Clevion Skrevet November 22, 2013 Share Skrevet November 22, 2013 Det er faktisk mulig å starte bilen uten nøkkel rett etter at du har startet den med nøkkel (så lenge du har snartknapp, noe du har på en 09-modell). "oppskrift": 1.)Put key fob in key slot. 2.)Apply pressure to brake pedal. 3.)Push start/stop button to start car. 4.)Now, turn off your car by pushing the start/stop button. 5.)Take the key out. 6.)Apply pressure to brakes. 7.)Push start/stop button to turn the engine back on. Den metoden er vel kanskje også sikrere, siden jeg trenger ikke låse opp bilen, bare nøkkelen er i nærheten og jeg tar i håndtaket så låser bilen seg opp, regner med at den vill gjøre det vis en nøkkel står i bilen? Uansett, dette må prøves Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 22, 2013 Share Skrevet November 22, 2013 Om du kan det har du vel comfort access? Og da kan du jo starte bilen uansett uten nøkkel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet November 22, 2013 Share Skrevet November 22, 2013 Om du kan det har du vel comfort access? Og da kan du jo starte bilen uansett uten nøkkel. Det er godt mulig, jeg kan ivertfall ha nøkkelen i lomma, og bare holde på håndtaket til en av dørene så låser bilen seg opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 22, 2013 Share Skrevet November 22, 2013 Da har du Comfort Access, og da er det jo ikke nødvendig å ha en nøkkel stående i bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet November 22, 2013 Share Skrevet November 22, 2013 Da har du Comfort Access, og da er det jo ikke nødvendig å ha en nøkkel stående i bilen.. Visste ikke at jeg hadde det, men da skal jeg prøve det etterpå når jeg skal ut om jeg kan starte uten og ha nøkkelen i selve hullet. Men hva er forskjellen på og ha nøkkelen inni der og ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 22, 2013 Share Skrevet November 22, 2013 Det er ingen forskjeller, foruten at du har et sted å plassere nøkkelen din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet November 22, 2013 Share Skrevet November 22, 2013 Okai. En annen ting, kom til og tenke på hvordan det fungerer og varme opp glødeplugger, bilen til fattern har en lampe som slukker som sier at glødepluggene er oppvarma, hvordan fungerer dette på min bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 22, 2013 Share Skrevet November 22, 2013 Det kommer et symbol i displayet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsrangoy Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 Når en sensor er gåen så slår hele systemet ut. Kan sammenligne det med gammel juletre belysning, der slukker alt vist du dra ut en pære. Sensorene er likevel operastive i en slags nødmodus som gjør at du kan finne ut hvilken som er gåen, men du vil ikke få noe deteksjon på skjerm når du rygger inntil eller kjører inntil en vegg. Som Saltkjelen skriver så kan du legge øret inntil alle sensorene etter du har trykket på P knappen og lytte til pulserende lyd, den som er stille er gåen. Kan så klart også være styreboksen også, men det er heller mer normalt at en sensor tar kveld. Selv har jeg tidligere hatt PDC failure, men alle sensorene virket, fikk lånt meg en annen styreboks, men var samme feil og da var det brudd i en ledning på bak fangeren ikke selve ledningsnett til sensorene, men i skjøten mellom fanger og karosseri. De eneste sensorene du klarer å bytte uten å demontere fangerne er de to i midten foran, da an du ta ut nyrene og stikke hånda nedi og dra den/de ut. Litt kommlete, men det går. (selv gjort dette) Systemet trenger heller ikke å resettes på noe vis når du har byttet sensor/er eller styreboks. rett etter at jeg skrev innlegget lengre oppe her så virket alt igjen. vært et par dager uten feilmelding nå. og alt fungerer som det skal. dårlig kontakt på en sensor kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 Det kan det være også. Jeg husker fra den tiden jeg hadde brudd i ledningsnette da var det slik at systemet fungerte av og til, men til slutt virket det aldri mer og da tok jeg fatt og feilsøkte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayen Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 Hallaisen e6x eiere. Kjøpte meg en 05 e61 530d her for en 5-6 uker siden og er hittil strålende fornøyd igrunn men har oppstått noen små bugs, Ene er at etter eg starter den så klikker/tikker det noe under bilen rett foran bakhjulet på førersetet ? Skjønner ikke hva dette er.. Noe med nivåregulering? Også hendte det eg fryktet no etter ekstremt vær her på Vestlandet siste ukene, anmerket meg lett dugg på vinduene rett etter bilen ble parkert om dagene.. Og igår fant eg problemet etter og ha vasket bilen. Då var det kliss våt på passajergulvet på høyre side bak, no har eg tatt av dørpanel og skummgummien bak såg tett ut hele veien rundt men tok og lukket igjen dør etterpå og spylte den mens en var inni og då såg det ut som vannet kom inn mot dørpanel og kupe gjennom di 2 nederste hullene til klipsene til dørpanelet på siden mot fremdøren, ser og no at på dørpanel klipsene at det er en liten pakking på hvert klips, kan det være disse som ikke har vert helt i eller som ikke er tette? Håper på et svar, om noen andre har opplevd dette.. Mvh en frustrert eier for øyeblikket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AsconaA Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 Hallaisen e6x eiere. Kjøpte meg en 05 e61 530d her for en 5-6 uker siden og er hittil strålende fornøyd igrunn men har oppstått noen små bugs, Ene er at etter eg starter den så klikker/tikker det noe under bilen rett foran bakhjulet på førersetet ? Skjønner ikke hva dette er.. Noe med nivåregulering? Også hendte det eg fryktet no etter ekstremt vær her på Vestlandet siste ukene, anmerket meg lett dugg på vinduene rett etter bilen ble parkert om dagene.. Og igår fant eg problemet etter og ha vasket bilen. Då var det kliss våt på passajergulvet på høyre side bak, no har eg tatt av dørpanel og skummgummien bak såg tett ut hele veien rundt men tok og lukket igjen dør etterpå og spylte den mens en var inni og då såg det ut som vannet kom inn mot dørpanel og kupe gjennom di 2 nederste hullene til klipsene til dørpanelet på siden mot fremdøren, ser og no at på dørpanel klipsene at det er en liten pakking på hvert klips, kan det være disse som ikke har vert helt i eller som ikke er tette? Håper på et svar, om noen andre har opplevd dette.. Mvh en frustrert eier for øyeblikket Hei! Har du Webasto? Isåfall er den klikkelyden når du strter matepumpa til Webasto Du bør sjekke skumgummien en gang til, for er ikke mye åpning i limfuga vannet behøver for å trenge inn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet November 25, 2013 Share Skrevet November 25, 2013 Sku sjekke noen sikringer i bilen nå, fant ett diagram på nettet, der begynner det med nr 1 så går det oppover. I bilen så begynte det på nr 50 og gikk til 78.. Er det flere plasser sikringene er eller er det bare i bagasjerommet? Er forresten lyktespyler sikringen jeg sku ha sjekket. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet November 25, 2013 Share Skrevet November 25, 2013 i hanskerommet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet November 25, 2013 Share Skrevet November 25, 2013 Ja såg det etter jeg postet her får sjekke der etterpå Sent from my GT-I9505 using Tapatalk vinge87 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå