Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk litt last i bilen i dag, og la merke til en slags summelyd/pumpelyd i bakenden når jeg fikk mer vekt i bilen. Ser ingenting og automatisk nivåreg i utstyrsliste. Noen som vet?

Lyden varte i ca 10 sek før den gav seg. Hørtes veldig ut som en pumpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Ante meg. Utrolig mye fint en finner ut om disse etterhvert. Hatt den i ca 1 mnd og er storfornøyd.

Har fått på takboks nå, men det gav en del skranglelyder fra boksen som irriterer meg maks. Boksen er en thule dynamic 900. Noen som har tips til å få bort lydene? Tror de kommer fra at lokket skrangler mot underdel. Vurderer møbelknotter mellom der..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa har heller ikke hatt store problemer med sin E60 2006 modell. (mine 3 har vært 04 og 05 modell)..

Takk for det :)

Får se hva jeg ender opp med..Beholde M5`en..eller E46 M3..Eller E92 320D...eller E60 525D...eller Audi A5..vaaanskelig valg :(

Bra du gir lyd fra deg! Sett m3n som bjørn har for salg? Skal vi dra å prøve kjøre?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen synker sammen bak over tid, så har du uansett lekkasje et sted. Du bør ikke kjøre mye/lenge med slike feil, da kompressor jobber mer enn den skal. For alt man vet kan det være kondens/is i ventilsystemet som gjør det. Hull i belg, som er en ganske vanlig feil, bør være enkelt å lokalisere med såpevann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det min tur.. Bakluke som åpner seg av seg selv, mange varsler på xDrive, batterialarmer. Microbryter i glassluken er byttet for ca 6 mnd siden av forrige eier, så jeg antar at det er brudd i overføring fra luke!

Så nå blir det jul i garasjen. Bytter hele dritten når jeg først er i gang... Kabler til luke og antenneforsterker. Får blåse opp drenlinjene fra soltaket i samme slengen når taktrekket er nede :)

Takker forumet for kjempefine DIY !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er unormalt at luken skal sprette opp om du har brudd. Om du i verste tilfellet hadde hatt brudd, hadde det ikke vært mulig å få opp bakluken.

Sikker på at det ikke er microbryteren som har tatt kvelden ?

Batterialarm kommer av for stor utladning / svakt batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Du har rett i det.. Har ikke hatt problemer med lys viskermotor osv. Microbryteren ble byttet i mars 2012, så jeg tror ikke det er den?

Det som skjer er at ved start av motor åpner glassluken seg. Innimellom kommer det og opp "high discharge of battery" alarm i tillegg til fault på 4x4 system. Når jeg går ut å lukker bakluken er både glassluke og hele luken låst. Klokke og dato er og "nullstilt" Så det er en jordfeil en plass, derfor tenkte jeg brudd, men det kan vel være microbryter det og?

Det blir mye værre når bilen er nyvasket, noe den ofte er.

Må holde dette helt skjult og, alle mine venner er VAG folk :)

Har ikke fått ordnet diagnoseverktøy til BMW enda, men skal innom nærmeste BMW forhandeler å få diagnose i morgen tidlig. Håper det kun er microbryteren da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...