Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Min viste glødesymbol i 2-3 sekunder igår (-7) før den startet. Kan det være forskjell på glødinga på '08 og '09 modeller? Min dro forøvrig veldig tungt på starteren selv med nyladet batteri. Flere som opplever dette når det er kaldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min e60 med bensinmotor er hvertfall (en av) forskjellen(e) på cold climate versjon og ikke cold climate at veivhusventilasjonsventilen og slangene er isolert på cold climate mens de ikke er det på ikke cold climate. konsekvensen av ikke isolert veivhusventilasjon er at det bli kondens på innsiden som blander seg med oljedampen og lager sånn deilig gul sludge og tetter igjen veivhusventilasjonen og fryser igjen når det blir kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autopower.se:

På alla dieselbilar, 4 och 6 cylindrar sitter det spjäll i insuget. Det finns ett undantag och det gäller 525d LCI med M57N2-motorn. Dessa kan lossna och sugas in i motorn

Betyr det at min 09 525xdat ikke har problemet med flapsa?

Ja, det gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min viste slik glødesymbol igår når jeg skulle starte, og jeg innbiller meg at jeg måtte trykke 2ganger på startknappen. 06 520d.

men folkens, bilen min har begynt å bruke olje, dette har jeg ikke merket noe til før etter at jeg byttet olje på 90k. er dette vanlig med min 4 syl. dieselmotor?

ser ikke noe oljesøl men stusset litt på noen flekker som er oppå motoren min? bilen har gått 100k nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis sin 2004 E61 525D døde igår. Han vasket den på lørdag og lot den stå ute..Så alt frosna..ved start så klarte ikke bilen å få ting i gang..Var nok strøm etc. Etter en stund gikk jo batteriet tomt så vi kobla opp med startkabler og prøvde å starte...Merket at den tente litt men aldri nok til å få bilen startet. Etter en stund kom det masse røyk ut av motorrommet og bilen lagde bare klikkelyder når man vridde om tenninga. Regner med starteren er svidd? Rart bilen ikke ville starte..var nesten full tank, men bilen stod i nedoverbakke...

Noen som vet hvor man kan skaffe billig starter? Eller andre ting man kan sjekke før man bytter starter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke målt "manuelt" selv (dvs. notere hvor mye jeg fyller og se hvor langt jeg kjører).

Men gitt at du har klart å få din ned mot 0.72l/mila(ifølge kjørecomputern?) så burde jeg klarer å få min minst like langt ned i og med

at jeg ikke har 4 hjulstrekk (medfører jo noe mer drivverkstap/forbruk). Og andre som også ligger litt lavere, dog 525d, burde ikke gjøre stor forskjell på langkjøring.

Så da får jeg vel begynne å sjekke litt basic's iallefall, f.eks luftfiltere. Kanskje det er modent for utskifting, burde jo ikke vært noe slik ekstraordinært i og med at Bilen ble servet rett før jeg fikk den..

Andre ting jeg bør sjekke?

Heisann!

Skaffet meg en godt ustyrt E61 530D LCI i sommer og er egentlig veldig fornøyd med bilen :P

Men jeg er litt usikker på om forbruket på bilen er som det skal. Jeg er vant med bensin, og har forventninger om at diesel forbruket skal være relativt hyggelig på disse bilene.

Med pen kjøring i 80-90-100 med cruisekontroll (nesten bare langkjøring) så ser det ikke ut som jeg klarer lavere enn 0.79l på mila ( i følge kjørecomputeren). I perioder med mye bykjøring så har forbruket bikket over litern på mila. Er det riktig for denne bilen? Hva skal det egentlig "være".

Noen som har erfaring med denne modell varianten?

På forhånd takk

Min 525d ligger mellom 0,76 og 0,78 på mila. Stortsett til og fra jobb eller kjøpesenter, 4 mil begge veier og 80 sone. Såklart også noe småkjøring. Kommer nok aldri til å vinne noen premie for økonomikjøring, så forbruket bekymrer ikke meg. Også med 20" felger da. 285 bredde. :)

Hei!

På min 530 Xdat har eg ikke klart å få forbruket ned under 0.72 på forbruksmåleren, men visst du fyller tanken vil du oppdage at forbruksmåleren teller for lite!!!

Slik er det på min bil og har hørt de fleste andre med E60 har det sånn.

Vanlig forbruk på min bil er rundt 0,85 på blandet kjøring og eg synest det er veldig ok med tanke på nærmere 2 ton bil, X-drive og 235 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...