Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja du har ett poeng der, lyden jeg har følger turtallet. jeg har bare en sånn fm sender så jeg bruker til å spille musikk fra telefonen så har vell kanskje noe med det å gjør :P jaja, satser på du finner ut av det :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Skrevet

Til min forrige bil hadde eg ett hefte der service intervaller og hva som skulle gjøres stod.

Men eg kan ikkje finne det i noen av heftene til bilen eg kjøpte så da er spm, finnes ikkje dette og om det gjør det, hvor finner eg det ?

Skrevet

Jo, verkstedet må jo tilbakestille varsling når du f.eks har byttet bremseveske. Er du en sånn gjør-det-selv fyr så må du få deg BMW diagnose program/kabel slik at du selv kan nullstille :-)

Skrevet

Man trenger ikke diagnose utstyr når man nullstiller service intervaler. Det gjør du selv via trip knappen ;)

Skrevet

Dette høres jo ikkje bra ut synst eg.. er flere ting som kan bli glemt om noe gjøres feil.

Bedre å ha en bok der det står at på 135 k skal sånn og sånn gjøres..

Så bare for å bekrefte at har forstått det da så er det altså slik at om verkstedet ikkje gjør jobben sin kan eg risikrere å ikkje få utført en service på grunn av at eg ikkje kan finne ut andre steder når servicer skal gjennomføres ?

Skrevet
Dette høres jo ikkje bra ut synst eg.. er flere ting som kan bli glemt om noe gjøres feil.

Bedre å ha en bok der det står at på 135 k skal sånn og sånn gjøres..

Så bare for å bekrefte at har forstått det da så er det altså slik at om verkstedet ikkje gjør jobben sin kan eg risikrere å ikkje få utført en service på grunn av at eg ikkje kan finne ut andre steder når servicer skal gjennomføres ?

Nei men nå må du huske på at idrive skjermen din gir beskjed når en service skal gjennomføres neste gang du starter bilen. Gir beskjed med lyd og lys signal. Du viser eller sier bare til vekstedet hva som skal gjøres. Det står jo i drive under menyen service.

Gir også beskjed i god tid før, på min for så gir den beskjed 5000km før oljeskift for eks.

Da får du gult varsellys i den miste skjermen i speedometer. Får du ikke gjennomført noe service før intervalen slår 0km får du rød melding og følgende beskjed: Service overdue!

Et seriøst bilverksted skal alltid resette meldingen/ene etter en jobb.

Skrevet

Er det sånn at servicene er låst med faste intervaller og at verkstedet bare forteller til systemet at jobber er utført og tellerverkert begynner på nytt, eller må verkstedet etter f.eks en oljeservice fortelle bilen NÅR neste er og faren for å taste feile tall er tilstede ?

Skrevet

Har nå fått en hyggelig lyd i/fra turbo i min 2004 530d. Hyler mest ved pådrag fra bunn og opp, og aller mest ved kald motor. Det kommer også eksoslukt inn i kupeen ved rolig kjøring. Noen av dere som har noen ide? Eksosmanifold? Hvor kjøper dere den i så fall? Finnes det noen forbedret utgave av denne?

Skrevet

Det er en svakhet med eksosmanifolder, om den ikke har vært skiftet før så er det nok på tide.

Jeg har lest det at de forandret design på manifoldene så OEM skal være bra nå.

Skrevet

Noen som har erfaringer med senkefjører til e61? Tenker på 30mm senk, hvordan tror dere dette blir med en kombinasjon av noen 19" felger?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Skrevet
Det er en svakhet med eksosmanifolder, om den ikke har vært skiftet før så er det nok på tide.

Jeg har lest det at de forandret design på manifoldene så OEM skal være bra nå.

Ja er klar over at det er en svakhet. men var ikke sikker på om de hadde forandra på OEM delen.. Håper noen kjenner igjen symptomene mine.

Skrevet
Er det sånn at servicene er låst med faste intervaller og at verkstedet bare forteller til systemet at jobber er utført og tellerverkert begynner på nytt, eller må verkstedet etter f.eks en oljeservice fortelle bilen NÅR neste er og faren for å taste feile tall er tilstede ?

Den er låst ja.

Verkstedet resetter meldingen og telleren begynner på nytt, og går gradvis nedover som da kommer anpå hvor mye du bruker bilen og kjøringen din.

Altså på min for eks. Så har jeg nå nettopp skiftet olje, og da resatte jeg service meldingen og neste olje skift er da 25000km, det blir det alltid. Man kan ikke jukse seg til å resette den til for eks 30 eller 40000km. Jeg pleier og skifter på 20000, det holder i massevis. For min bruk er det olje skift da 1. gang i året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...