Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hvorfor bruker du aldri nærlys? Kjøre i mørket er vel tøft så lenge bilen ser tøff ut?

Fordi jeg har gode nok LED pærer som lyser opp veien foran meg ved park og grøft.

Og ja synets min bil ser tøff ut i mørket med slike lys.

post-45863-0-05274400-1387137141_thumb.j

post-45863-0-31228700-1387137294_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry as..menneh...LOSER.

Dine supergode led-tåkelys lyser opp FORAN bilen.... altså rett foran bilen...de lyser IKKE opp langt nok til å avdekke veien på en trygg måte... en tåkelyslampe er ikke designet for å vise veien...kun for å lyse opp GRØFTen....

Sorry as men du er en idiot som kjører rundt med slike holdninger...håper du blir bøtelagt en gang om dagen for feil lysbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry as..menneh...LOSER.

Dine supergode led-tåkelys lyser opp FORAN bilen.... altså rett foran bilen...de lyser IKKE opp langt nok til å avdekke veien på en trygg måte... en tåkelyslampe er ikke designet for å vise veien...kun for å lyse opp GRØFTen....

Sorry as men du er en idiot som kjører rundt med slike holdninger...håper du blir bøtelagt en gang om dagen for feil lysbruk.

Haahha   :stupid:\

du er no hvertfall en loser som skriver dette og bryr deg med andre sine holdninger. kanskje dine ekkle  :gunfire: mercedes  :gunfire: dritt lys lyser sikkert rett foran bilen med vanlig stygg gul 50w halogen, så klapp igjen brødet ditt og ikke snakk om ting du faktisk ikke har peiling på.(nei du har ikke det når du skriver det sånn. Du følger ikke med på lys markdet. 

Om jeg får en bot på 2000.- så griner ikke jeg av den grunn når man har litt penger. Ikke fått det ennå siden jeg fikk lappen for snart 7år siden.

jeg er no hvertfall ikke blind og ser langt både med og uten gatelamper og kan se at en fotgjenger for eks. står der uten refleks (skiltene/ fotgjenger merkingen har refleks som tåkelysene MINE treffer på lang avstand) At du ikke gjør det er jo tydelig.

Så kan jeg også fortelle deg at en LED pære er konstruert til å lyse lenger enn en vanlig halogen pære. Er jo en grunn til at det er flere dioder foran på pæren. halogen pære lyser kun som en salgs sirkel inni lykten og får dårlig lysbildet som for eks. lengde.

..punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi oioi...harru penger du a? wow...så kul du er.... Mercene mine har bixenon...funker greit:) Park og tåke brukes på dagtid...på kvelden, uavhengig av hvor kuuuuuule led jeg hadde hatt, så bruker man man vanlig nærlys...Hvorfor? fordi det er slik det skal være...

Menmen...du får ha en fortsatt gLEDelig kveld mister Cash-for-bøter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eit skilt blir no lyst opp av vanlige nærlys og!

Å nei, jeg kjører bare med vanlige lys om kvelden :P

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Når grøftlys ligger helt på bakke nivå og grei å lys opp skilt og fotgjengere uten refleks. Spørsmålet hvem blir blendet? A:du selv. B: det driter jeg i. C: medtrafikanter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan jeg også fortelle deg at en LED pære er konstruert til å lyse lenger enn en vanlig halogen pære. Er jo en grunn til at det er flere dioder foran på pæren. halogen pære lyser kun som en salgs sirkel inni lykten og får dårlig lysbildet som for eks. lengde.

Hadde egentligt tenkt å la vær å kommentere på dette, men jeg klarer ikke helt. Dette blir bare dumt. Jeg kan være enig i at en LED-pære har et mer konsentrert lys, men det er ikke ensbetydende med at den vil være egnet som nærlys, spesielt når den er plassert i en tåkelykt. Det blir jo det samme som å si at du alltid kjører med fjernlys for det lyser lengre enn nærlys. Kombinerer du dette med at tåkelyktene er designet på en helt annen måte enn et nærlys sier det seg selv at dette bare er feil.

For min del må du kjøre med det du vil, men å begynne å kverrulere å krangle med andre som påpeker dette blir for teit, og det at det er viktigere for deg hvordan fargen på lyset er kontra hvordan det faktisk lyser sier jo litt. Jeg tror de aller fleste regelrett driter i hvilken farge folk har på lysene sine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentligt tenkt å la vær å kommentere på dette, men jeg klarer ikke helt. Dette blir bare dumt. Jeg kan være enig i at en LED-pære har et mer konsentrert lys, men det er ikke ensbetydende med at den vil være egnet som nærlys, spesielt når den er plassert i en tåkelykt. Det blir jo det samme som å si at du alltid kjører med fjernlys for det lyser lengre enn nærlys. Kombinerer du dette med at tåkelyktene er designet på en helt annen måte enn et nærlys sier det seg selv at dette bare er feil.

For min del må du kjøre med det du vil, men å begynne å kverrulere å krangle med andre som påpeker dette blir for teit, og det at det er viktigere for deg hvordan fargen på lyset er kontra hvordan det faktisk lyser sier jo litt. Jeg tror de aller fleste regelrett driter i hvilken farge folk har på lysene sine. :)

1.

Han/hun trengte aldri å kommentere i heletatt slik han gjorde. Vi har flere park og grøft tråder dette blir diskutert i.

2.

Sier ikke at tåkelys er like bra som nærlys. Sier bare at MINE tåkelys slik det er akkurat i dag synes JEG er gode nok til å kjøre om kvelden, jeg ser. Jada vet det ikke er lov.

Om de blender? Sjekk LED tråden s. 47 der står svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen led lys er så dårlig lys at te lys lyser bedre og andre led lys lyser så jævlig at man har trodd man har sett lyset på den "andre siden". Det er så stor forskjell på lyktene og pærer, selv med grøft lys med halogen pære kan blende i mørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...