kalinkamaen Skrevet Mai 20, 2013 Share Skrevet Mai 20, 2013 Nok en gang, så er det litt tull med min 04 530d. Ved oppstart så står den og hopper litt på turtallet. Dette kan også oppstå på tomgang etter kjøring, men oftest rett etter oppstart. Dessuten hopper den på turtallen når den legger inn 5. giret. Fikk bytta girkasse i januar hos Bavaria, men ble byttet til en brukt kasse. Den gangen oppførte den seg litt anderledes, da den jagde på turtallet under kjøring, nå er det mere rykking/hopping av turtallet.Noen med erfaringer her? Kassa igjen? Feilkoder hjelper, og du vil antakeligvis få bedre hjelp. Feilen din kan være veldig mye forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Mai 20, 2013 Share Skrevet Mai 20, 2013 http://www.ebay.com/itm/bmw-e60-e61-e63 ... 9a&vxp=mtr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
landrange Skrevet Mai 20, 2013 Share Skrevet Mai 20, 2013 Nok en gang her også! Nå, bilen tapper seg for strøm! Satte på lading i dag tidlig og nå i kveld er det fortsatt ikke strøm nok til å starte! Har målt nok ladespenning når motor går. Det går an å måle strømmen som blir tappet, men hvordan gjør man det? Med evt å ta ut en og en sikring for å finne ut hvilken kurs det tappes på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x25Touring Skrevet Mai 20, 2013 Share Skrevet Mai 20, 2013 Nok en gang, så er det litt tull med min 04 530d. Ved oppstart så står den og hopper litt på turtallet. Dette kan også oppstå på tomgang etter kjøring, men oftest rett etter oppstart. Dessuten hopper den på turtallen når den legger inn 5. giret. Fikk bytta girkasse i januar hos Bavaria, men ble byttet til en brukt kasse. Den gangen oppførte den seg litt anderledes, da den jagde på turtallet under kjøring, nå er det mere rykking/hopping av turtallet.Noen med erfaringer her? Kassa igjen? Feilkoder hjelper, og du vil antakeligvis få bedre hjelp. Feilen din kan være veldig mye forskjellig. Hvis jeg ikke tar helt feil, så dukker det ikke opp noen feilkoder pga av dette. Det gjorde det i alle fall ikke sist.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Mai 20, 2013 Share Skrevet Mai 20, 2013 Nok en gang, så er det litt tull med min 04 530d. Ved oppstart så står den og hopper litt på turtallet. Dette kan også oppstå på tomgang etter kjøring, men oftest rett etter oppstart. Dessuten hopper den på turtallen når den legger inn 5. giret. Fikk bytta girkasse i januar hos Bavaria, men ble byttet til en brukt kasse. Den gangen oppførte den seg litt anderledes, da den jagde på turtallet under kjøring, nå er det mere rykking/hopping av turtallet.Noen med erfaringer her? Kassa igjen? Feilkoder hjelper, og du vil antakeligvis få bedre hjelp. Feilen din kan være veldig mye forskjellig. Hvis jeg ikke tar helt feil, så dukker det ikke opp noen feilkoder pga av dette. Det gjorde det i alle fall ikke sist.... Luftmengde måler er en klasikker. Den kan ryke uten å gi noen feilmelding. Prøv å ta av ledningen til den og kjør en runde. Se om det er noen forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Mai 20, 2013 Share Skrevet Mai 20, 2013 Nok en gang her også! Nå, bilen tapper seg for strøm! Satte på lading i dag tidlig og nå i kveld er det fortsatt ikke strøm nok til å starte! Har målt nok ladespenning når motor går. Det går an å måle strømmen som blir tappet, men hvordan gjør man det? Med evt å ta ut en og en sikring for å finne ut hvilken kurs det tappes på? Kan det være batteriet som har tatt kveld? De varer ikke evig. Er det en vedlikeholdslader du bruker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
landrange Skrevet Mai 20, 2013 Share Skrevet Mai 20, 2013 Ja, vanlig lader. Får se i morgen tidlig om batt har tatt til seg strøm. Men kunne vært intr å målt om det tappes strøm. Hvordan måle det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet Mai 20, 2013 Share Skrevet Mai 20, 2013 Ja, vanlig lader. Får se i morgen tidlig om batt har tatt til seg strøm. Men kunne vært intr å målt om det tappes strøm. Hvordan måle det? Kan man ikke bare ta av en pole på batteriet og måle amper imellom lednig & pole på batteriet? Og så dra ut en og en sikring for å sjekke hva som trekker strøm? Med nøkkel / tenning av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 21, 2013 Share Skrevet Mai 21, 2013 Nok en gang her også! Nå, bilen tapper seg for strøm! Satte på lading i dag tidlig og nå i kveld er det fortsatt ikke strøm nok til å starte! Har målt nok ladespenning når motor går. Det går an å måle strømmen som blir tappet, men hvordan gjør man det? Med evt å ta ut en og en sikring for å finne ut hvilken kurs det tappes på? Årsmodell er bilen din? Kan være IBS det er feil på. Liten blå kontakt på minus Polen på batteriet. Prøv å koble av denne og så lad bilen. Prøv å start etter at batteriet burde vært fullt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Mai 21, 2013 Share Skrevet Mai 21, 2013 Ja, vanlig lader. Får se i morgen tidlig om batt har tatt til seg strøm. Men kunne vært intr å målt om det tappes strøm. Hvordan måle det? Kan man ikke bare ta av en pole på batteriet og måle amper imellom lednig & pole på batteriet? Og så dra ut en og en sikring for å sjekke hva som trekker strøm? Med nøkkel / tenning av. Jo det er helt riktig. Hvis bilen ikke trekker noe særlig vil du ligge mellom 0,1 -0,2 amp (100 - 200 mA) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
landrange Skrevet Mai 21, 2013 Share Skrevet Mai 21, 2013 Hadde ikke ladet i løpet av natten! nok strøm til å låse opp førerdør og h.fordør men ikke de andre dørene. Jeg også tenkte at men må måle mellom ledning og pol. Hvordan stiller man inn mutimeteret da? Bilen en prod. 12/04. Skal se etter blå ledning på minuspolen! Er muligens på tide med nytt batteri!? Hvor mange amp batteri er anbefalt? og hvor får man best deal på batt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 21, 2013 Share Skrevet Mai 21, 2013 Du bør sette inn samme batteri som sitter der fra før, ellers må du kode om bilen din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Mai 21, 2013 Share Skrevet Mai 21, 2013 Hadde ikke ladet i løpet av natten! nok strøm til å låse opp førerdør og h.fordør men ikke de andre dørene.Jeg også tenkte at men må måle mellom ledning og pol. Hvordan stiller man inn mutimeteret da? Bilen en prod. 12/04. Skal se etter blå ledning på minuspolen! Er muligens på tide med nytt batteri!? Hvor mange amp batteri er anbefalt? og hvor får man best deal på batt? Ta bilde av multimeteret. Så kan jeg veilede deg.' For å være ærlig tror jeg batteriet ditt er dødt. Det skal mye til at en bil tappes for strøm over en natt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mai 21, 2013 Share Skrevet Mai 21, 2013 Hadde ikke ladet i løpet av natten! nok strøm til å låse opp førerdør og h.fordør men ikke de andre dørene.Jeg også tenkte at men må måle mellom ledning og pol. Hvordan stiller man inn mutimeteret da? Bilen en prod. 12/04. Skal se etter blå ledning på minuspolen! Er muligens på tide med nytt batteri!? Hvor mange amp batteri er anbefalt? og hvor får man best deal på batt? Du stiller inn multimeteret på A. Husk og koble om målepinnene riktig ellers ryker du sikringen inni multimeteret. De fleste mulitimeter har koblingsskjema påtrykket. Et bilbatteri har en levetid på ca 5år. Kjøp samme orginal batteri som stod der så slipper du problemer med feilmeldinger og koding. Batteri change bør uansett registreres, men etter erfaringer selv så går det fint uten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 21, 2013 Share Skrevet Mai 21, 2013 Batteribytte går på ladestrømmen fra dynamo samt forbruksmåling på bil. Dersom batteriets leveringsevner og ladebehov ikke stemmer overens vil du da få feil lading og fortsatte strømproblemer. Det vil også kunne knekke dynamoen din fortere da denne må gå med evt 100% lading hele tiden_(Som ikke er anbefalt) Dersom du bytter til et batteri som er 100% likt (som oftest får du ikke 100% men helst veldig i nærheten) så slipper du da omkoding fordi bilen får da helt likt som satt der fra før. Det er mange som sier at man burde koble til et hjelpebatteri før man tar ut det gamle. dvs at bilen aldri står med 0V på seg. Jeg har ingen erfaring med denne metoden sånn sett mtp at jeg har tatt inn og ut batteriet mitt mange ganger og det har ikke hatt noe og si. Det kan selvfølgelig være noe i det hvis du har mange radiokanaler du ikke vil miste eller annet. (Selv om dette faktisk ikke skal bli borte ved spenningsbortfall). bimmers89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå