Odd-M Skrevet September 8, 2013 Skrevet September 8, 2013 OEM betyr ikke original, men "Original Equipment Manufacturer". Altså hevder de at det kommer fra samme fabrikker som BMW selv bestiller fra.
RS4 Skrevet September 8, 2013 Skrevet September 8, 2013 Fant denne PDF'n med koblingsskjema for M-ASK spilleren. Vil det fungere å koble sub rett på "Central bass left positive terminal" osv. ? http://forums.5series.net/attachments/e60-discussion-2/3181d1099926821-e60-stereo-wiring-diagram-b3_din_radio_casing-pdf Eller bør jeg heller bruke høy/lavnivåkonverter? Har du sette noe lignede som jeg har skrevet i et annet innlegg nå nettopp? Noen som har sett denne "E60 OEM amp PnP trunk subwoofer harness with built in LOC" http://forums.5series.net/private-membe ... loc-99857/ As a quick and efficient solution for those that would like to either add a trunk sub or replace the OEM woofers with SWS-8 (or doing both with harness modifications), this is a custom made to order, plug 'n play complete harness with a built in, either 50W or 150W max Navone LOC -depending on your OEM audio system- with remote turn on signal output right at the harness itself -no need to run a remote wire from the cabin. This harness connects between the OEM amp and the OEM audio connector using OEM connectors, so no OEM wires need to be cut, spliced or tapped. Just plug it and add the amp. Navone LOC takes care of the Top HiFi (Individual Audio, Logic7) and the standard HiFi OEM amp high power woofer outputs, so interface with any aftermarket amp is guaranteed. Applies to the E60 5-Series and 6-Series. Can be used with the Top HiFi (Individual Audio, Logic7 or HK Premium systems) of the 1- and 3-Series. PM for details. Price: $85 thru PayPal, shipped in the USA, 1 year warranty in case of defects or malfunctions. Warranty void if harness is modified in any way. Om dette er en bra løsning, så tror jeg kan gå for denne løsningen, og kjøpe meg en ferdig aktiv sub om jeg finner noe som er bra nok. Vis ikke så må man ty til større sub, men da holder vel ikke resten av anlegget sammen? Bilde av løsningen til @Technic
RS4 Skrevet September 8, 2013 Skrevet September 8, 2013 Hvor mye volum er det i sidene i bagasje rommet? Og hvor mye volum er det under lokket i bagasje rommet? Vurdere å sette inn en liten sub, og må ha plass til sub & eff.forst.
x25Touring Skrevet September 8, 2013 Skrevet September 8, 2013 Har samme problem på den vi har her hjemme. På bmw sa di at det var manifolden som var sprekt. Var vist ikke så uvanlig på disse bilene. Far min handlet på ebay som var i støpejern fra england. Trur den er noe mere holdbar en den som sitter der orginalt. Har nå fått en hyggelig lyd i/fra turbo i min 2004 530d. Hyler mest ved pådrag fra bunn og opp, og aller mest ved kald motor. Det kommer også eksoslukt inn i kupeen ved rolig kjøring. Noen av dere som har noen ide? Eksosmanifold? Hvor kjøper dere den i så fall? Finnes det noen forbedret utgave av denne? Har samme problem med eksos inn i kupeen, men bare når jeg starter bilen og den går på tomgang. Merker ikke noe når jeg kjører. Fant et firma i uk via ebay som selger støpejernsmanifold som skal være forbedret. OEM, er det original? Fåes kjøpt hos GS? Noen som vet pris? Var det den hylelyden i deres også?
landrange Skrevet September 8, 2013 Skrevet September 8, 2013 Nei, ingen ulyd på min. Motoren funker meget bra. Ryker riktignok en del ved gasspådrag. Men jeg har jo "justert" litt på partikkelfilter potta.
landrange Skrevet September 8, 2013 Skrevet September 8, 2013 Han betalte rundt 279£Da fulgte det med alt av pakninger osv. http://www.ebay.co.uk/itm/200939217804? ... 1423.l2649 Ja er fra samme forhandler ser jeg, men den til 195 er nok uten pakninger etc. Monterte han den selv?
vegard89 Skrevet September 8, 2013 Skrevet September 8, 2013 Nei dette har blitt satt bort til et bilverksted pga at partikkelfilteret også var tett. Så handlet det fra ebay også. Han betalte rundt 279£Da fulgte det med alt av pakninger osv. http://www.ebay.co.uk/itm/200939217804? ... 1423.l2649 Ja er fra samme forhandler ser jeg, men den til 195 er nok uten pakninger etc. Monterte han den selv?
