aottesen Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Andorid vil fungere fint via bluetooth det som du sier, men dette er ikke mulig i e6x fra fabrikk, noe som hadde ført til større kostnader om man skulle hørt på ogis. Personlig har jeg aldri falt for Andorit-telefoner, men Windows-telefon kunne jeg igrunn tenkt meg. Dessverre blir det nok bare med tanken, da jeg bruker ganske mange av Apples funksjoner som jeg nødig vil miste. Hehe.. Jeg har ikke hatt Android-telefon siden Samsung Galaxy S2, og det var forferdelig, men liker å tro de har utviklet seg i riktig retning siden den tid .. For alt i verden: IKKE fall for fristelsen ved å kjøpe Windows-telefon. Jeg gikk på den blemmen i høst. Flesket til og kjøpte Nokia Lumia 920 - flaggskipet. Det er så mye ting som irriterte meg, at det gikk i underkant av en uke før den var solgt. Operativsystemet er innovativt, stilig og lynraskt. Men, programutvalget manglet selv applikasjoner fra de store som Dropbox og Spotify (sistnevnte har kommet nå i ettertid). Når man er blitt vant med Active Noise Canceling som det er i mikrofonen på iPhone, så var det nesten umulig å snakke i Nokiaen, da man hørte bedre hva folk sa rundt seg, enn de man pratet med i telefonen. Skrudde man opp volumet i samtalen, skrudde man også opp volumet for ringetone, musikk-avspilling og vekkerklokke (kort fortalt, man har kun mastervolum, ikke individuelle volum for alle funksjoner, slik som (iallefall) iPhone har. I tillegg restartet den minst én gang for dagen (og drar man den ikke ofte opp nok fra lommen, vil man ikke legge merke til "Tast inn PIN-kode" før man har tapt i allefall fire-fem viktige anrop. Nei, det er vel som du sier, best å holde seg til iPhone. Ville vel vært rimelig tungt å miste iMessage og AirPlay også, selv etter Chromecast-presentasjonen forleden dag. Men, det frister likevel å prøve HTC One eller Samsung Galaxy S4, for å se om det er så bra som alle skal ha det til. HTC One ser i tillegg utrolig bra ut (selv om man ikke bør basere kjøp på utseendet). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Jeg har aldri hatt Android-telefon, så skal vel ikke si så mye, men det lille jeg har prøvd har ikke imponert meg. Jeg bruker heller ikke Dropbox og Spotify, ei heller har jeg fire-fem viktige samtaler i løpet av en dag (eller en uke for den saks skyld), så en Windows-telefon hadde nok passet perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Da er det bare å fleske til - spilling av musikk via blåtann fungerte uudmerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Vet vi har diskutert det før, men fjernlys på preface bixenon. På min lyser kun de indre fjernlysene på lyshorn, ikke på vanlig fjernlys. Min forhandler sier det skal være slik og vet ikke om det kan programmeres opp slik at begge lyser. Kan det virkelig være tilfelle? Ingen? Jeg har adaptive bi-xenon hvis det er til hjelp. Det skal være slik ja. Grunnen for dette er at det er litt forsinkelse i xenonlys når de tennes, så derfor brukes vanlige halogen til lyshorn. Jeg vet ikke om dette kan kodes om, men ser ikke helt behovet for det heller. Jo, det blir mye bedre lys. Synes ikke det er noe særlig til lys av bixenon. Det er mye bedre fjernlys i den vanlige varianten med adskilte halogen nær- og fjernlys. Erfart på både E39, E46 og E60. Har bedt verkstedet forske litt på det når den er inne til service i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselMotor Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Hva koster eventuelt en USB/aux mulighet i min e60? Vi har den kjedeligste idrive eller hva den kalles. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Hva koster eventuelt en USB/aux mulighet i min e60? Vi har den kjedeligste idrive eller hva den kalles. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta Jeg gikk for Dension 500S BT. Kostet en promille av hva BMW skulle ha for sin løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Jeg kjøpte en ccc-enhet til bmw-en min for noen dager siden av en her inne på forumet.Det viste seg å være av feil type..! Der er bilder men ingen lyd. Og div. ting funker ikke. Utrolig kjedelig å måtte betale så mye penger på en ubrukelig ting..! Er det noen som vet hvordan/hvor jeg kan søke og finne en av riktig sort til min bil? Hva fungerer ikke? For at ting skal fungere må enheten kodes til din bil med ditt ch. nr. At du ikke får lyd kan tyde på at bilen har for gammel software. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bollis69 Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Jeg kjøpte en ccc-enhet til bmw-en min for noen dager siden av en her inne på forumet.Det viste seg å være av feil type..! Der er bilder men ingen lyd. Og div. ting funker ikke. Utrolig kjedelig å måtte betale så mye penger på en ubrukelig ting..! Er det noen som vet hvordan/hvor jeg kan søke og finne en av riktig sort til min bil? Hva er det som ikke fungerer? Hvilken bil er CCC-enheten fra? CCC-enheten skulle være fra en e61, men det virker som den ikke har Logic 7 som jeg har i min bil. Min bil er en -04 525d e61 PDC-en viser verken bilde eller lyd. Eneste at bryteren lyser. Alt av lyd er vekk. Både radio/cd (finner ikke cd-boksen), handsfree, talestyring, alarmen for setebelte og lys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Den må nok kodes om til din bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bollis69 Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Jeg kjøpte en ccc-enhet til bmw-en min for noen dager siden av en her inne på forumet.Det viste seg å være av feil type..! Der er bilder men ingen lyd. Og div. ting funker ikke. Utrolig kjedelig å måtte betale så mye penger på en ubrukelig ting..! Er det noen som vet hvordan/hvor jeg kan søke og finne en av riktig sort til min bil? Hva fungerer ikke? For at ting skal fungere må enheten kodes til din bil med ditt ch. nr. At du ikke får lyd kan tyde på at bilen har for gammel software. Ok.. Er det kun de altså? Vet du hva verkstedene tar for å kode slikt? takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bollis69 Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Den må nok kodes om til din bil. Ok.. Er det kun de altså? Vet du hva verkstedene tar for å kode slikt? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Jeg vet ikke hva et verksted tar for dette eller om de i det hele tatt vil gjøre en slik jobb og/eller har kompetansen, men kodingen kan du ordne selv. Alternativt kontakte tilbydere (f.eks Bimmertech/Bimmerretrofit) av CCC/CIC ettermonteringer og få de til å remote kode bilen for deg. Priser på software oppdateringer er nok svært varierende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Kjørte min første "langtur" med bilen siden den kom i hus i fjor sommer. Bergen - Stavanger, tur-retur på 0.69/mil må jeg ærlig innrømme at jeg syns var tålig bra! Det er ikke overdrevet mye dreiemoment å peise på med opp de tre undervannstunellene, så motoren måtte virkelig jobbe .. (Savner dreiemomentet fra 1-serie dieselen jeg hadde) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Jeg låg på 0,73-0,76 trt Stord -Karlstad. Ganske fornøyd med det egentlig Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bollis69 Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 For de som lurer på hvordan du skjekker motortemp, lading osv. Så gjør du følgende: Skru på tenningen(eller ha motoren i gang) spiller ingen rolle. *Hold inne triptelleren til det står 01.00 *Under der det står 01.00 kommer det opp et tall på 6 eller 7 siffer. noter deg de siste fem siffrene. *Legg sammen disse fem sifrene f.eks 66431=20. *Trykk så gjentatte ganger på triptelleren til du kommer til 19.00. *Under 19.00 vil det da med en gang stå "Lock on" *Start da umiddelbart å trykke på tripptelleren det antall ganger som det tallet du fikk når du la sammen tallene tidligere(altså i dette tilfellet 20 ganger) *Den vil nå gå tilbake til 01.00 og nå er alt "Lock off" D.v.s at nå kan du lese av alle mulig slags parametere på bilen/motor. Menyen ang. motortemperatur/kjølevanntemperatur for eksempel er på meny 07.00. Inne i disse menyene kan du lese av mye artige ting. F.eks. eksakt mengde drivstoff igjen på tanken, ladespenning, hastighet digitalt. osv.osv. Og ja facelift har også strekerad som viser temp. Når der er 3 streker er motoren driftsvarm ca 90C. Slik er der vertfall på min 04 E60 og min søsters 08 E61 facelift. For dere som har diesel så kan det ta opptil 30-50 min med kjøring før det er 3 streker igjen. Hmmm... Dette må prøves.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå