Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Nå er jeg smått fortvila med fjernkontroll på nøkkel og comfort access. Det virker som om bilen og nøklene ikke snakker sammen. Comfort access fungerer ikke hverken til å låse/lukke eller å starte bilen så det virker som om bilen ikke registrerer at nøklene er i nærheten. Når jeg prøver å låse opp ved å trykke på nøkkelen skjer heller ingenting. Jeg har konstatert at det ikke er kabelbrudd og antenneforsterker er helt fin (har prøvd to i denne bilen og ingen fungerte og prøvd min forsterker i annen bil og der fungerte den helt fint). Jeg har målt batteriet til å holde 580-600A mot 800A nytt. Kan det ha noe med saken å gjøre? Jeg tviler egentlig for selv om bilen står og går får jeg heller ikke åpnet bakluka (automatisk luke) fra nøkkelen når bilen står og går og da skal levere rikelig strøm. Noen tips???

Jeg hadde FØRST AV ALT byttet batteriene i nøkkelen, bare for å eliminere en easy-fiks! Det er antagelig ikke problemet ettersom begge nøkklene dødde samtidig, men igjen - du må bare prøve easy-fiks før andre ting! I tillegg synes ikke jeg at det er logisk å tenke at en comfort accsess nøkkel får strøm fra tenningen slik som en vanlig nøkkel (keyless-go), i og med at comfort accsess nøkkelen har utbyttbare batterier og vanlige nøkkelen har oppladbare.

Så viss du har prøvd alt annet du har blitt tipset om her inne og ting fortsatt går deg i mot, så hadde neste stopp for meg vært feilsøking hos BMW.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Skaffet meg en godt ustyrt E61 530D LCI i sommer og er egentlig veldig fornøyd med bilen :P

Men jeg er litt usikker på om forbruket på bilen er som det skal. Jeg er vant med bensin, og har forventninger om at diesel forbruket skal være relativt hyggelig på disse bilene.

Med pen kjøring i 80-90-100 med cruisekontroll (nesten bare langkjøring) så ser det ikke ut som jeg klarer lavere enn 0.79l på mila ( i følge kjørecomputeren). I perioder med mye bykjøring så har forbruket bikket over litern på mila. Er det riktig for denne bilen? Hva skal det egentlig "være".

Noen som har erfaring med denne modell varianten?

På forhånd takk

Min 525d ligger mellom 0,76 og 0,78 på mila. Stortsett til og fra jobb eller kjøpesenter, 4 mil begge veier og 80 sone. Såklart også noe småkjøring. Kommer nok aldri til å vinne noen premie for økonomikjøring, så forbruket bekymrer ikke meg. Også med 20" felger da. 285 bredde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde FØRST AV ALT byttet batteriene i nøkkelen, bare for å eliminere en easy-fiks! Det er antagelig ikke problemet ettersom begge nøkklene dødde samtidig, men igjen - du må bare prøve easy-fiks før andre ting! I tillegg synes ikke jeg at det er logisk å tenke at en comfort accsess nøkkel får strøm fra tenningen slik som en vanlig nøkkel (keyless-go), i og med at comfort accsess nøkkelen har utbyttbare batterier og vanlige nøkkelen har oppladbare.

Så viss du har prøvd alt annet du har blitt tipset om her inne og ting fortsatt går deg i mot, så hadde neste stopp for meg vært feilsøking hos BMW.. :)

Bra du påpeker det for fort å glemme enkle ting :) Men, ja, batteri i nøklene var det første jeg prøvde så det er nye batteri i begge nøkler (bytta batteri i de før det slutta å virke helt så de fungerte like av og til med nye som gamle batteri). Var mest nysgjerrig i å høre om noen hadde opplevd problem med lav spenning på batteriet. Selv om dette høres søkt ut vil jeg ta meg bryet å prøve å bytte over batteri fra annen bil før jeg går til diagnose. Har også lest meg fram til at noen har måttet bytte karosserimodulen (61359176069) i hanskerommet for å løse problemet. Må evt. ta en diagnose før jeg prøver meg på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo hatt problem med bilen en stund nå... Er ikke kjent med keyless go, men jeg tror som nevnt tidligere at du har et kabelbrudd. Har du målt at du får strøm til antennemodulen? Siden du har byttet moduler, så virker det som om det er det som er problemet. Skal være en jording til modulen og. Virker denne? Kjenner du noen som kan ta en diagnose? Jeg gjorde dette selv, og fikk konstatert at bilen ikke fikk kontakt med modulen. I mitt tilfelle var modulen død

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Skaffet meg en godt ustyrt E61 530D LCI i sommer og er egentlig veldig fornøyd med bilen :P

Men jeg er litt usikker på om forbruket på bilen er som det skal. Jeg er vant med bensin, og har forventninger om at diesel forbruket skal være relativt hyggelig på disse bilene.

Med pen kjøring i 80-90-100 med cruisekontroll (nesten bare langkjøring) så ser det ikke ut som jeg klarer lavere enn 0.79l på mila ( i følge kjørecomputeren). I perioder med mye bykjøring så har forbruket bikket over litern på mila. Er det riktig for denne bilen? Hva skal det egentlig "være".

Noen som har erfaring med denne modell varianten?

På forhånd takk

Min 525d ligger mellom 0,76 og 0,78 på mila. Stortsett til og fra jobb eller kjøpesenter, 4 mil begge veier og 80 sone. Såklart også noe småkjøring. Kommer nok aldri til å vinne noen premie for økonomikjøring, så forbruket bekymrer ikke meg. Også med 20" felger da. 285 bredde. :)

Hei!

På min 530 Xdat har eg ikke klart å få forbruket ned under 0.72 på forbruksmåleren, men visst du fyller tanken vil du oppdage at forbruksmåleren teller for lite!!!

Slik er det på min bil og har hørt de fleste andre med E60 har det sånn.

Vanlig forbruk på min bil er rundt 0,85 på blandet kjøring og eg synest det er veldig ok med tanke på nærmere 2 ton bil, X-drive og 235 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg smått fortvila med fjernkontroll på nøkkel og comfort access. Det virker som om bilen og nøklene ikke snakker sammen. Comfort access fungerer ikke hverken til å låse/lukke eller å starte bilen så det virker som om bilen ikke registrerer at nøklene er i nærheten. Når jeg prøver å låse opp ved å trykke på nøkkelen skjer heller ingenting. Jeg har konstatert at det ikke er kabelbrudd og antenneforsterker er helt fin (har prøvd to i denne bilen og ingen fungerte og prøvd min forsterker i annen bil og der fungerte den helt fint). Jeg har målt batteriet til å holde 580-600A mot 800A nytt. Kan det ha noe med saken å gjøre? Jeg tviler egentlig for selv om bilen står og går får jeg heller ikke åpnet bakluka (automatisk luke) fra nøkkelen når bilen står og går og da skal levere rikelig strøm. Noen tips???

Jeg hadde FØRST AV ALT byttet batteriene i nøkkelen, bare for å eliminere en easy-fiks! Det er antagelig ikke problemet ettersom begge nøkklene dødde samtidig, men igjen - du må bare prøve easy-fiks før andre ting! I tillegg synes ikke jeg at det er logisk å tenke at en comfort accsess nøkkel får strøm fra tenningen slik som en vanlig nøkkel (keyless-go), i og med at comfort accsess nøkkelen har utbyttbare batterier og vanlige nøkkelen har oppladbare.

Så viss du har prøvd alt annet du har blitt tipset om her inne og ting fortsatt går deg i mot, så hadde neste stopp for meg vært feilsøking hos BMW.. :)

Dette er småflaut... Trodde jeg hadde prøvd alt, men neida... Den lokale forhandleren var så sikker på at det var kabelbrudd til tross for at han syntes bildene jeg viste såg helt fine ut at han insisterte på at jeg også sjekket andre sida. Delvis inn i prosessen med å ta av deksel kom jeg på at skinnen som fører kabelen fra luka til taket var kranglete å få av så bestemte meg for å se på høyre side en gang til. Tok av 1cm til av isolasjonstapen... Og jadda... Til tross for at jeg hadde tatt av isolasjonstapen til godt foran slutten av skinna og var sikker på at jeg måtte ha avdekket det om det var der så datt det nå ut en brutt kabelstump. Har sjelden vært så glad for å se en ødelagt kabel. En helt av og fire med sår i isolasjonen. Da blir det lodding og hurra i helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man at en 09 525d lci gløder før oppstart i kaldt vær(-13)?

Min bil starter med en eneste gang jeg trykker på knappen, men den hopper å går noe gjævlig de første sekundene. Byttet pluggene uten at det hjalp noe, må sikkert bytte rele også, eller kan det være andre ting som gjør at den ikke gløder?

På min forrige 525 så jeg at den glødet litt før den startet, dette var en 06 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har en en e61 525D 05mod. tysk innport.

ternger oversikt`s kart over sikringes boksenne.....hva som går til hva.

har problem m at bilen ikke blir god å varm i kupeen.

resett knapp å max cold virker ikke.

går det ann å få vite motor temp på denne bilen ? hvordan ?

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 09 525xdat og der vises heller ikke symbolet for gløding, men det gjorde et på en 07 520 jeg prøvde for litt siden. Tok de bort dette når de skiftet nøkler og introduserte startknappen (skjedde ikke dette på lci)?

Men hvordan er bilen din å starte, er det noe problemer?

Kan ikke skjønne bilen rekker å gløde før den starter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har en en e61 525D 05mod. tysk innport.

ternger oversikt`s kart over sikringes boksenne.....hva som går til hva.

har problem m at bilen ikke blir god å varm i kupeen.

resett knapp å max cold virker ikke.

går det ann å få vite motor temp på denne bilen ? hvordan ?

På forhånd takk for hjelpen.

Motortemp får du indikert på turtelleren. Skraveringen skal forsvinne gravis ut og 2 "hakk" over 5.000 rpm. Edit: dette gjelder kun på preface.

Har du sjekket innstillingen på klimaanlegget i iDrive-menyene? Her kan du justere mye og det kan være way off i din. prøv å lek deg litt med dette, blant annet intensitet som jeg pleier å kjøre opp litt på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sen preface med nye nøkkelen. Glødesymbolet vises når det er kaldt ute, imidlertid kun i kort tid. Det kan være glødepluggene eller relèet som er dødt. Ikke ukjent feil, har byttet begge deler både på min 525d og en tidligere E39 530d som er samme greia. Hvis batteriet er bra og dette fungerer skal den starte lett som bare det i 30-40 minusgrader. HVis du begynner å slite f.o.m. nullgrader er det noe som er dødt. Diagnose..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...