Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Noen her som vet forskjell på disse gulvmattene til e60/e61?

51470309370 - Gulvmatter City

51470429205 - Gulvmatter antrasitt City

51479117173 - Gulvmatter antrasitt Velour

Den første er over 300kr billigere enn de to andre. Alle er sorte/mørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som kan gi noen tips ang turbo bytte i en 330d E61? En kamerat fikk turbohavari etter oljelekkasje fra turboen. Hvor kan man få kjøpt nye, eventuelt bytteturbo, til denne bilen? Og vet noen om en D.I.Y om dette til denne bilen? Takker for eventuelle svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som kan gi noen tips ang turbo bytte i en 330d E61? En kamerat fikk turbohavari etter oljelekkasje fra turboen. Hvor kan man få kjøpt nye, eventuelt bytteturbo, til denne bilen? Og vet noen om en D.I.Y om dette til denne bilen? Takker for eventuelle svar :D

Du må spesifisere hvilken bil dette er. Regner med du har en 530D E61 og ikke 330D. Som jeg forstår er det 2 typer turboer til disse E61.

Her har du slik det er beskrevet i rep manualen hverfall.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/73295223/BMW%2BE61Turbo%2Bchange.pdf

For å finne ut hvilken motor du har trykk inn de 7 siste VIN numrene dine her:

http://www.realoem.com/bmw/select.do/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les også dette som jeg fant på et forum:

MODEL

E60/E61 (5 Series), E63/E64 (6 Series) produced up to September 2005

CAUSE

An accessory plugged into the cigar lighter / power supply causes a back-feed of voltage into the vehicle electrical system when the ignition is switched off. This causes the MPM (Micro Power Module) to stay awake, and the vehicle battery to discharge.

Energy diagnosis identifies the MPM as the "sleep mode preventer".

CORRECTION

In case of customer complaint, verify that the customer uses the power supply for an accessory with an internal battery (cell phone with charger, MP3 player, radio equipment etc.) and that he leaves the accessory plugged in when the car is switched off.

To avoid a recurrence of the problem, reprogram the vehicle using CIP19.1, or later. Refer to SI B09 05 01 (Coding, Individualization and Programming) Procedure B.

http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... ?p=6026202

Han i Youtube-videoen fikk melding på skjermen om strømtap. Det gjør ikke jeg. Jeg har heller ikke noe plugget i sig.tenneren. Og det gjør ingen forskjell å koble av den sorte(med blått) kontakten på minuspolen (ibs). Når jeg kobler på amp.meteret så visen den først ganske mye amp men synker fort ned. Hvis jeg så setter inn den store sikringen F57, så flyr amp opp til 7-8 amp! Da tenker mitt enkle hode at feilen ligger på den kursen? Men hva er Micropower control unit? og hvor ligger den? må jo se om jeg kan se noen feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki da har du nok ikke samme problemet som han har. Da vet du hvertfall det.

Sikring 57 går på aircondition virker det som. Her er hva andre har skrevet om sikring 57:

HI, THANKS FOR THE REPLYS. i FOUND THE CARD IN THE BOOT AND FUSE 57 SEEMS TO BE RELATED TO THE AIR CONDITIONING. tHERE ARE THREE FUSES ASSOCIATED WITH THE AIR-CON F57,F61 & F64. DOES ANYONEONE KNOW WHICH CIRCUIT F57 PROTECTS?

Fuse F57 is for IHKA (A/C control unit/panel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du en som har et lignende problem som deg:

i have a 2004 e60 bmw 520 2.2 petrol and its playing up! every morning the battery is flat, even if i leave the car for more than 5 hours the battery is flat and it sets the alarm off! i have noticed a humming noise coming from the inlet manifold area of the engine, i have tryed a second hand earth lead but that did not help, i have now disconected the 3 small wires coming from the earth lead but that still does not help. i am thinking it needs a software update but do you think that will help? any help would be great. i should also tell you the car was not used for just over a year so battery was changed as it was knackered!!!! and the car talks in german!

This might be or is likley to be the FSR or Hedgehog a transistorised unit that controls the heater aircon fan. It has a habit of running the fan at slow speed when the engine is off key out and drains the battery, very common fault,

You might also find the blower has a mind of its own with this fault. If you search the site using the search tool at the top of the page type in FSR hedgehog you will get loads of gen and also flat battery stuff as they tend to be related.

Also search parasitic battery drain

http://www.wikihow.com/Find-a-Parasitic-Battery-Drain

I think the German thing can be set by selecting the language on the I drive but I don't have one so I am not sure how you do it, I checked in the I drive section, but could not find a post on setting the language.

If you don't have an I drive I am sure you can set the language quite easy. Again you will have to search for this as I have not done it myself.

NealP posted this if you have i drive..

Have you tried resetting the i-drive by pressing both eject buttons on the drives and the volume on/off button all together?

Hører du også at vifta til aircon sviver når du har tatt ut nøkkelen?

Kan du stille hastigheten på aircon vifta? Eller kjører den bare i en posisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer info:

I have experienced the heater fan working at only half the speed as well on my E61 2005 530D. I took it to the BMW main dealer and they started to rub their hands with joy and "£" signs coming up in their eyes! and that is when I decided to drive away and investigate the problem further by myself. In the end this was only due to a failing battery.

BMW include a fail safe program that monitors the voltage on the battery. If the battery falls below a certain voltage (less than 11.5V I believe) then it starts to shut down all non essential parts e.g. heater fan, electric seats, demister etc. so that the car has enough power to start and get you home. Clever stuff but only a few people seem to know about. So -- always check your battery first before spending out on the hedgehog FSR pack.

I understand the FSR is quite hard to replace on an E60/E61 as you have to take apart the heater system in the centre console. I replaced the hedgehog on my E39 and this was easy, located to the left in the drivers footwell behind the carpet cover at the back of the heater matrix. 2 minute job to replace on an E39 but harder on a E60/E61. Good luck!

Her er hvordan du kommer til FSR på E60.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/732 ... emoval.xps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke vifta tror jeg, det har vært en lyd fra dashbord ja, men mer som en cd -dvd lyd. Eller datamaskinlyd. Har tatt ut navidvden for en stund siden, så den er det ikke da. Han på engelsk her, mener sikring 57 er til AC. Men i sikrings-oversikten bak i haynes rep bok står det at den sikringen er til denne, micro power control unit. Kan jo være at han har en annen model/årstall. Leste på forumet: forums.5series.net at denne Uniten ligger under der reservehjulet skal være. Da må den i så fall være under kunststoffdekselet under der igjen. For å komme til der må man skru av div deksler på hver side. Skal spørre nå på forums.5series.net!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke vifta tror jeg, det har vært en lyd fra dashbord ja, men mer som en cd -dvd lyd. Eller datamaskinlyd. Har tatt ut navidvden for en stund siden, så den er det ikke da. Han på engelsk her, mener sikring 57 er til AC. Men i sikrings-oversikten bak i haynes rep bok står det at den sikringen er til denne, micro power control unit. Kan jo være at han har en annen model/årstall. Leste på forumet: forums.5series.net at denne Uniten ligger under der reservehjulet skal være. Da må den i så fall være under kunststoffdekselet under der igjen. For å komme til der må man skru av div deksler på hver side. Skal spørre nå på forums.5series.net!

Oki fint. Du får prøve å koble av den å se om det hjelper.

Står litt om den her:

http://www.bimmerfest.com/forums/archiv ... 16351.html

Her er en DIY:

http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=619320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at andre med samme bil som opplever at batteri blir flatt sier at vann i reservehjulbrønnen er årsaken. Kan jo ha en sammenheng med den mpc-unit du nevner som er plassert der......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk pris på:

koed.no

Schmiedman.no

gsbildeler.no

Er SYKE forksjeller på prisene, Koed er klart det billigste her i norge.

letteste måte å finne deler er faktisk å bruke gsbildeler sin nettside, putt in skilt nummer så kommer kun delene som passer til din bil opp når du går igjennom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at andre med samme bil som opplever at batteri blir flatt sier at vann i reservehjulbrønnen er årsaken. Kan jo ha en sammenheng med den mpc-unit du nevner som er plassert der......

Dette var jo interresant! Denne uniten kan jo ligge underst i brønnen på e61 også! Jeg har hatt problemer med vann som har kommet inn og samlet seg på gulvet under batteriet. Dette fikset jeg ved å dra løs takluke-dreneringsslangen fra ventilen som var tett, og putte den tilbake i hullet. Kan vann ha kommet seg videre til res.hjulsbrønnen fra under batteriet? I så fall kan jo det forklare saken! Dette får jeg undersøke så fort jeg får tid! Bruker ikke bilen for tiden pga dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som vet forskjell på disse gulvmattene til e60/e61?

51470309370 - Gulvmatter City

51470429205 - Gulvmatter antrasitt City

51479117173 - Gulvmatter antrasitt Velour

Den første er over 300kr billigere enn de to andre. Alle er sorte/mørke.

Det er sikkert fordi de 2 andre er antrasitt.

Mener forskjellen er at:

City har stoff/velour, med gummiunderlag. Skal tåle gris og det verste vinterværet, samt støv og dritt-avvisende. Antar nummer to er dyrere pga antrasitt, samme med den tredje, bare at den tredje ikke har gummiunderlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo interresant! Denne uniten kan jo ligge underst i brønnen på e61 også! Jeg har hatt problemer med vann som har kommet inn og samlet seg på gulvet under batteriet. Dette fikset jeg ved å dra løs takluke-dreneringsslangen fra ventilen som var tett, og putte den tilbake i hullet. Kan vann ha kommet seg videre til res.hjulsbrønnen fra under batteriet? I så fall kan jo det forklare saken! Dette får jeg undersøke så fort jeg får tid! Bruker ikke bilen for tiden pga dette!

Det hørest veldig logisk ut. Her har du en DIY hvordan du kommer til uniten.

http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=619320

Håper det fikser seg for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...