landrange Skrevet Mai 21, 2013 Share Skrevet Mai 21, 2013 Ok, bare å bytte batteri da. Exide kommer godt ut i test. Samme som Sønnak tror jeg. kan jo prøve å måle litt også først! Tenkte å koble til startkabler i motorrom før jeg bytter batt. for å unngå å bli strømløs, i tilfelle...! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 21, 2013 Share Skrevet Mai 21, 2013 Jeg hadde Sønnak i min bil, men der gikk en celle dukken etter 2,5 år. Fikk ikke nytt fra dem da, kun 2 års garanti. Så nå har jeg Biltema batteri til ca samme pris, men 4 års garanti. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AsconaA Skrevet Mai 21, 2013 Share Skrevet Mai 21, 2013 http://www.justanswer.com/uk-car/5s3ef-bmw-hex-fault-code-4293-control-unit-internal-error-16-cutting.htmlSe her Asconaa, her er det noen tips. Ser han har fått samma feilkode, men jeg har ikke noe problemer med gange eller noe mekanisk med motor, pluss at han ikke har fått opp et juletre med feilkoder i Idrive Har prata med GS i dag, han ene mekanikern tvilte på at det var noe feil med dyser da man burde fått opp feilkode på trykksensor som sitter i enden av railen, men de kunne sjekke om dysene lakk hvis jeg ville det. Nå er jeg drit lei, så bilen går til GS skien til mandag, der jeg sa til mekaniker at jeg ikke ville høre telefon fra de før feilen var finni ut av Han mistenkte heller en eller annen styreenhet som ikke er bra i varmt vær/varme omgivelser, så da gjenstår det bare å se til uka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
landrange Skrevet Mai 21, 2013 Share Skrevet Mai 21, 2013 Et tips fra en kompis var å koble en prøvelampe mellom minuspoeng on kabel, hvis den lyser da er det noe som trekker strøm. Det gjorde det her. Målte med meter, batteriet hadde lite strøm, men meteret viste 10.3v mellom minuspol og kabel. Da må det vel være noe som trekker mye strøm? Tok ut batteriet og har satt det på lading, så får vi se i morgen tidlig om det har tatt til seg strøm. Hvis det er noe som trekker strøm kan jo det være grunnen til at det ikke gikk å lade via motorrommet med batteriet tilkoblet bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Mai 21, 2013 Share Skrevet Mai 21, 2013 Noen av dere som har 255/35-20 forran? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 22, 2013 Share Skrevet Mai 22, 2013 Et tips fra en kompis var å koble en prøvelampe mellom minuspoeng on kabel, hvis den lyser da er det noe som trekker strøm. Det gjorde det her. Målte med meter, batteriet hadde lite strøm, men meteret viste 10.3v mellom minuspol og kabel. Da må det vel være noe som trekker mye strøm? Tok ut batteriet og har satt det på lading, så får vi se i morgen tidlig om det har tatt til seg strøm. Hvis det er noe som trekker strøm kan jo det være grunnen til at det ikke gikk å lade via motorrommet med batteriet tilkoblet bak. 10,3V så er batteriet dødt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet Mai 22, 2013 Share Skrevet Mai 22, 2013 Har montert nye m sport dempere fremme med Eibach senkefjører 35 mm, bak har jeg brukt inpa og senket nivåreguleringen, men bilen er blitt "pløsette" ikke så stiv lengre, er det demperne bak nå som også trengs å bli oppgradert? Isåfall hvilkne dempere bak er å anbefalle? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 22, 2013 Share Skrevet Mai 22, 2013 Noen av dere som har 255/35-20 forran? 255/30-21 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Mai 22, 2013 Share Skrevet Mai 22, 2013 På hvor bred felg? Har du valset? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 22, 2013 Share Skrevet Mai 22, 2013 9" bred, ikke valset, senket med H&R 35mm fjører foran. Et15 foran, burde vært ET20 da det subber litt i de aller værste dumpene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Mai 22, 2013 Share Skrevet Mai 22, 2013 Noen av dere som har 255/35-20 forran? Det må da bli altfor stor omkrets? Hvorfor så høy profil? Har 235/30/20 og det er omtrent uendret omkrets fra originalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Mai 22, 2013 Share Skrevet Mai 22, 2013 Noen som har erfaring med hvinelyder i rattstammen? Kommer og går litt - spesielt når det er vått ute. Høres egentlig ut som fuktig gummi, som knirker. Men kan også høres ut som servo som fjusker. Kjenner i rattet at det lugger litt, når disse lydene kommer. Video Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AsconaA Skrevet Mai 22, 2013 Share Skrevet Mai 22, 2013 Noen som har erfaring med hvinelyder i rattstammen?Kommer og går litt - spesielt når det er vått ute. Høres egentlig ut som fuktig gummi, som knirker. Men kan også høres ut som servo som fjusker. Kjenner i rattet at det lugger litt, når disse lydene kommer. Video Jeg hadde dette problemet på min, prøv først å tilt rattet opp eller ned og se om det hjelper. Hvis det ikke gjør forskjell, er det sannsynlig en simmering/tetning i tannstanga som er på vei til å tørke ut. Min hadde det problemet. Løsning er å ha i et additiv i servoolja som heter Lubrizol. Får kjøpt det på GS og Bmw. Det er en prosedyre du må følge for å få dette til å fungere, bare å google Bmw Lubrizol så finner du en pdf med instruksjonene. Veldig lett å gjøre selv, eneste du trenger er ei flaske lubrizol og en ir temperaturmåler for å måle grader på servoolje. Min ble helt strøken etter denne prosedyra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Mai 22, 2013 Share Skrevet Mai 22, 2013 Noen som har erfaring med hvinelyder i rattstammen?Kommer og går litt - spesielt når det er vått ute. Høres egentlig ut som fuktig gummi, som knirker. Men kan også høres ut som servo som fjusker. Kjenner i rattet at det lugger litt, når disse lydene kommer. Video Du har sikkert sjekket servoolje nivå? Folk skriver ikke alltid hva de har sjekket når de legger ut problemstilling og jeg liker å tenke veldig basic Hadde en lignende knirke lyd en gang og da mente BMW at noen hadde fylt feil servoolje.. De byttet oljen, men etter en stund oppsto et annet og antagelig urelatert problem. Så fikk ny servo på garanti, bilen hadde da gått 54.000 km. Så ikke tolk dette som at det har noe som helst med ditt prob. å gjøre, er kun ment som info forøvrig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Mai 22, 2013 Share Skrevet Mai 22, 2013 Noen av dere som har 255/35-20 forran? Det må da bli altfor stor omkrets? Hvorfor så høy profil? Har 235/30/20 og det er omtrent uendret omkrets fra originalt. Jeg har dekka liggende, de er 5% fra original rullediameter.. Kjedelig å kjøpe nye når jeg har.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå