kalinkamaen Skrevet Mai 14, 2013 Share Skrevet Mai 14, 2013 Jeg har feilsøkt på akkurat dette problemet på en 2008 530xd.Der var det også nesten 3% forskjell. Vi måtte ned under 1% for at det skulle gå bra. Jeg kan ikke svare på hvorfor det er sånn fra bil til bil. Oki takk for svar. Hvilke dekk endte dere opp med? Og et annet spørsmål, under feilsøkingen. Fant dere ut at mye av dekkene ikke stemmer med dekk kalkulatoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Mai 14, 2013 Share Skrevet Mai 14, 2013 Jeg har iallefall ingen problemer med rykk og napp på min E61 530XD med nevnte dimmensjoner.På rulleomkretskalkulatoren fikk jeg opp 0,69% altså under 1%...kan være derfor det funker fjell...men da igjen så har "trådstarter" samme dimmensjoner som meg...og problemer..? Jepp jeg har samme dimmensjon. Men det hjelper ikke å sammenligne da du går ut i fra en kalkulator og ikke har målt hva dine egentlige mål er. For alt vi vet så er falken dekkene langt under 1%. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mai 14, 2013 Share Skrevet Mai 14, 2013 ja det er jo en kjennsgjerning at dekkmerkene varierer noe i størrelse. Men skaff deg Falken dekk da..og selg de du har ? ifølge meg så fungerer det iallefall flott. Kan jo være fordelingskassen din som er dårlig.....min er byttet på garanti for 2 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Mai 14, 2013 Share Skrevet Mai 14, 2013 ja det er jo en kjennsgjerning at dekkmerkene varierer noe i størrelse.Men skaff deg Falken dekk da..og selg de du har ? ifølge meg så fungerer det iallefall flott. Kan jo være fordelingskassen din som er dårlig.....min er byttet på garanti for 2 år siden. Problemet er at dette sier andre også om Hankook dekk. Så jeg er like langt. Jeg må finne en forhandler som er villig til å måle dekka manuelt for montasje. Dette er en ting jeg holder på med for øyeblikket. Men som sakt hadde det hvert kjekt å testet et setup som andre har på for å sjekke om bilen min er mer følsom eller ikke. Jeg vet at det er normalt at forskjellige dekk merker forholder seg til forskjellige mål. Men jeg bruker samme dekkmerke foran og bak. Og da skal dekk produsenten følge en norm, som gir dem et krav på avik. Da synest jeg det er merkelig at to dekk på samme aksling som skal være like har 2cm forskjell i rulleomkretst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mai 14, 2013 Share Skrevet Mai 14, 2013 Ja det høres absolutt merkelig ut :-/ Bare ta turen til Trondheim så skal du få prøve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Mai 14, 2013 Share Skrevet Mai 14, 2013 Ja det høres absolutt merkelig ut :-/Bare ta turen til Trondheim så skal du få prøve Håper på noen i nærheten:) Takk for tilbudet anyway. Ser at Falken faktisk er det eneste merket som oppgir diameter på dekkene sine på hjemmesiden sin: http://falkentire.com/tires/car-tires/fk452 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///frank Skrevet Mai 14, 2013 Share Skrevet Mai 14, 2013 Nye felger montert idag 20" BBS CH-R anbefaler http://www.baanvelgen.com/ Rask frakt og ikke minst servicen dem har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 14, 2013 Share Skrevet Mai 14, 2013 Meget pent. Lyst til å dele hva du måtte ut med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///frank Skrevet Mai 14, 2013 Share Skrevet Mai 14, 2013 Meget pent. Lyst til å dele hva du måtte ut med? Totalt med frakt og moms så kom kun felgane på 15000,- + jeg får 4 stk røde center snart i posten som jeg skal prøve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mai 14, 2013 Share Skrevet Mai 14, 2013 Hvilke dekk/felg dimmensjoner kjører du med ? hvilke merke på dekkene ? (ref det at en lengere opp her plages med X drive og bredere bakhjul...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
neffets Skrevet Mai 14, 2013 Share Skrevet Mai 14, 2013 Meget pent. Lyst til å dele hva du måtte ut med? Totalt med frakt og moms så kom kun felgane på 15000,- + jeg får 4 stk røde center snart i posten som jeg skal prøve [ Bilde ] Hva senk kjører du her? 35mm H&R? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///frank Skrevet Mai 14, 2013 Share Skrevet Mai 14, 2013 Hvilke dekk/felg dimmensjoner kjører du med ? hvilke merke på dekkene ?(ref det at en lengere opp her plages med X drive og bredere bakhjul...) Det er 9" felger med ET29 freme og ET24 bak og 235/35-20" dekk på alle 4. Ja har lest litt om det så jeg holder meg til lik rulle omkrets på hjula. Vil ikke gamble med det. Han jeg kjøpte bilen hos hadde brukt 265/30-19" bak og 245/35-19 freme og han måtte bytte diffen bak. Ikke det jeg vil si det er det som gjør det. Hadde Quattro før og ble anbefalt med lik dimensjon pga Quattroen. Og det gjør jeg på Bimmeren og.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///frank Skrevet Mai 14, 2013 Share Skrevet Mai 14, 2013 Meget pent. Lyst til å dele hva du måtte ut med? Totalt med frakt og moms så kom kun felgane på 15000,- + jeg får 4 stk røde center snart i posten som jeg skal prøve [ Bilde ] Hva senk kjører du her? 35mm H&R? Jepp 35mm H&R fjører og senke stag bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sinkMe Skrevet Mai 14, 2013 Share Skrevet Mai 14, 2013 Når vi nå er inne på felger, og bbs.. Har lyst på disse i 19" eller noe som ligner. Ingen som vet om noen brukte med denne looken til salgs? Og siden jeg har en gammel x-drive, så tar jeg ikke sjansen på forskjellig dimensjon foran og bak. Er det noen som vet om en forhandler på disse i Norge? http://forums.5series.net/vendor-classi ... try1126669 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Mai 14, 2013 Share Skrevet Mai 14, 2013 Hvilke dekk/felg dimmensjoner kjører du med ? hvilke merke på dekkene ?(ref det at en lengere opp her plages med X drive og bredere bakhjul...) Det er 9" felger med ET29 freme og ET24 bak og 235/35-20" dekk på alle 4. Ja har lest litt om det så jeg holder meg til lik rulle omkrets på hjula. Vil ikke gamble med det. Han jeg kjøpte bilen hos hadde brukt 265/30-19" bak og 245/35-19 freme og han måtte bytte diffen bak. Ikke det jeg vil si det er det som gjør det. Hadde Quattro før og ble anbefalt med lik dimensjon pga Quattroen. Og det gjør jeg på Bimmeren og.. Wow 245/35/19 og 265/30/19 Det er et avik på 6,11% Da er det vel en grunn for at han måtte skifte diffen bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå