AsconaA Skrevet Desember 13, 2013 Share Skrevet Desember 13, 2013 Har bytta 2 manifolder på 525 jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet Desember 13, 2013 Share Skrevet Desember 13, 2013 LØP Å KJØP+ noen med erfaringer? http://www.ebay.co.uk/itm/POWERFLEX-SUSPENSION-BUSHES-FRONT-REAR-BUSH-KIT-BMW-E60-5-ser-2003-10-Saloon-/230911154256?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35c3609850 Jeg hadde PowerFlex forring er til min gamle RS4, sammen med KW3 senkesettet og lavprofil dekk(265/30/19). Etter bytte ble bilen allfor stiv, så pass at jeg mistet lille komforten som var igjen i bilen. Min erfaring, om man vil ha en stiv bil løp og kjøp, men tenk på hva en har/skal ha på bilen(stivere dempere/fjærer & lav profil dekk), for det kan bli for mye av det gode. Det ble ihvertfall for mye for meg på RS4`en jeg hadde... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margarus Skrevet Desember 14, 2013 Share Skrevet Desember 14, 2013 Har bestilt eksos manifoil jeg og til min 05 525d. Orginal manifoil er sprekkt, Er selv spent på jobben med og bytte den. Tror det skal gå greit..?. Tar nok noe tid da det er trangt og mye demontering i forkant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogis Skrevet Desember 14, 2013 Share Skrevet Desember 14, 2013 hvordan vet du att den er sprekt? mye sot eller bråk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 14, 2013 Share Skrevet Desember 14, 2013 Man kan se og lukte at den er sprukket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet Desember 14, 2013 Share Skrevet Desember 14, 2013 HJELP, panorama er låst i lufteposisjon, alltså på skrå oppover, kommer bare klikk i motoren når jeg trykker på knappen, demontert dekselet og inn med brakonøkkel for å lukke manuelt men står kubb fast......noen som har tips til en lettere fortvilt eier??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet Desember 14, 2013 Share Skrevet Desember 14, 2013 HJELP, panorama er låst i lufteposisjon, alltså på skrå oppover, kommer bare klikk i motoren når jeg trykker på knappen, demontert dekselet og inn med brakonøkkel for å lukke manuelt men står kubb fast......noen som har tips til en lettere fortvilt eier??? Prøvd med CRC / smøre / glide midler? Og litt kompressor luft for å blåse rent? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogis Skrevet Desember 14, 2013 Share Skrevet Desember 14, 2013 Man kan se og lukte at den er sprukket. Nja er den sprekt mye hører du og ser det men er det små mikroskopiske sprekker er detvansklig å oppdage lure sjøl på om min kan ha en liten sprekk, er ikke unormalt bråk ingen røyk heller men har ikke sett etter sot heller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet Desember 14, 2013 Share Skrevet Desember 14, 2013 På vår gamle kunne en tydlig se en liten sky med eksos komme ut fra manifold område ved oppstart. Samt det luktet sterkt eksos i kupee når bilen stod på tomgang eller ved køkjøring. Ble gradvis verre og verre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margarus Skrevet Desember 14, 2013 Share Skrevet Desember 14, 2013 Hele motorrom. Spesielt innerskjerm runt turbo er full av sort sot, Du ser det forran lysa i mørke på tomgang at det siver eksos ut, samt kjenner det godt i kupeen. Lei av og kjøre varme apparat på resirk inne luft, dugger så. Jeg viste ikke om manifoil sprekkene tidligere så jeg handla inn manifoil pakning . Stål pakning mellom turbo og flensen. Begynte og demontere. Og da jeg tok ut luftfilteret og vippa vekk di gummi proppene for og komme til turboflens boltene, da lyste jeg ned på manifoilen og såg tydelig sprekk i godtstet. Monterte på igjen og søkte på nett og fant fort ut at jeg ikke var alene, Gleder meg til og få ny manifoil ja! Håper bare jobben er overkommelig, Vist noe. Vet noe spesielle teknikker så si i fra:) . Forlenger kombinasjoner, ledd, korte lange piper? Alle tips taes i mot:) Har merka at forbruke på kjørekomputeren også har godt opp en del, mulig det har sammenheng med eksos lekasje og misvisning av verdier? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselMotor Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Jeg fikk feilmelding på at det var tomt for spylervæske. Kjørte sånn i to uker og brukte siste rest som var på tanken. Har fylt på fullt og kjørt en uke og brukt spyleren noen ganger. Men nå gidder ikke lyktespylerene å fungere. Ikke noen feilmeldinger eller feilkoder. Dem bare nekter å komme opp for å spyle..... Når det begynte å lyse at det var lite spylervæske så sluttet dem å spyle lyktene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Skriv om du finner ut feilen, mine fungerer heller ikke.. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Har samme problem på min, men nå har jeg deaktivert lyktespylingen. Aldri vært fan av å spyle lyktene. (Nei bruker nesten aldri nærlys) På en ny vaske bil så renner det nedover fangeren og lager skittne striper når det tørker Men problemet er defekt spyler motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Du har jo et poeng der ja Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Hvorfor bruker du aldri nærlys? Kjøre i mørket er vel tøft så lenge bilen ser tøff ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå