fredrikbv Skrevet Mai 31, 2012 Share Skrevet Mai 31, 2012 Husk at det er relativt stor forskjell med myke 16-17" vinterhjul enn det er med stumpete 19-20" sommerhjul. En slitasje vil jo derfor merkes vesentlig lettere ved siste kombinasjon. Et stag eller foring kan også bli utslitt relativt fort med de tunge sommerhjulene. For å statuere et eksempel så var nesten alt av forstillingsdeler på vår tidl. fabrikknye Range Rover Vogue med 22" sommerhjul utslitt etter snaue 50.000km.. Nja tviler på det før jeg kjørt på 18" med 225 vinterdekk. Men man veit jo aldri Har akkurat samme problem som deg. Etter jeg monterte på sommerdekk (19"/245-35) rister det. Vinterdekkene er de orginale m-sport felgene (nå med vinterdekk) som fulgte med bilen, altså (18"/225-40) og ingen antydning til risting. Har balansert begge hjulene forran 2 ganger og bakhjulene 1 gang. Ikke noe forbedring. Har egentlig konkludert med at det MÅ være hjulstillingen som er problemet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Juni 1, 2012 Share Skrevet Juni 1, 2012 Jeg har 18" 225 vinterdekk og 20" 235/285 sommerdekk og det er i hvertfall som natt og dag mtp. hardhet i selve dekket og gummien. Hadde samme erfaring på 3-serien jeg hadde før selv om det da var snakk om 17" vinter og 18" sommer. Er ganske mye mykere gummi på vinterdekk og sommerdekk selv i samme dim. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.West Skrevet Juni 1, 2012 Share Skrevet Juni 1, 2012 Dette byr kikke på problemer dersom du ikke har xDrive. Det kan være verdt å merke seg at dersom du har ET17 på bakfelgene dine så er disse 9x19. Har du mot formodning 9,5x19 har du ET28 og disse vil følgelig ikke passe bak på din bil uten spacere. Jeg kjørte med 10x20 ET24 på en E61 LCI med 295/25 ZR20 og dette gikk på hengende håret. Jeg kjører i dag 9x20 ET24 foran på min E60 med 255/30 ZR20 (dette gir helt rette dekksider) og 10x20 ET24 bak med 305/25 ZR20.. Mine felger er BMW M Style 167 i 8.5x19 ET12 med delenummer 36117835146 og 9.5x19 ET17 med delenummer 36117835147 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredrikbv Skrevet Juni 1, 2012 Share Skrevet Juni 1, 2012 Ang bytte av pærer i grøftelysene som står i M-fanger. Har lett etter DIY og finner for biler uten m-fanger. Sånn jeg ser det er det ikke samme framgangsmåte om de står i m-fanger. Litt redd for å ta i for hardt her. Noen som har byttet på bil med m-fanger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 1, 2012 Share Skrevet Juni 1, 2012 Dette byr kikke på problemer dersom du ikke har xDrive. Det kan være verdt å merke seg at dersom du har ET17 på bakfelgene dine så er disse 9x19. Har du mot formodning 9,5x19 har du ET28 og disse vil følgelig ikke passe bak på din bil uten spacere. Jeg kjørte med 10x20 ET24 på en E61 LCI med 295/25 ZR20 og dette gikk på hengende håret. Jeg kjører i dag 9x20 ET24 foran på min E60 med 255/30 ZR20 (dette gir helt rette dekksider) og 10x20 ET24 bak med 305/25 ZR20.. Mine felger er BMW M Style 167 i 8.5x19 ET12 med delenummer 36117835146 og 9.5x19 ET17 med delenummer 36117835147 Ok, da har du altså vært heldig å fått tak i felger som har stått på en E63/E64. Her er nemlig den komplette listen over hvilken biler M167 (kjent som M6 hjul) har blitt levert på: E60 8,5x19 ET12, delenummer 36117835146 9,5X19 ET28, delenummer 36117835148 E61 8,5x19 ET12, delenummer 36117835146 9X19 ET17, delenummer 36112283251 E63/E64 8,5X19 ET12, delenummer 36117835146 9,5X19 ET17, delenummer 36117835147 9X19 ET6, delenummer 36112283850 (competition pakke) 10X19 ET22, delenummer 36112283860 (competition pakke) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet Juni 1, 2012 Share Skrevet Juni 1, 2012 Fått lagt på film hos Riis Bilglass i Haugesund idag 38% fremme og 20% bak. (HTC mobilbilde) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juni 2, 2012 Share Skrevet Juni 2, 2012 Har fått en feilmelding i computeren på min E61, meldingen er "power window anti-trap function" samt bilde av et vindu , noen som vet hva som er galt her ? alle vinduer fungerer normalt bortsett fra vinduet i førerdøra, her stopper vinduet på vei opp når jeg slipper knappen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 2, 2012 Share Skrevet Juni 2, 2012 Har fått en feilmelding i computeren på min E61, meldingen er "power window anti-trap function" samt bilde av et vindu , noen som vet hva som er galt her ? alle vinduer fungerer normalt bortsett fra vinduet i førerdøra, her stopper vinduet på vei opp når jeg slipper knappen. Vinduene må antakeligvis resettes. Se link: https://www.google.no/#hl=no&sclient=ps ... 00&bih=715 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juni 2, 2012 Share Skrevet Juni 2, 2012 Genialt, takk for løsningen. lukk alle dører, kjør vinduene helt ned, hold deretter bryteren i lukkeposisjon inne helt til rutene er stengt, hold bryteren inne i ca 1 sekund etter at de er nådd topp posisjon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 2, 2012 Share Skrevet Juni 2, 2012 Genialt, takk for løsningen.lukk alle dører, kjør vinduene helt ned, hold deretter bryteren i lukkeposisjon inne helt til rutene er stengt, hold bryteren inne i ca 1 sekund etter at de er nådd topp posisjon Men hvilken bryter er det snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juni 2, 2012 Share Skrevet Juni 2, 2012 hos meg var det bare vindu i førerdøra som ikke var helt bra, steng døra og ev kjør ned alle vinduene, hold så alle knappene for å stenge vinduene og fortsett å holde vindusknappene til vinduene er stengt og hold de enda et sekund eller to Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Juni 4, 2012 Share Skrevet Juni 4, 2012 E61 og soltak. Har en kollega som kjøpte en -07 E61 med panoramasoltak i fjor sommer. Kort tid etter ble det masse feilmeldinger på bilen og det viste seg at drenering var tett og elektronikken druknet. Bilen går på Lillehammer, men er kjøpt hos Sandven så de tok regninga på det de kalte en forenklet reparasjon i oktober. Dvs. de tørket opp og gikk over kontakter etc. men skiftet ut fint lite. Bilen har vært et mareritt etterpå. Stadig vekk nye feilmeldinger osv. Nå viser det seg at hjulbrønn med elektronikk er full av vann igjen... Nå sier Sandven at dette skyldes at soltak presses ned under vask i maskin og dermed er en ytre påvirkning så dette ikke dekkes av garanti. I tillegg sier de nå at garanti er ute så de har ikke noe ansvar. De sier også at slik er det bare med biler med soltak, uavhengig av merke. Merkelig at det ikke skal være mulig å vaske bilen spør du meg... Hva i all verden kan stakkaren gjøre? Han er så ærlig at han vil ikke selge bilen videre uten at alt er i orden (noe som blir veldig dyrt for han) og han får ikke hevet kjøpet eller får forhandler til å reparere... Han er mildt sagt fortvila. Er det bare slik det er? Ser det står mye om tilsvarende tilfeller så her må det være noen erfaringer og tips å hente. Håper noen kan gi gode svar ganske snart så han kan ta det videre til Sandven som fremstår som ganske arrogante akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Juni 4, 2012 Share Skrevet Juni 4, 2012 True med å gå til pressen... Ta kontakt med BMW norge og forklar situasjonen... Vil vel tro at BMW ikke vil ha et sånt rykte på seg =) "BMW TÅLER IKKE Å BLI VASKET" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Juni 5, 2012 Share Skrevet Juni 5, 2012 E61 og soltak.Har en kollega som kjøpte en -07 E61 med panoramasoltak i fjor sommer. Kort tid etter ble det masse feilmeldinger på bilen og det viste seg at drenering var tett og elektronikken druknet. Bilen går på Lillehammer, men er kjøpt hos Sandven så de tok regninga på det de kalte en forenklet reparasjon i oktober. Dvs. de tørket opp og gikk over kontakter etc. men skiftet ut fint lite. Bilen har vært et mareritt etterpå. Stadig vekk nye feilmeldinger osv. Nå viser det seg at hjulbrønn med elektronikk er full av vann igjen... Nå sier Sandven at dette skyldes at soltak presses ned under vask i maskin og dermed er en ytre påvirkning så dette ikke dekkes av garanti. I tillegg sier de nå at garanti er ute så de har ikke noe ansvar. De sier også at slik er det bare med biler med soltak, uavhengig av merke. Merkelig at det ikke skal være mulig å vaske bilen spør du meg... Hva i all verden kan stakkaren gjøre? Han er så ærlig at han vil ikke selge bilen videre uten at alt er i orden (noe som blir veldig dyrt for han) og han får ikke hevet kjøpet eller får forhandler til å reparere... Han er mildt sagt fortvila. Er det bare slik det er? Ser det står mye om tilsvarende tilfeller så her må det være noen erfaringer og tips å hente. Håper noen kan gi gode svar ganske snart så han kan ta det videre til Sandven som fremstår som ganske arrogante akkurat nå. Ingen med tilsvarende negative opplevelser med soltaket sitt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juni 5, 2012 Share Skrevet Juni 5, 2012 Hvis dette er en feil de har reparert før så er det så absolutt en garantisak, det er nemlig en jobb de har utført som ikke holder mål, da er det reklamasjon på dårlig utført arbeid, har vært igjennom noen runder med forhandler selv ang garanti på bruktbil og jeg er kunden fra helvete hehe, dette hadde jeg aldri godtatt, hvis bilen lekker etter en liten stund så har de ikke gjort god nok jobb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå