Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen med sommer felgene, var skeptisk til dei felgene der men såg ikke så altfor gale ut egentlig. Har noen 20" bbs lm gs replica på hand, så satser på å få solgt de jeg har nå :-) [ Bilde ]

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

De felgene heter Mega Pantera. :)

Hehe ja det vet jeg :P Mega Wheels Pantera faktisk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da får jeg sjekke dette. En sprekk er vel muligens ikke lett å se med det blotte øyet? Må kanskje skru av manifolden for å få sjekket.

Jeg stappet Iphonen med videoopptak og lys på, oppunder luftfilterboksen. Måtte studere filmen nøye, men kunne tydelig se en stor sprekk og skimte en litt mindre på undersiden av eksosmanifolden.

Etter demonteringen og bytte fant jeg ut at jeg hadde 5 ganske store sprekker.. Eksoslukten som kom inn på tomgang er nå borte og bilen føles litt sprekere på lave turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvilket nr sikringen for visker bake er?

Bmw e61 520d 2006

Vet ikke men skal stå i oversikten som du finner på høyre side baki ved batteriet og sikringer der, rett i bakkant av baklykta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da får jeg sjekke dette. En sprekk er vel muligens ikke lett å se med det blotte øyet? Må kanskje skru av manifolden for å få sjekket.

Jeg stappet Iphonen med videoopptak og lys på, oppunder luftfilterboksen. Måtte studere filmen nøye, men kunne tydelig se en stor sprekk og skimte en litt mindre på undersiden av eksosmanifolden.

Etter demonteringen og bytte fant jeg ut at jeg hadde 5 ganske store sprekker.. Eksoslukten som kom inn på tomgang er nå borte og bilen føles litt sprekere på lave turtall.

Svarte, spørs om jeg må stappe telefonen under der i dag jeg også da.. Svak eksoslukt i ventiler når bilen står stille.. Skifta manifold på Bilia i 2010, ere mulig at den skal sprekke opp igjen etter 2-3 år??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg vaskehanske idag, helsikken hvor mye bedre å vaske med den istedenfor svamp! :-D

Oi brukt svamp på lakken :o fy!!

Samme som å dra sandpapiret over det.

Aldri turt det på min bil. Kun microfiber! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, på dei bilene jeg har hatt før har jeg brukt svamp men når jeg kjøpte e61' bestemte jeg meg for at den aldri skal i en vaskemaskin eller bli vasket med svamp! :-)

Kjøpte Turtle sin igår hos mekonomen Kjexx :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange streker er det igjen hos dere på "varmeskalaen" ?

På normal driftsvarm motor skal det være 3 streker igjen.

Dette gjelder da kun på pre- facelift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har i det siste begynnt å kome en klankelyd i forkant av motoren. Den kan gå fint en stund å så komer den klankelyden tilbake, varer en stund å så forsvinner den. Driver og kommer og går den klankelyden. Har lokalisert lyden i forkant av motoren. Det gjelder 530 diesel 07 modell. Noen her som har noe tips hva det kan være??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...