Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Dra til bavaria eller strandvegen / bilia o.l og snakk med dem der. De tar så kopi av serviceheftet ditt og sender inn en forespørsel til BMW Tyskland. Du vil få svar innen 2 / 3 uker. Er det godkjent får du en klarmld fra ett lakkeringsverksted, om ikke får du beskjed fra forhandleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å montere LED på min E61, tenkte da på interiør, dører og skiltlys. Noen som har tips til hvilke lys jeg trenger, evt. nettsider som er best og handle fra?

http://www.ebay.com

http://www.ebay.com/itm/17Light-Kit-Whi ... 785wt_1185

Takker, da blir det nok kjøpt nye lys.

Har nettopp fått et problem med coupelysene på bilen min, de slår seg ikke av, verken når jeg kjører eller etter bilen er stoppet, og låst. Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok forsøkt temperaturmåleren først, kan ikke innbille meg at denne kan koste mange kronene.

De er normalt plassert nede i fangeren på førersiden, men vet ikke om den er det på e60/e61.

Jo, det var den her og. Er synlig i grillen, litt til venstre for midten. For å bytte denne må en ta av motorbunndekselplastplata, ta ut pluggen som går i sensoren, trykke sensoren NED for å få den ut, trykk inn den nye og koble til igjen. Og vips var det 12 grader og ikke 50 grader ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om noen av disse har noe med bryteren til glassluka ågjøre?

2w36uc6.jpg /dirpdqdrdp5c5f6qkayg.jpg[/img

dirpdqdrdp5c5f6qkayg.jpg

Har skiftet microbryteren på luka mi, men virker fortsatt bare en stund og blir så helt død, har prøvd å banke litt i disse og da virker bryteren som regel en liten stund igjen, virker som om det er den svarte som gjør susen,men ser jo at det står pdc på den, mulig det bare er tilfeldigheter som gjør det men. Fint hvis noen kunne fortelle meg hva de er til.Hvis det ikke er noen av disse, er det da noen som vet hvor modulen for glassluka sitter? Det er tørt å fint der så tror ikke det er fukt problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger ut et lite innlegg her da jeg håper på hjelp.

Jeg har nylig kjøpt meg en E61 2006 med et bakluke problem. Når jeg trykker på bryteren så løfter luka seg litt men låsen på selveste luka reagerer ikke.

Jeg bytta først den delen som tar i mot og løfter luka (delenr:67107114613) uten hell, så byttet jeg låsen på luka (delenr:51247197081) uten at dette hjalp.

Jeg har da hydraulisk bakluke men denne biten fungerer som den skal.

Har noen vært borti dette?

Takker på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det var den her og. Er synlig i grillen, litt til venstre for midten. For å bytte denne må en ta av motorbunndekselplastplata, ta ut pluggen som går i sensoren, trykke sensoren NED for å få den ut, trykk inn den nye og koble til igjen. Og vips var det 12 grader og ikke 50 grader ute :)

Greit når ting fikses "enkelt", samt greit å vite slikt i ettertid. :)

Noen som vet om noen av disse har noe med bryteren til glassluka ågjøre?

Øverste er PDC som du sier, og den skal igrunn ikke gjøre noe annet. Den nederste er for luftfjæringen bak.

Jeg har nylig kjøpt meg en E61 2006 med et bakluke problem. Når jeg trykker på bryteren så løfter luka seg litt men låsen på selveste luka reagerer ikke.

Jeg bytta først den delen som tar i mot og løfter luka (delenr:67107114613) uten hell, så byttet jeg låsen på luka (delenr:51247197081) uten at dette hjalp.

Kan det være kabelbrudd i hengslene (ganske vanlig) som gjør at låsen i luken ikke reagerer slik den skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om noen av disse har noe med bryteren til glassluka ågjøre?
Øverste er PDC som du sier, og den skal igrunn ikke gjøre noe annet. Den nederste er for luftfjæringen bak.

Takker :D Du vet ikke tilfeldighvis hvor modulen til microbryteren sitter, og om den går sammen med noe annet på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser du hele kobingsskjemaet til denne bryteren, og luken forøvrig. Jeg tviler igrunn på at dette har noe med modulen å gjøre, sikker på det ikke er bryteren som tuller? Det er ikke helt uvanlig. Hvis ikke ville jeg sjekket opp om det er kabelbrudd i gjennomføringen til luken.

Hvis du fortsatt vil se på modulen, så ligger den bak hanskerommet, her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...