Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å misstenke dette sterkt på min bil og. Da jeg sliter med bakluka og noe dårlig radiosignaler.

Men hva er den greieste løsningen da? Jeg antar å bytte komplett ledningsnett er det beste, men er det noe vits hvis det er det samme uforbedret ledningsnett?

Å lodde inn nye og lengere ledninger er kanskje bedre?

Jeg har uansett bestillt time på Bilia for å få dette sikkert, men jeg leser jo priser opp til 30.000 for å få dette i orden?

Noen som vil dele erfaringer?

Jeg gjorde jobben selv på min bil, brukte vel en times tid og 50,- i materiell, trenger du en DIY så send meg mail adr på pm, jobben er utrolig enkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk problemet med panoramataket for noen dager siden. Panoramataket på høyreside bak satt fast i tilt. Så uansett om jeg ville lukke den eller åpne så gikk den tilbake til sin posisjon i tilt. Leste om reset funksjonenen her på forumet så tenkte å prøve det idag. Da jeg holdt inn bryteren for å resete den, gikk det greit til taktrekket gikk frem og tilbake. Men så når den skulle lukke selve panoramataket kom det noen høye knirkelyder som om noe ble knekt. Da avbrøt jeg umiddelbart.

Da dukket det opp feilmeldingen: SLIDING SUNROOF ANTI-TRAP FUNCTION!

Noen som vet hva det vil si? eller har vært borti det.

Etter denne feilmeldingen går det ikke an å trekke taktrekket frem med ett trykk. Den går knapt 10 cm frem for hver gang man trykker inn knappen eller holder den inne. Men det er ingen tegn til at noe har blitt ødelagt.

Skrev om det i ett annet innlegg her på forumet, men tenkte kan skrive det her også. Håper virkelig på å få hjelp nå

hydqe7yf71llw8hbwku7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man monterer led lys i grøftelys og parklys på E-61 får man da feilmeldinger i idrive? Noen som har peiling på dette? Parklyset mitt er gåent og må bytte uansett og da vurderes led!

Det får du så lenge du i ikke monterer canBUS motstand. I parkyls har SMD pærene innebyget motstand så da trenger du ikke.

Smd? Hva er det? Tips til hvor man får tak i canBUS motstand?Takker så mye for svar:)

LED pærer og motstander finner du på http://www.dybvik-trading.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å justere følsomheten på lyssensoren når lysbryteren står på auto? Synst det går fra sterke parklysringer til xenon bare det skyer over. Møter andre biler som fortsatt har bare ringene tent, mens min har gått over til xenon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål. Nå kjører jeg stort sett med parkeringslys, men har merket det samme selv.

Dette må sjekkes opp i. :)

Edit: Ser ut som om det kan la seg gjøre med koding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til hvor en kan få tak i billige led pærer til angeleyes, grøfte, skilt og interiør-lys? må være pærer en ikke får noe form for feilmelding på. Gjelder en 08 E60 520d.

Det får du på ebay.com :-)

Obs! Det er ennå ikke kommet grøftelys LED pærer med innebygget canBUS fjærner. så her må du ha en 50w motstand forankoblet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til hvor en kan få tak i billige led pærer til angeleyes, grøfte, skilt og interiør-lys? må være pærer en ikke får noe form for feilmelding på. Gjelder en 08 E60 520d.

Det får du på ebay.com :-)

Obs! Det er ennå ikke kommet grøftelys LED pærer med innebygget canBUS fjærner. så her må du ha en 50w motstand forankoblet.

Så det meste på ebay er feilfrie? Står vell i teksten til produktet og.

Okei. Er xenon ett bedre alternativ da kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å justere følsomheten på lyssensoren når lysbryteren står på auto? Synst det går fra sterke parklysringer til xenon bare det skyer over. Møter andre biler som fortsatt har bare ringene tent, mens min har gått over til xenon..

Det går helt fint, men det må kodes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på hvordan man kan få fjernet Heater lock på webasto.

"INFO: The heater lock is unlocked using the service function ”Unlock independent/auxiliary heater” AND then by pulling the fuse of independent/auxiliary heater (disconnecting the power)."

Kan dette gjøres med INPA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til hvor en kan få tak i billige led pærer til angeleyes, grøfte, skilt og interiør-lys? må være pærer en ikke får noe form for feilmelding på. Gjelder en 08 E60 520d.

Det får du på ebay.com :-)

Obs! Det er ennå ikke kommet grøftelys LED pærer med innebygget canBUS fjærner. så her må du ha en 50w motstand forankoblet.

Så det meste på ebay er feilfrie? Står vell i teksten til produktet og.

Okei. Er xenon ett bedre alternativ da kanskje? :)

Er ingen problemer med ebay varer:) skal du ha xenon kit så må du kjøpe digitalt ellerd vil du få store problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker så du er litt inne på dette. Hadde du giddet å linke opp de forskjellige lysa eg trenger? Dvs angeleyes, tåkelys, skiltlys og interiørlys i led til meg? :D Trenger ikke øverste hylle produkter, men greit nok for valutaen. Helst litt kraftige led i tåke og ringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker så du er litt inne på dette. Hadde du giddet å linke opp de forskjellige lysa eg trenger? Dvs angeleyes, tåkelys, skiltlys og interiørlys i led til meg? :D Trenger ikke øverste hylle produkter, men greit nok for valutaen. Helst litt kraftige led i tåke og ringer :)

Parklys: http://www.ekstralys.no/product.asp?p=5091

interiørlys: http://www.ebay.com/itm/17Light-Kit-Whi ... 785wt_1185

Tåkelys: Du har facelift, så da er jeg ikke sikker på hvilken sokkel som er der, men det kan du jo se selv, muligens det er h9? I såfall er dette den beste pærene som nettopp har kommet ut http://www.ekstralys.no/product.asp?p=5106

På tåkelysene trenger du canBUS lurer. Slik:

http://www.ekstralys.no/product.asp?p=5087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[M][H]":3r47m70v]Fikk problemet med panoramataket for noen dager siden. Panoramataket på høyreside bak satt fast i tilt. Så uansett om jeg ville lukke den eller åpne så gikk den tilbake til sin posisjon i tilt. Leste om reset funksjonenen her på forumet så tenkte å prøve det idag. Da jeg holdt inn bryteren for å resete den, gikk det greit til taktrekket gikk frem og tilbake. Men så når den skulle lukke selve panoramataket kom det noen høye knirkelyder som om noe ble knekt. Da avbrøt jeg umiddelbart.

Da dukket det opp feilmeldingen: SLIDING SUNROOF ANTI-TRAP FUNCTION!

Noen som vet hva det vil si? eller har vært borti det.

Etter denne feilmeldingen går det ikke an å trekke taktrekket frem med ett trykk. Den går knapt 10 cm frem for hver gang man trykker inn knappen eller holder den inne. Men det er ingen tegn til at noe har blitt ødelagt.

Skrev om det i ett annet innlegg her på forumet, men tenkte kan skrive det her også. Håper virkelig på å få hjelp nå

hydqe7yf71llw8hbwku7.jpg

Dette skjedde med min bil også... Fikk sletta feilkode og "initiert takluke via tester" på bmw-verksted. Alt i orden nå :) Det skal sies at jeg sveiva luka manuelt og smurte opp, samt fjerna diverse fremmedlegemer oppi skinnene, før jeg hadde den inn på verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...