Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Du må ha diffusor med luke for hengerfeste.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44203605&searchQuery=hengerfeste+bmw+e60

Med dette hengerfeste holder det vell ikke bare med den lille luka vell?

Ser på youtube at den bruker ganske stor plass for å slå seg ut.

 

Hvis ikke så koster det bare 550.- for ny diffusor? ( http://gsbildeler.no/nettbutikk/varer/Delekatalog_51/51_5681 ) 

Overaskende billig!

 

(Hvis ikke så tabber selgeren seg ut ved å selge hele hengerfeste hvis han bare kunne bytta diffusor.. )

 

Edit: Fikk med et sett med lister da jeg kjøpte meg dashbord. Det er preface, og ikke spesielt pent å se på.

Hva kan jeg få for dette ved salg? Er lister til dører og midtkonsol samt dashbord. Bør lakeres/folieres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44203605&searchQuery=hengerfeste+bmw+e60

Med dette hengerfeste holder det vell ikke bare med den lille luka vell?

Ser på youtube at den bruker ganske stor plass for å slå seg ut.

[...]

Elektrisk tilhengerfeste passer ikke med M-tech bakfanger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

startkabler er vell ikke annbefalt på nyere biler med tanke på all elektronikken osv? Prøv å sett batteriet på lading. Nå har ikke jeg sett etter startmotoren så jeg vet ikke om det er mulighet å komme til med et multimeter for å måle om du har spenning helt frem. Du skal sikkert ha 12v på +'en på starteren hele tiden. men mål om du får spenning på innslaget( 2 tynne ledninger på startmotor). Men siden du hører klikking så er sikkert startreelet i orden, og da får du spenning på innslaget. Så er vell startmotoren som er gåen. Du kan forresten prøve å slå/kakke litt på den, da det kan hende at bendiksdrevet inni den kan stå fast. evt så kan du vell kortslutte den med et skrujern o.l. for å se om starteren reagerer, men det er kanskje ikke så lurt hvis du ikke vet hvordan du gjør det. og bilen har så mye elektronikk :)

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

 

Du får startkabler med beskyttelse for bruk på nyere biler.

 

Noe spesielt at du anbefaler han å ikke bruke startkabler, men likevel forslår å dytte en skrutrekker bortpå starteren.  :grin:

 

CagmaN:

 

Startkabler i motorrommet er helt greit, du har både pluss og minus tilkobling der. Disse er ment for å brukes til nettopp dette. Igjen - bruk gjerne startkabler ment for nyere biler. Koble pluss først så blir det etter boka.

 

Sjekk diagnose om du får noen feilmeldinger. Går ikke starteren rundt med starthjelp (eller nyladet batteri) så er enten starteren defekt eller du burde ha en feilkode.

 

Hva er km på bilen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger man å bry seg om at en LCI 525d ikke har S842A Cold climate?

Eller fungerer det godt nok uansett? Finner ikke noe særlig info på nettet om dette, så jeg tror det er trygt.

Men har noen noe de vil informere om ang dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nevne at min bmw 2008 525d e61 begynte å tulle...turtallet gikk opp og ned ved gjevnt gasspådrag..konverteren var altså slitt...etter hvert begynte girkassa å tulle ved giring fra 4-5 gir og 5-6. gir. Av og til gikk den i nødmodus, og mistet omtrent all drivkraft....leverte bilen inn til strandveien auto sist uke...girkasse er skjært kalte de det....reperasjoner for 74000kr...tilbud! :)

Første gang automatkassen gikk i nødmodus, dro jeg rett til bmw verksted, og fikk flushet automatkassen...ingen forskjell...kanskje litt mykere giring, men samme problem...

Da har jeg fått tilbake bilen min fra Strandveien i Trondheim. Tok 4 uker fra diagnose...og 3 uker fra bilen ble satt der, til jeg fikk den ferdig tilbake!!....Tull med takstering, levering av ny kasse og sykmeldinger på verksted... Regningen kom seg på 64000kr for ny automatkasse og converter fra tyskland...Ellers kan jeg si at de også fikset rusten på bakluka på en bra måte! Byttet bakluke til helt ny..hadde bare noen bobler i lakken under gummilista til bakruta. (E61)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tilbake bilen min fra Strandveien i Trondheim. Tok 4 uker fra diagnose...og 3 uker fra bilen ble satt der, til jeg fikk den ferdig tilbake!!....Tull med takstering, levering av ny kasse og sykmeldinger på verksted... Regningen kom seg på 64000kr for ny automatkasse og converter fra tyskland...Ellers kan jeg si at de også fikset rusten på bakluka på en bra måte! Byttet bakluke til helt ny..hadde bare noen bobler i lakken under gummilista til bakruta. (E61)

hvor langt har din bil rullet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kodet du at du monterte nytt batteri? DIS?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4

Jeg gjorde det via SSS progman, i ene menyen der står det "battery change" eller noe sånt så gjør den det av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tilbake bilen min fra Strandveien i Trondheim. Tok 4 uker fra diagnose...og 3 uker fra bilen ble satt der, til jeg fikk den ferdig tilbake!!....Tull med takstering, levering av ny kasse og sykmeldinger på verksted... Regningen kom seg på 64000kr for ny automatkasse og converter fra tyskland...Ellers kan jeg si at de også fikset rusten på bakluka på en bra måte! Byttet bakluke til helt ny..hadde bare noen bobler i lakken under gummilista til bakruta. (E61)

Ahhhh...sure penger! Godt å høre du har bilen på veien igjen. Vil tro dette kunne blitt løst på rimeligere måter, men nå er du ihvertfall trygg på kassa og forhåpentligvis jobben som er utført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tilbake bilen min fra Strandveien i Trondheim. Tok 4 uker fra diagnose...og 3 uker fra bilen ble satt der, til jeg fikk den ferdig tilbake!!....Tull med takstering, levering av ny kasse og sykmeldinger på verksted... Regningen kom seg på 64000kr for ny automatkasse og converter fra tyskland...Ellers kan jeg si at de også fikset rusten på bakluka på en bra måte! Byttet bakluke til helt ny..hadde bare noen bobler i lakken under gummilista til bakruta. (E61)

Samme som min det.. :( Skal sende den til overhaling i morgen.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...