Kirkes92 Skrevet Oktober 27, 2013 Skrevet Oktober 27, 2013 På 27.10.2013 den 8.32, Saltkjelen skrev: Nei, du skal av med det runde lokket på en LCI med xenon. Pæren sitter der fjernlys "var før". Der den "var før" sier jævlig lite. For har ikke peiling på hvor de var før heller xD
Saltkjelen Skrevet Oktober 27, 2013 Skrevet Oktober 27, 2013 Du har to lokk på lampen din; et rundt og et firkantet (du vet allerede at det er det runde). Fjernlys har på alle BMWer i alle år (og de fleste andre biler) vært i den innerste lykten (derav "der fjernlys var før"). Har du i det hele tatt forsøkt å bytte pæren?
Kirkes92 Skrevet Oktober 27, 2013 Skrevet Oktober 27, 2013 På 27.10.2013 den 8.49, Saltkjelen skrev: Du har to lokk på lampen din; et rundt og et firkantet (du vet allerede at det er det runde). Fjernlys har på alle BMWer i alle år (og de fleste andre biler) vært i den innerste lykten (derav "der fjernlys var før"). Har du i det hele tatt forsøkt å bytte pæren? Problemet er at jeg finner ikke flere pærer inni det runde lokket enn fjernlyset, det står en orange svær ting i veien som et skrudd fast med 4-5 torks skruer å flere av de skruene er det umulig å komme til på, lyste med lommelykta igjennom den orange tingen å nedi klarte jeg å se ringene til AE, ikke noe mer.. Er ikke hjemme med bilen atm, pga militæret, så ved første anledning skal jeg prøve å få tatt ett bilde, så får dere se evt at dere får tak i ett bilde hvor den sitter på en LCI
Saltkjelen Skrevet Oktober 27, 2013 Skrevet Oktober 27, 2013 E60/E61 LCI med xenon har ikke fjernlys i den innerste lykten. Så pæren (H8) du ser tilhører ringene.
Kirkes92 Skrevet Oktober 27, 2013 Skrevet Oktober 27, 2013 Omg... Viss det e tilfelle så hahah... Men mener det var xenonpære der..
Saltkjelen Skrevet Oktober 27, 2013 Skrevet Oktober 27, 2013 Det er ingen xenonpære originalt i den innerste lykten.
DieselMotor Skrevet Oktober 27, 2013 Skrevet Oktober 27, 2013 Angående lys, hva gjør automodus på den knotten man vrir på? for meg så ser det ut som at den gjør det samme som når xenonlysa er på(posisjon nr. 2 til høyre)
///Magnus Skrevet Oktober 27, 2013 Skrevet Oktober 27, 2013 Apropos lyktene på LCI; i den innerste delen er det i min sånn der svinglys, er det det på alle som har dette? Jeg har jo ikke tåkelys, men brukes vanligvis dette til svinglys? Og en annen ting; tidligere så var det jo normalt at ved bi-xenon så hadde man halogen i tillegg til en klaff som mekanisk justerte nærlyset ved bruk av fjernlys. Har man gått bort i fra dette nå? Argumentet for den løsningen var at xenonpæren ikke egnet seg til rask justering av nær/fjern.
///Magnus Skrevet Oktober 27, 2013 Skrevet Oktober 27, 2013 På 27.10.2013 den 10.20, DieselMotor skrev: Angående lys, hva gjør automodus på den knotten man vrir på? for meg så ser det ut som at den gjør det samme som når xenonlysa er på(posisjon nr. 2 til høyre) På LCI så har man DRL når det er lyst, og den setter selv på nærlysene ved behov. I tillegg er svingfunksjonen aktiv om man har den optionen.
DieselMotor Skrevet Oktober 27, 2013 Skrevet Oktober 27, 2013 Altså automodus på vår pre-LCI gjør ikke noe spesielt annerledes? Hva er DRL?
Haukefer Skrevet Oktober 27, 2013 Skrevet Oktober 27, 2013 Day running light, lyser litt sterkere i ringene enn vanlig om du har den i Auto. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Saltkjelen Skrevet Oktober 27, 2013 Skrevet Oktober 27, 2013 E60/E61 lysfunksjoner fra begynnelse til slutt: http://bimmers.no/topic/770327-ny-vinterbil-e9187-korleis-finne-ut-xenon-el-bi-xenon/?p=2774103 ///Magnus reagerte på dette 1
enverl Skrevet Oktober 27, 2013 Skrevet Oktober 27, 2013 http://www.youtube.com/watch?v=04-6fN_i9GE Til de som sliter med brudd på kabelnett i baklue. Jeg vet ikke om denne har blitt vist frem her før, men jeg måtte i gledesrus over at det endelig finnes en video.
Reef89 Skrevet Oktober 27, 2013 Skrevet Oktober 27, 2013 På 27.10.2013 den 10.29, DieselMotor skrev: Altså automodus på vår pre-LCI gjør ikke noe spesielt annerledes? Hva er DRL? Automodus på pre LCI gjør jo slik at nærlys kommer på automatisk ved start. Når du slår av bilen går nærlys lysene av, mens ae står på som slukkes når du åpner førerdør. Slik er det på min hvertfall. Har DRL funksjon i idrive jeg kan huke av for, men når jeg gjør det så har jeg aldri sett noe forskjell på lys eller noenting Som andre ord vil si at står bryteren i posisjon A da trenger du ikke å røre den i hele tatt når du skal kjøre/forlate bilen
DieselMotor Skrevet Oktober 27, 2013 Skrevet Oktober 27, 2013 Om den står i posisjon 2 til høyre så trenger jeg heller ikke gjøre noe hehe... Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå