Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Leste igjennom utstyrslisten på min 08 xd, og kan ikke se at det står noe om alarm på den.

Er dette noe som er standard, og er det eventuelt med bevegelses-sensorer inni bilen (med tanke på å gå fra bikkja i bilen) ??

Alarm er ikke standard, men ganske mange norsksolgte biler har dette grunnet måten utstyrspakkene er satt opp. Av samme grunn er det ikke så vanlig på tysksolgte biler.

Jeg tror det er bevegelsessensor i bilen, jeg har ihvertfall en klump i taket. Usikker på om denne er på biler med panoramasoltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt problemer med at bilen min fusker litt rundt 2000rpm, bilen er en 05 525d, fikk beskjed på verkstedet at swirl flaps var fjernet og at bilen da kunne fuske litt ved lave turtall, noen som har erfaringer med dette ? har fortsatt 2 mnd igjen av garantien så jeg vil gjerne fikse mest mulig uten at jeg må betale for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å fjerne disse swirl flapsene nå, og hva koster en slik operasjon?

Hva er poenget med disse, evnt. linker der det står mer om dem??

Er det noen måte å rense denne tilsotingen på som er så skummel??

EDIT: Stemmer det at LCI 525d ikke har disse flapsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye problemer med swirl flapsene som folk skal ha det til.

Det kommer faktisk endel an på kjørestil og lengde. Kjører du bare på småkjøring, med laber fart og turtall, så kan det bli problemer med disse, da det kokser og soter relativt mye.

Kjører du bilen god og varm en gang i blant, og samtidig lar den få kjøre seg litt på turtall, skal ikke dette være noe bekymring.

Uansett så er konsekvensene STORE når det først skjer noe med disse, og det er vel noe av grunnen til at mange velger å fjerne disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å fjerne disse swirl flapsene nå, og hva koster en slik operasjon?

Hva er poenget med disse, evnt. linker der det står mer om dem??

Er det noen måte å rense denne tilsotingen på som er så skummel??

EDIT: Stemmer det at LCI 525d ikke har disse flapsene?

Det stemmer at 525d LCI er den eneste modellen som ikke har disse flapsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste igjennom utstyrslisten på min 08 xd, og kan ikke se at det står noe om alarm på den.

Er dette noe som er standard, og er det eventuelt med bevegelses-sensorer inni bilen (med tanke på å gå fra bikkja i bilen) ??

Har selv ein 530 XDAT og har alarm, og har hund! Det er bevegelsesensor inne i bilen ja...........har nemlig lurt på hva som hyler og skriker ute på parkeringsplassen, så er det min bil med ein vettskremt hund inni!!! :shock:

Men det er jo bare å huske å trykke 2 ganger på låseknappen (fort å glemme når eg har keyless) så går bevegelsessensorene av!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...