vinge87 Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Kjedeligt..... Tenker å flusje kassen og skifte oljen, tappet ut noen dråper, oljen var brun og luktet fy!!!! Må jeg skifte filteret ( hele jævla bunnpannen til 2000 kr) samtidig eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Skal du først bytte olje bør du bytte filtert (bunnpannen) i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Saltkjelen, interessert i felgene enda? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Saltkjelen, interessert i felgene enda? Jeg todde det var snakk om originale Style 121 i 19" og ettersom dem ikke er det utgår dem nok dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 MÅ man bruke org olje til kassen? Leser at det kan være dumt å skifte oljen også.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skiern Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Lurer på en ting: Har jeg adaptiv automatkasse på min e61 525dat? Er det slik at denne kassen tilpasser seg kjørestilen som bilen har? Stemmer det videre at om jeg tar av batteripolen over natta, så resettes dette, og tilpassingen blir "startet på nytt"? Gunnen til at jeg spør er fordi jeg synes bilen girer litt rart.. Enkelte ganger må det veldig mye turtall til før den girer opp, og henger litt igjen før den girer. Snakket med en som tidligere jobbet på BMW som fortalte meg dette, men vil spørre her før jeg gjør noe. Noen som vet? Så vidt jeg vet har 5-serien hatt adaptive kasser f.o.m. E39. Det adaptive minnet i girkassa skal kunne resettes på følgende måte: Sett inn nøkkel og trykk på startknappen. (Evt start-knappen to ganger om du har comfort access) Hold gasspedalen helt i bunn, forbi "kickdown" i 25-30 sekunder Du skal kunne høre en lyd rundt 25 sekunder, som indikerer at "noe" skjer og det adaptive minnet på kassa skal være resatt. Har ikke hatt behov for å teste dette selv, men dette er en kjent fremgangsmåte som er nevnt flere ganger på div. forum. Verdt å teste før du setter i gang med full flushing av girkassa hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Antar att M5 og M-Sport understell ikke er likt....? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Lurer på en ting: Har jeg adaptiv automatkasse på min e61 525dat? Er det slik at denne kassen tilpasser seg kjørestilen som bilen har? Stemmer det videre at om jeg tar av batteripolen over natta, så resettes dette, og tilpassingen blir "startet på nytt"? Gunnen til at jeg spør er fordi jeg synes bilen girer litt rart.. Enkelte ganger må det veldig mye turtall til før den girer opp, og henger litt igjen før den girer. Snakket med en som tidligere jobbet på BMW som fortalte meg dette, men vil spørre her før jeg gjør noe. Noen som vet? Så vidt jeg vet har 5-serien hatt adaptive kasser f.o.m. E39. Det adaptive minnet i girkassa skal kunne resettes på følgende måte: Sett inn nøkkel og trykk på startknappen. (Evt start-knappen to ganger om du har comfort access) Hold gasspedalen helt i bunn, forbi "kickdown" i 25-30 sekunder Du skal kunne høre en lyd rundt 25 sekunder, som indikerer at "noe" skjer og det adaptive minnet på kassa skal være resatt. Har ikke hatt behov for å teste dette selv, men dette er en kjent fremgangsmåte som er nevnt flere ganger på div. forum. Verdt å teste før du setter i gang med full flushing av girkassa hvertfall Jeg som ikke har startknapp, ta nøkkelen på trinn 2 da? Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skiern Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Jepp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Jeg fant rust på bakluken min idag, på den "vanlige" plassen.Nå har jeg nesten godt å ventet på dette, så det kom ikke som noe sjokk, men det er helt utrolig at en bil som enda ikke har passert fem år har begynt å ruste. Velkommen i klubben. Jeg har nå en 2010, min tredje E61, og det er faktisk den første E61 jeg har sett uten rust her. Har hatt en annen 2010 også og den hadde begynnende rust etter 2,5 år..... Hvor på bakluken var dette? Jeg var innom Bavaria i dag med dette, og han antydet at rusten var på feil plass på bakluken!? Hos meg er den ganske midt på, men han hadde kun vært borti tilfeller der den hadde vært ute i sidene der det ikke er gummilist. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Jeg fant rust på bakluken min idag, på den "vanlige" plassen.Nå har jeg nesten godt å ventet på dette, så det kom ikke som noe sjokk, men det er helt utrolig at en bil som enda ikke har passert fem år har begynt å ruste. Velkommen i klubben. Jeg har nå en 2010, min tredje E61, og det er faktisk den første E61 jeg har sett uten rust her. Har hatt en annen 2010 også og den hadde begynnende rust etter 2,5 år..... Hvor på bakluken var dette? Jeg var innom Bavaria i dag med dette, og han antydet at rusten var på feil plass på bakluken!? Hos meg er den ganske midt på, men han hadde kun vært borti tilfeller der den hadde vært ute i sidene der det ikke er gummilist. Hos meg er det og ute på siden.. Spent på hva di sier til meg når jeg skal ned til di. Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Hvor på bakluken var dette? Jeg var innom Bavaria i dag med dette, og han antydet at rusten var på feil plass på bakluken!? Hos meg er den ganske midt på, men han hadde kun vært borti tilfeller der den hadde vært ute i sidene der det ikke er gummilist. Hadde en -08 og der var det på "kjent sted" ute på kantene der plasten møter metallet utenfor selve vindusåpningen. Men, den hadde også to små blemmer under skiltet. Alt ble tatt og var ikke noen som sa noe om riktig og feil sted. Hadde også en kort stund en -10 med samme sak, men den ble solgt og opplyst om det (var kun en meget liten blemme) uten at jeg gjorde noe med det. Rustgarantien er nå 12 år fra fabrikk så skjønner ikke hvorfor de skal si noe på det. Eneste er om det er tydelig at det har kommet hull i lakken pga. ytre påvirkning og at rusten har oppstått fordi dette ikke har blitt utbedra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Det var ytre påvirkning han begynte å hinte til, men hele området er under selve glassluken. I tillegg er det et ganske stort område som har begynt å boble opp i forhold til der lakken har sluppet, så jeg kan ikke skjønne noe annet enn at dette har oppstått av seg selv. Jeg har heller ikke for vane å dunke ting borti der de gangene jeg bruker glassluken. Det er heller ikke i nærheten av kanten der som det hadde vært naturlig å dunket borti. Han tok nå noen bilder av dette og skulle sende det inn, så får se hva som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet April 25, 2013 Share Skrevet April 25, 2013 Det var ytre påvirkning han begynte å hinte til, men hele området er under selve glassluken. I tillegg er det et ganske stort område som har begynt å boble opp i forhold til der lakken har sluppet, så jeg kan ikke skjønne noe annet enn at dette har oppstått av seg selv. Jeg har heller ikke for vane å dunke ting borti der de gangene jeg bruker glassluken. Det er heller ikke i nærheten av kanten der som det hadde vært naturlig å dunket borti.Han tok nå noen bilder av dette og skulle sende det inn, så får se hva som skjer. Høres ut som et sted det er ganske vanskelig å slå hull på lakken så utifra det du sier bør de dekke det. Kjedelige greier på såpass nye biler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet April 25, 2013 Share Skrevet April 25, 2013 hvor kjøper dere orginale deler på nettet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå