakt bak, og jeg vil ikke ha forskjell på siiderutene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i ett års tid vært på utkikk etter en E61 LCI m-sport. Har hovedsaklig sett etter 525d, men da den hovedsaklig vil bli brukt til småkjøring vurderer jeg å evt. importere en med bensinmotor isteden pga frykt for problemer med bla. partikkelfilter ved mye småkjøring.

Er det noen som har noe erfaring med disse bilene som 525iA og 530iA? Oppleves 530i som vesentlig friskere enn 525i? Ca. 50hk bør vel merkes godt?

Og hvordan oppleves 525d vs 525i og 530i?

Jeg har selv prøvd 525d og 523i, og mitt inntrykk av disse var at 523i ikke kan måle seg mot 525d.

Setter pris på om noen har innspill på dette :)

Har ikke akkurat den erfaringen som du er ute etter, men jeg har en 520i fra 2004. Prøvekjørte en 525d facelift hos BMW for noen uker siden, men ble ikke nevneverdig imponert over draget der. Høres ut som en traktor også, men den er selvfølgelig en del snillere på forbruket. Selv tenkte jeg at jeg ikke ville byttet min 520i-maskin mot en 525d-motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye sot har dere på rutene deres egentlig? skal sote rutene mine i mai. tror jeg skal få for ganske mørkt egentlig. 30% gjennomskinning kanskje

Han som la på solfilm på siderutene foran på min bil meinte på det var 80% lysgjennomtrengning.

Ja, det kan vell stemme at det blir 20% soting da ;)

Lurer på om jeg skal gå for 20 eller 30% sot. Lurer på om 20 blir litt for svakt bak, og jeg vil ikke ha forskjell på siiderutene :P

Kjører du (relativt) mørkt på bakruta og 20% på siderutene vil uansett sidevinduene i bakdørene se mørkere ut pga mørk bakrute. Hadde det slik på min tidligere E39 og syntes det funket veldig greit den gangen - en bieffekt er at sjansen for å bli stoppet er mindre da siderutene foran ser litt lysere ut. (I tillegg husker du selvfølgelig på en runde med fil + neglelakk langs kantene foran, men ikke bak - "nei, konstabel, disse rutene har jeg ikke gjort noe med, aner ikke hva du snakker om" funker overraskende ofte). Allikevel får du alle siderutene såpass mørke at det ser veldig mye bedre ut enn u-sotede ruter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye sot har dere på rutene deres egentlig? skal sote rutene mine i mai. tror jeg skal få for ganske mørkt egentlig. 30% gjennomskinning kanskje

Han som la på solfilm på siderutene foran på min bil meinte på det var 80% lysgjennomtrengning.

Ja, det kan vell stemme at det blir 20% soting da ;)

Lurer på om jeg skal gå for 20 eller 30% sot. Lurer på om 20 blir litt for svakt bak, og jeg vil ikke ha forskjell på siiderutene :P

Jeg har originalsotede sideruter bak, så jeg leverte bare inn bilen med beskjed om å legge på en litt lysere folie foran.

Ser nesten ikke forskjell fra utsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har opplevd denne lyden:

Hvordan fikser man det?

ja.

Min forsvant helt da jeg kjørte på med 100% ren silikon mellom rattet og dekselet altså sprekken der. Prøv det først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker e60n deres motorolje?

Pappa har en e90 320D som brukte noe motorolje, men de på verkstedet sa at det var normalt da den bare hadde gått 50k. Min har gått 75k nå, har ikke sjekka om det har minka siden 73k, da jeg kjøpte den men.

4syl det er snakk om her ja.

Jeg har en eldre 525d (150k) som bruker litt olje, men ikke så mye at jeg trenger å etterfylle mellom service. Dette er sikkert ikke relevant for deg, i og med at jeg har en annen motor. Tenkte bare jeg skulle svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...