Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

må nok bytte hele lednignsnettet som henger i fangeren, men høres rart ut at det er ledningsbrudd. sikker på at det ikke er selve sensoren som er ødelagt?

ja nei asså, har nå vert på verskted der de skiftet sensoren, den var helt dau, men så virket ikke systemet fordiom. Systemet virker av og til bare sånn plutslig og når det gjore det så hoppet jeg ut av bilen og gikk rundt bilen og skjekket at alle sensorene virket og de var OK, så tok det 2min så kom PDC feil igjen i idriven. Inn igjen på det verkstedet som byttet sensoren, men de kunne ikke hjelpe meg fordi hadde ikke stor nok diagnose apparat til den type bil. Så bestillte jeg time hos BMW og de sa jeg børde bytte ledningsnettet bak, det var dårligt,men de kunne ikke svare på hvorfor det virket av og til. Så lurer på om det er dårlig kontakt i kabelen til den sensoren, den virker jo periodisk og er helt ny fra GS. Enkleste og billigste er jo å bare skifte det først og se om feilen da forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vist det kùn er på èn sensor hele tiden så kan det nok være dårlig kontakt på den. evt ledningsbrudd på ledninga frem til sensoren.

ja det det jeg og tror, vertfall bytte ledningsnette først og se om feilen går sin vei, siden de likevell anbefalte det.

Men vet du hvordan jeg får av bakfangeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kun demontert fangern forran, men jobber på karroseri verksted så kan kanskje tenke meg hvordan den sitter.

er garantert skrudd fast bak lokariskjermene bak (plast innerskjermene.)

for å få fangern ut av skinna som er rett under bakskjærmene så må du ta tak i fangern å dra den bakover. sitter sikkert litt, men er bare å ta i litt :)

kanskje skruer bak baklyktene og/eller imellom baklyktene der pakninga til bakluka er.

så er det nok grantert skruer under.

vær forsiktig når du tar av fangern og ikke sliter av ledningsnettet til sensorene eller kontakten til dem.

lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle montere xenon HID EAGLE xenon-kit i grøftlysene i dag.

Kittet er type HB4 9006 50W og 4300K.

Begynte veldig bra og monteringen gikk uten prob.

Skulle prøve lysene før jeg monterte plastdeksel o.l, det var da prob kom. Ingen funksjon til å begynne med. Prøvde dermed å snu kontakten på balasteren 180 grader, og da lyste de med det samme. Alt dette ble testet ut med kun tenning på.

Men da jeg skulle kjøre ut bilen ifra garasjen oppdaget jeg at lysene kun virket i noen sekunder før dem begynte å blinke, også tilslutt koble seg ut og gi feilmld på pærefeil.

Stopper jeg motor og prøve igjen bare med tenning så lyser dem normal igjen. Hmmm..

Noen som har en forklaring på hva som er problemet?

Noen som har vært borti samme problemstilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det står da klart merket på ballasten hvilken somer pluss (den røde kabelen). Ihvertfall hvis det er av bedre kvalitet.

Jeg tror det ville gått mye bedre med en annen ballast med innebygget motstand. Har både motstand og ballast med motstand av flere typer liggende. Er du i området så kan du selvsagt komme å prøve.

Du synes ikke det er dumt å bruke så kraftig i grøftelysa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått dette, så sjekker LCM lysene på 2 forskjellige måter, om det er xenon eller halogen.

Så du trenger vel en type "wire-fix" som er en motstand før HID kitet, som gjør at LCM tror at dette er halogen.

Dybvik trading selger dette, men helt sikker veldig mange andre også.

Jeg ser nå at HMSW har svart før meg, men velger å la mitt svar stå.

I tillegg så vil jeg også spørre tvold om det er lurt med 50 watt i grøftelys, da dette vil blende absolutt alle sammen, veldig kraftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har erfaring med Breyton Race GTS på BMW E61?

Ser at disse felgene leveres med orginal spacer....

Er det uproblematisk å kjøre med spacere?

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17443866

Jeg bruker Breyton Inspiration på min E61. Ettersom det er x drive så trengte jeg ikke bruke spacere. De passet AKKURAT. Flaks.

Når jeg brukte de på e39 kjørte jeg med skrudde spacere og det gikk helt nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått dette, så sjekker LCM lysene på 2 forskjellige måter, om det er xenon eller halogen.

Så du trenger vel en type "wire-fix" som er en motstand før HID kitet, som gjør at LCM tror at dette er halogen.

Dybvik trading selger dette, men helt sikker veldig mange andre også.

Jeg ser nå at HMSW har svart før meg, men velger å la mitt svar stå.

I tillegg så vil jeg også spørre tvold om det er lurt med 50 watt i grøftelys, da dette vil blende absolutt alle sammen, veldig kraftig.

Eh, ja ang dette med 50w så er jeg ikke sikker. Var dette jeg fikk slengt i handa når jeg spurte etter et kit. Skal høre med dem i morgen ang "wire-fix" hvis det er dette som trengs får å få det til å funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Er det noen her som har handlet oppgraderte bremser til sin e60/61? Vil kjøpe noen i samme størrelse men med hull eller groove i skivene. Men finner så lite til 535d. Så vil eg bytte alt i forstilling så eg får det litt stivere. Kom gjerne med tips til dempere og fjærer også for de av dere som har byttet dette. Merker den er begynt å bli litt slapp i fisken under aktiv kjøring. Og no nærmer jo sommeren seg litt så må få det i hus snart. Er vel noen som har noen greie oppgraderinger her. Må ha noen skikkelige bremseklosser også. Her er det en god del å velge mellom men eg sliter med å finne gode skiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har handlet oppgraderte bremser til sin e60/61? Vil kjøpe noen i samme størrelse men med hull eller groove i skivene. Men finner så lite til 535d. Så vil eg bytte alt i forstilling så eg får det litt stivere. Kom gjerne med tips til dempere og fjærer også for de av dere som har byttet dette. Merker den er begynt å bli litt slapp i fisken under aktiv kjøring. Og no nærmer jo sommeren seg litt så må få det i hus snart. Er vel noen som har noen greie oppgraderinger her. Må ha noen skikkelige bremseklosser også. Her er det en god del å velge mellom men eg sliter med å finne gode skiver.

Ingen som har gjort en del oppgraderinger her? Fikk bestilt fullt sett med skiver og klosser i dag i samme størrelse som originalt, bare med slisset spor i. Men må få gjort noe med stabstag/foringer og muligens fjærer/dempere. Bare å komme med tips her gutter og jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...