Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle bytte til hvite led pærer i EA lysene.

Noen her som har gjort det før? er det knot å få det til?

Litt trangt, men det er ganske kurrant ellers. På E91, må man av med hjulet. montere fra innerskjerm.

E60 er jeg ganske sikker på at jeg tok det fra motorrommet.

Det er helt sikkert en DYI visst du søker på nett.

Tenkte jeg også skulle gjøre det etterhvert!

Flott om du evt. lager en DIY med bilder, pris og hvor pærene ble kjøpt 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle bytte til hvite led pærer i EA lysene.

Noen her som har gjort det før? er det knot å få det til?

Litt trangt, men det er ganske kurrant ellers. På E91, må man av med hjulet. montere fra innerskjerm.

E60 er jeg ganske sikker på at jeg tok det fra motorrommet.

Det er helt sikkert en DYI visst du søker på nett.

Tenkte jeg også skulle gjøre det etterhvert!

Flott om du evt. lager en DIY med bilder, pris og hvor pærene ble kjøpt 8)

De har noen på GS til rundt 700 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,vurderer å kjøpe en e61 525d touring 2004 mod,er det noe spesielt man bør vere på utkikk etter feil å mangler? :)

Les i gjennom tråden her, så er det sikkert forskjellig! Ellers er det en ide å søke i forumet!

Lykke til! E61 er en skjønn bil. dersom lommeboka er stor, ville jeg nok vurdert facelift. Eller 2006 modellene. 2004 er jo dem første som kom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om e60 kommer med automatiske kjørelys som standard? Bilen min skal være norsk, men må selv skru på lyset hver gang jeg skal ut å kjøre. I auto modus så skrur lysene seg på når det blir mørkt og av når det er lyst. Har heller ikke mulighet til å skru på DRL i iDrive..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om e60 kommer med automatiske kjørelys som standard? Bilen min skal være norsk, men må selv skru på lyset hver gang jeg skal ut å kjøre. I auto modus så skrur lysene seg på når det blir mørkt og av når det er lyst. Har heller ikke mulighet til å skru på DRL i iDrive..

DRL er kun for facelift, så de som har modeller føe 03/2007 har ikke denne muligheten. Jeg ville bedt om en oppdatering hos BMW så får du det slik.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om e60 kommer med automatiske kjørelys som standard? Bilen min skal være norsk, men må selv skru på lyset hver gang jeg skal ut å kjøre. I auto modus så skrur lysene seg på når det blir mørkt og av når det er lyst. Har heller ikke mulighet til å skru på DRL i iDrive..

DRL er kun for facelift, så de som har modeller føe 03/2007 har ikke denne muligheten. Jeg ville bedt om en oppdatering hos BMW så får du det slik.. :)

Men skal ikke kjørelys komme automatisk på en bil som er solgt i norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om e60 kommer med automatiske kjørelys som standard? Bilen min skal være norsk, men må selv skru på lyset hver gang jeg skal ut å kjøre. I auto modus så skrur lysene seg på når det blir mørkt og av når det er lyst. Har heller ikke mulighet til å skru på DRL i iDrive..

DRL er kun for facelift, så de som har modeller føe 03/2007 har ikke denne muligheten. Jeg ville bedt om en oppdatering hos BMW så får du det slik.. :)

Men skal ikke kjørelys komme automatisk på en bil som er solgt i norge?

Joda, uansett kjøpt i Norge eller Tyskland og post/pre-LCI.

Vha I-Drive meny "i".

Velge: Vehicle settings

Velge: Light

Der kan du huske av "Daytime running light"

(Mulig du må ha en opdatering av bilens software ifht de tidligste versjonene)

Jeg kjører med bryter i 'A' (helt il venstre) og da følger lysene tenningsnøkkelen. LCI har vel i tillegg lyssensor som standard, for kun å slå på lys i mørke omgivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men det skal den gjøre dersom den står i A eller helt over i høyre hvor xenonlysene tennes. Det var iallefall slikt på min tidligere E60 2004 mod og nåværende E61 2008 mod..

Når den står på A hos meg så kommer lyset kun på når det blir mørkt. Når den står helt til høyre er lyset alltid på selvfølgelig, men må da skru det av når jeg stopper bilen. Hvis ikke blir lysende værende på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er mulig og hente phonosignal fra orginal stereo?

Niks det går ikkje. På standard og Hifi må du har høg til lavnivå adapter. På Hifi pro er det digitalt signal via MOST(fiber) bak til forsterkaren, men du kan eventuelt settet på høg til lavnivå adaptert etter forsterkaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...