Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Det viser seg at tenner og pumpe på webastoen på min -10 520d er defekt. Noen som har reparert dette tidligere og kan si meg om det er noe som er mulig å reparere selv? Er dette sårbare deler siden det er ødelagt på en så ny bil? Er det rep-kit og ny pumpe jeg må ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ytre påvirkning han begynte å hinte til, men hele området er under selve glassluken. I tillegg er det et ganske stort område som har begynt å boble opp i forhold til der lakken har sluppet, så jeg kan ikke skjønne noe annet enn at dette har oppstått av seg selv. Jeg har heller ikke for vane å dunke ting borti der de gangene jeg bruker glassluken. Det er heller ikke i nærheten av kanten der som det hadde vært naturlig å dunket borti.

Han tok nå noen bilder av dette og skulle sende det inn, så får se hva som skjer.

Når jeg lakkerer opp igjen disse lukene, legger jeg klar 3M film i ytterkantenene nederst der glassluka møter stålluka, dermed slipper du problemet med gnissing og slitasje.

Sørg for at det blir gjort hvis dere skal lakkere opp igjen lukene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ytre påvirkning han begynte å hinte til, men hele området er under selve glassluken. I tillegg er det et ganske stort område som har begynt å boble opp i forhold til der lakken har sluppet, så jeg kan ikke skjønne noe annet enn at dette har oppstått av seg selv. Jeg har heller ikke for vane å dunke ting borti der de gangene jeg bruker glassluken. Det er heller ikke i nærheten av kanten der som det hadde vært naturlig å dunket borti.

Han tok nå noen bilder av dette og skulle sende det inn, så får se hva som skjer.

Når jeg lakkerer opp igjen disse lukene, legger jeg klar 3M film i ytterkantenene nederst der glassluka møter stålluka, dermed slipper du problemet med gnissing og slitasje.

Sørg for at det blir gjort hvis dere skal lakkere opp igjen lukene!

Hos meg skjærte de av litt av plasten på hjørnene der og la inn en polyuretanpakning etter oppskrift fra BMW Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting: Har jeg adaptiv automatkasse på min e61 525dat?

Er det slik at denne kassen tilpasser seg kjørestilen som bilen har?

Stemmer det videre at om jeg tar av batteripolen over natta, så resettes dette, og tilpassingen blir "startet på nytt"?

Gunnen til at jeg spør er fordi jeg synes bilen girer litt rart.. Enkelte ganger må det veldig mye turtall til før den girer opp, og henger litt igjen før den girer. Snakket med en som tidligere jobbet på BMW som fortalte meg dette, men vil spørre her før jeg gjør noe.

Noen som vet? :)

Så vidt jeg vet har 5-serien hatt adaptive kasser f.o.m. E39.

Det adaptive minnet i girkassa skal kunne resettes på følgende måte:

Sett inn nøkkel og trykk på startknappen. (Evt start-knappen to ganger om du har comfort access)

Hold gasspedalen helt i bunn, forbi "kickdown" i 25-30 sekunder

Du skal kunne høre en lyd rundt 25 sekunder, som indikerer at "noe" skjer og det adaptive minnet på kassa skal være resatt.

Har ikke hatt behov for å teste dette selv, men dette er en kjent fremgangsmåte som er nevnt flere ganger på div. forum.

Verdt å teste før du setter i gang med full flushing av girkassa hvertfall :)

Tusen takk for et informativt og godt svar! Da blir det og prøve dette før jeg evt tar neste steg. Ser ut som om det er forholdsvis kostbart og flushe kassa, så det er i alle fall verd forsøket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kassen er kjørt 120000km, pleier oljen se så jævlig ut at det gjør vondt å ikke skifte den...

Anbefaler skifte ved senest 120000km, så holder kassene.

Mye oftere ved mye tunge lass, eller hengerkjøring.

sent by me, with Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kasse har mest sannsynlig gått 262101km uten å blitt byttet olje på. Skjønner jo hva som er billigst.! Jeg er ikke så kjent med dette, og siden bmw selv mener de ikke skal byttes så følte jeg for å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...