vegard89 Skrevet September 8, 2013 Skrevet September 8, 2013 x25Touring: Har ikke hørt noe til det egentlig.. værtfall ikke under kjøring. Hvor langt har bilen din gått?
x25Touring Skrevet September 8, 2013 Skrevet September 8, 2013 x25Touring: Har ikke hørt noe til det egentlig.. værtfall ikke under kjøring.Hvor langt har bilen din gått? Den har gått ca 119000 km nå
vegard89 Skrevet September 8, 2013 Skrevet September 8, 2013 Okei. Vet bare at turboene på disse bilene har en svakhet.
vinge87 Skrevet September 9, 2013 Skrevet September 9, 2013 Fant denne PDF'n med koblingsskjema for M-ASK spilleren. Vil det fungere å koble sub rett på "Central bass left positive terminal" osv. ? http://forums.5series.net/attachments/e60-discussion-2/3181d1099926821-e60-stereo-wiring-diagram-b3_din_radio_casing-pdf Eller bør jeg heller bruke høy/lavnivåkonverter? Har du sette noe lignede som jeg har skrevet i et annet innlegg nå nettopp? Noen som har sett denne "E60 OEM amp PnP trunk subwoofer harness with built in LOC" http://forums.5series.net/private-membe ... loc-99857/ As a quick and efficient solution for those that would like to either add a trunk sub or replace the OEM woofers with SWS-8 (or doing both with harness modifications), this is a custom made to order, plug 'n play complete harness with a built in, either 50W or 150W max Navone LOC -depending on your OEM audio system- with remote turn on signal output right at the harness itself -no need to run a remote wire from the cabin. This harness connects between the OEM amp and the OEM audio connector using OEM connectors, so no OEM wires need to be cut, spliced or tapped. Just plug it and add the amp. Navone LOC takes care of the Top HiFi (Individual Audio, Logic7) and the standard HiFi OEM amp high power woofer outputs, so interface with any aftermarket amp is guaranteed. Applies to the E60 5-Series and 6-Series. Can be used with the Top HiFi (Individual Audio, Logic7 or HK Premium systems) of the 1- and 3-Series. PM for details. Price: $85 thru PayPal, shipped in the USA, 1 year warranty in case of defects or malfunctions. Warranty void if harness is modified in any way. Om dette er en bra løsning, så tror jeg kan gå for denne løsningen, og kjøpe meg en ferdig aktiv sub om jeg finner noe som er bra nok. Vis ikke så må man ty til større sub, men da holder vel ikke resten av anlegget sammen? Bilde av løsningen til @Technic [ Bilde ] Dette e jo nice!!!!! Endelig subb utgang, noen som har prøvd dette? Har logic 7 selv....
x25Touring Skrevet September 9, 2013 Skrevet September 9, 2013 Okei. Vet bare at turboene på disse bilene har en svakhet. Vireker ikke som at det er noe galt ellers da. Bare ulyd....
DieselMotor Skrevet September 9, 2013 Skrevet September 9, 2013 Jeg skal montere AUX og teste subutdang rett fra spilleren i helga. Jeg har en mistanke om at signalet som kommer ut der er det samme som vanlige subforsterkere skal ha. Spilleren ser ihvertfall veldig ut som en hvilken som helst bilspiller, bare med en annen plastikkramme foran. Trolig Blaupunkt spiller.
Reef89 Skrevet September 9, 2013 Skrevet September 9, 2013 Jeg skal montere AUX og teste subutdang rett fra spilleren i helga. Jeg har en mistanke om at signalet som kommer ut der er det samme som vanlige subforsterkere skal ha. Spilleren ser ihvertfall veldig ut som en hvilken som helst bilspiller, bare med en annen plastikkramme foran. Trolig Blaupunkt spiller. Påspilleren står det bare BMW A-MASK. inge andre merker. Har du AUX orginal? Isåfall skal den plugges i er: etter koding.
vegard89 Skrevet September 9, 2013 Skrevet September 9, 2013 Okei Okei. Vet bare at turboene på disse bilene har en svakhet. Vireker ikke som at det er noe galt ellers da. Bare ulyd....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå