Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg var i Haugesund å viste min rust, det gjekk helt fint :)Eneste som er drit er at det tar 3 dager og om du har importbil så får du ikke leigebil. Hadde bilen vert norsk så hadde Bmw Norge dekket leigebil.

Min er norsk, og jeg måtte dekke leiebil selv om jeg skulle ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med hvinelyder i rattstammen?

Kommer og går litt - spesielt når det er vått ute.

Høres egentlig ut som fuktig gummi, som knirker.

Men kan også høres ut som servo som fjusker.

Kjenner i rattet at det lugger litt, når disse lydene kommer.

Video

Du har sikkert sjekket servoolje nivå? Folk skriver ikke alltid hva de har sjekket når de legger ut problemstilling og jeg liker å tenke veldig basic :oops:

Hadde en lignende knirke lyd en gang og da mente BMW at noen hadde fylt feil servoolje.. De byttet oljen, men etter en stund oppsto et annet og antagelig urelatert problem. Så fikk ny servo på garanti, bilen hadde da gått 54.000 km. Så ikke tolk dette som at det har noe som helst med ditt prob. å gjøre, er kun ment som info forøvrig :)

Har kontrollert og etterfylt servo-olje, men takk uansett :-)

Skal forsøke tipset til AsconA :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E60 eksperter, vær hilset! Hva mener dere om denne bilen? Har generelt lite peiling på E60-serien bortsett fra at jeg vet at jeg har lyst på det. Er dette den "gamle" motoren?

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=41706665

Før du tenke deg å kjøpe en E60/61 så bør du google E60 problems eller lignende.

Gjør deg kjent med bilen og de problemene som finnes på denne bilen. Det kan bli et dyrt kjøp om du ikke lærer deg bilen å kjenne. Alle biler har sine svakheter og det gjelder også denne bilen.

Kan nevne noe som du kan google litt.

Swirlflaps.

Diversity antenna.

Oil seperator.

EGR valve delete.

Cleen Air intake.

Diesel filter change.

Med dette kan du bli kjent med bilen og gjøre ditt eget inntrykk. Det finnest nok mer som jeg

har glemt i farten. Anbefaler deg å bli medlem internsjonale forum også, da de har mye info der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett at det kan være problemer med diverse, ja. Men det er alltid best å høre det direkte fra personer i stedet for å lese det gjennom et utenlandsk forum.

Det samme tenkte jeg, men det er ikke lov til å spørre om noe på forumet her uten at folk blir fornærmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man skal ikke kjøpe e60 eller e61 pga noen problemer? Ta deg en banan.

Er bare og skifte delene som kan lage krøll, vips så er det en konge bil :)

:applause:

Eg beklage vist dere føler det slik, da det ikke var ment på denne måten. Kan være jeg

missforstod spørsmålet hans. Jeg trodde han spurte gennerelt om E60 og ikke bare den bilen han linket til. Så igjen sorry.

Bilen ser jo bra ut. 2007 året kom bmw med facelift. Som det ser ut som denne bilen er. Da har de rettet på en del feil og problemer de har hatt på de tidligere modellene. Den har ikke kjørt så langt som er positivt for din del. Men husk at disse bilene har ingen problemer med å kjøre langt. Problemet kommer når du bare bykjører bilen. Dette er gennerelt med alle diesel biler. Det beskrives at bilen er entuiast eid. Dette hadde jeg ikke tatt dem på ordet, men heller spurt om det var mulig å få snakket med tidligere eier å få hørt litt historie om bilen. 2 literen føles etter min mening litt underdimensjonert motormessig. Men chipper du den blir det en helt annen bil. Ellers ville jeg sjekket om det er bluetooth kobling for mobil som jeg synest er et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man skal ikke kjøpe e60 eller e61 pga noen problemer? Ta deg en banan.

Er bare og skifte delene som kan lage krøll, vips så er det en konge bil :)

:applause:

Eg beklage vist dere føler det slik, da det ikke var ment på denne måten. Kan være jeg

missforstod spørsmålet hans. Jeg trodde han spurte gennerelt om E60 og ikke bare den bilen han linket til. Så igjen sorry.

Bilen ser jo bra ut. 2007 året kom bmw med facelift. Som det ser ut som denne bilen er. Da har de rettet på en del feil og problemer de har hatt på de tidligere modellene. Den har ikke kjørt så langt som er positivt for din del. Men husk at disse bilene har ingen problemer med å kjøre langt. Problemet kommer når du bare bykjører bilen. Dette er gennerelt med alle diesel biler. Det beskrives at bilen er entuiast eid. Dette hadde jeg ikke tatt dem på ordet, men heller spurt om det var mulig å få snakket med tidligere eier å få hørt litt historie om bilen. 2 literen føles etter min mening litt underdimensjonert motormessig. Men chipper du den blir det en helt annen bil. Ellers ville jeg sjekket om det er bluetooth kobling for mobil som jeg synest er et must.

Takk, var et slik svar jeg var på jakt etter. Bilen kommer ikke til å bli dasset ned i en by, så det er ingen fare for det, hvert fall. Skal selvfølgelig sjekke hva som er byttet av deler på garanti, og servicehefte etc. Dette gjelder uansett hvilket eksemplar jeg kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E60 eksperter, vær hilset! Hva mener dere om denne bilen? Har generelt lite peiling på E60-serien bortsett fra at jeg vet at jeg har lyst på det. Er dette den "gamle" motoren?

Jeg hadde denne motoren i en 1-serie.

Helt topp motor i grunn, men kontroller at veivhusfilteret er jevnlig skiftet, og at det ikke er noe slark i turbo. Førstnevnte redder motoren for mye ekstraslitasje, og sistnevnte er innforj@vli dyr å skifte. Jeg måtte ta konsekvensen av begge deler.

Er det automat, bør du også kjenne at denne girer jevnt.

Ellers er det jo standardfeilene på E61, som brudd i ledningsnettet i bagasjeromsluken, og nivåregulering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har generelt ganske lite utstyr, så om du ikke savner noe spesielt kan du nok bruke dette til å presse prisen ned endel. Ellers så virker den jo ganske grei ut.

Det samme tenkte jeg, men det er ikke lov til å spørre om noe på forumet her uten at folk blir fornærmet.

Jeg burde igrunn ikke svart på dette, men jeg følte dette var litt rettet mot meg. Om det er det synes jeg faktisk det er utrolig frekt å komme med slikt, da jeg fsktisk synes jeg svarer på ganske mye her inne. I tillegg så gav jeg deg et tips, ingenting annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...