PenguiN- Skrevet Juli 6, 2013 Share Skrevet Juli 6, 2013 E61 har vel ikke plass til reservehjul siden de er utstyrt med punkteringsfrie dekk når de var ny? Min har iallfall ikke reservehjul ei heller plass til dette baki... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 6, 2013 Share Skrevet Juli 6, 2013 Man kunne få reservehjul om man ønsket dette. Dette har plass under gulvet (og under gulvet under der igjen) i bagasjerommet. Hvorfor det ikke passer har jeg ikke svar på, men du kan jo sjekke realoem om det er forskjeller på den platen som ligger under der. Edit: Det finnes en egen plate for de bilene som ble levert med reservehjul fra fabrikk (SA300), men akkurat hva som er forskjellen vet jeg ikke. Delenummer for "standard" er 51477137462 og delenummer for de me reservehjul er 51477137461. Begge disse gjelder touring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Juli 6, 2013 Share Skrevet Juli 6, 2013 Jeg har reservehjul Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Juli 6, 2013 Share Skrevet Juli 6, 2013 jo lmm kommer opp men den skiftet eg for ett år siden ca så tror ikke det er den.fysiskt stenge den egr ventilen kan eg kansje prøve, den er bare stengt i programmeringen så aknsje den kan lekke men det skal ikke tilså att eg mister ca 70% av motorkraft Kjenner du noen med lik bil. Eg hadde testa lmm for å være 110% sikker. Hva mener du me at lmm kommer opp? Feilkode? Ellers når du mister 70% kraft hører du noe turbo spool lyd eller er det helt dødt? Det beste hadde vel hvert å montert turbo trykk måler å sett hvordan trykket så ut der og da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Juli 6, 2013 Share Skrevet Juli 6, 2013 jo lmm kommer opp men den skiftet eg for ett år siden ca så tror ikke det er den.fysiskt stenge den egr ventilen kan eg kansje prøve, den er bare stengt i programmeringen så aknsje den kan lekke men det skal ikke tilså att eg mister ca 70% av motorkraft Kjenner du noen med lik bil. Eg hadde testa lmm for å være 110% sikker. Det kan jo være en grunn at lmm ryker. Lekkasje på en luftslange? Hva mener du me at lmm kommer opp? Feilkode? Ellers når du mister 70% kraft hører du noe turbo spool lyd eller er det helt dødt? Det beste hadde vel hvert å montert turbo trykk måler å sett hvordan trykket så ut der og da. Wops sko endre men trykte siter lol. Sorry for dobbel post. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddaBMW Skrevet Juli 7, 2013 Share Skrevet Juli 7, 2013 Man kunne få reservehjul om man ønsket dette. Dette har plass under gulvet (og under gulvet under der igjen) i bagasjerommet.Hvorfor det ikke passer har jeg ikke svar på, men du kan jo sjekke realoem om det er forskjeller på den platen som ligger under der. Edit: Det finnes en egen plate for de bilene som ble levert med reservehjul fra fabrikk (SA300), men akkurat hva som er forskjellen vet jeg ikke. Delenummer for "standard" er 51477137462 og delenummer for de me reservehjul er 51477137461. Begge disse gjelder touring. Mest sannsynelig er det vel at platen som er i bilene med reservehjul er den jeg burde ha og. Dette hjulet er kjøpt som reservehjul til E61 via Koed, og jeg har selv sett E61 med reservehjul, så det er nok ny plate som må til. Takker for raskt svar!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Juli 7, 2013 Share Skrevet Juli 7, 2013 Bremseklosse anbefalinger? Kom opp at dem skal skiftes nå.. Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogis Skrevet Juli 7, 2013 Share Skrevet Juli 7, 2013 Bremseklosse anbefalinger? Kom opp at dem skal skiftes nå..Sent from my iPad using Tapatalk HD EBC Redstuff biter som faen og støver nesten ikke i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogis Skrevet Juli 7, 2013 Share Skrevet Juli 7, 2013 jo lmm kommer opp men den skiftet eg for ett år siden ca så tror ikke det er den.fysiskt stenge den egr ventilen kan eg kansje prøve, den er bare stengt i programmeringen så aknsje den kan lekke men det skal ikke tilså att eg mister ca 70% av motorkraft Kjenner du noen med lik bil. Eg hadde testa lmm for å være 110% sikker. Hva mener du me at lmm kommer opp? Feilkode? Ellers når du mister 70% kraft hører du noe turbo spool lyd eller er det helt dødt? Det beste hadde vel hvert å montert turbo trykk måler å sett hvordan trykket så ut der og da. Er LMM ødelagt så kommer det opp feil o diagnose på feile verdier, dette har ikke noe med turbo eller spoolup å gjøre da dette ikke er en mekanisk feil men må være en styrenhet eller sensor da bilen kan være helt fin i en uke så skjer det en gang å kommer tilbake om 1 uke, ikke noe regelmessig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stashdesign Skrevet Juli 8, 2013 Share Skrevet Juli 8, 2013 Noen som har testet disse? Fungerer disse uten å gi noen for for feilkoder? http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... =E61%20led Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet Juli 8, 2013 Share Skrevet Juli 8, 2013 Eg har i min bil. Ingen feilmeldinger. Kjøpte på ebay http://www.ebay.com/itm/17-pcs-Kit-Whit ... a0&vxp=mtr Sjekk at du får til DIN bil. e60/e61 med panorama tak eller uten Berre og søke på Interior lights på ebay Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stashdesign Skrevet Juli 8, 2013 Share Skrevet Juli 8, 2013 Er denne til E61 uten panorama? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Juli 8, 2013 Share Skrevet Juli 8, 2013 jo lmm kommer opp men den skiftet eg for ett år siden ca så tror ikke det er den.fysiskt stenge den egr ventilen kan eg kansje prøve, den er bare stengt i programmeringen så aknsje den kan lekke men det skal ikke tilså att eg mister ca 70% av motorkraft Kjenner du noen med lik bil. Eg hadde testa lmm for å være 110% sikker. Hva mener du me at lmm kommer opp? Feilkode? Ellers når du mister 70% kraft hører du noe turbo spool lyd eller er det helt dødt? Det beste hadde vel hvert å montert turbo trykk måler å sett hvordan trykket så ut der og da. Er LMM ødelagt så kommer det opp feil o diagnose på feile verdier, dette har ikke noe med turbo eller spoolup å gjøre da dette ikke er en mekanisk feil men må være en styrenhet eller sensor da bilen kan være helt fin i en uke så skjer det en gang å kommer tilbake om 1 uke, ikke noe regelmessig Men det du sier er at dette er en feil som ikke du finner med diagnose? Men det må være en styrenhet eller sensor, noe som virker merkelig viss du ikke har feilmelding ved et diagnose søk? Dette er ikke kvirrulering, er bare litt nysgjerrig på hva dette kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Juli 8, 2013 Share Skrevet Juli 8, 2013 http://forum.bmw5.co.uk/topic/57633-e60 ... -of-power/ Her var feilen turboen: He has now told me that the connector going inside the turbo is causing the problem. when he moves it around, it seems to be fine but i am still getting the power loss. apparently i cant replace just that part as the actuator and turbo are matched up when first installed and i need to replace the whole unit? is this right? he as quoted me £1800 for a new bmw turbo, or £1000 for an essex turbo help!! In the end it was a faulty turbo, 3 different garages came to the same conclusion. Had the Turbo replaced for £1500! Det du må huske her er at turboen i bilen din ikke bare er mekanisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AsconaA Skrevet Juli 9, 2013 Share Skrevet Juli 9, 2013 Man kunne få reservehjul om man ønsket dette. Dette har plass under gulvet (og under gulvet under der igjen) i bagasjerommet.Hvorfor det ikke passer har jeg ikke svar på, men du kan jo sjekke realoem om det er forskjeller på den platen som ligger under der. Edit: Det finnes en egen plate for de bilene som ble levert med reservehjul fra fabrikk (SA300), men akkurat hva som er forskjellen vet jeg ikke. Delenummer for "standard" er 51477137462 og delenummer for de me reservehjul er 51477137461. Begge disse gjelder touring. Mest sannsynelig er det vel at platen som er i bilene med reservehjul er den jeg burde ha og. Dette hjulet er kjøpt som reservehjul til E61 via Koed, og jeg har selv sett E61 med reservehjul, så det er nok ny plate som må til. Takker for raskt svar!! Jeg putta reservehjul i min E61 og der måtte jeg bytte plata i bunn, fordi plata som ligger der fra før har mindre hull til dekket i forhold til som ska være der hvis du har reservehjul, ellers er de helt like å se på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå