Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Oppdatering til Lci frontlykter info:

Pga av mange km begynte frontlyktene mine å bli ganske "slitt" Lykteglassene var fulle i stensprut, reflektor/linser var dårlige og de var fulle i vann i "øyebrynene" Måtte borre hull for å drenere i tilfelle frost! Jeg har kun Xenon i mine, ikke ahl. Å kjøpe nye var helt uaktuelt, og brukte i noenlunde bra stand var ikke å oppdrive. Det jeg derimot kom over, var et par lci lykter fra 2008 uten ahl, dvs kun xenon. Etter en del studering på nett, kom jeg fram til at disse kunne jeg bruke uten for mye ombygging.

I og med at min bil er produsert etter 09/05, så har den D1S xenonpærer med tilhørende elektronikk. Dette er bolt-on på lci lyktene. Med de lyktene jeg kjøpte kom det ok med kontakter og pinner(kabelsko) som passer til lci lykten. Jeg klippet de originale kontaktene på bilen, og monterte de som fulgte med i henhold til skjema, og alle funksjonene virket. Jeg har LM1 på bilen min og har ikke byttet denne. Lci AE originale halogenpærer virker ikke på denne lysmodulen (slukker etter et par sekunder) Kjøpte sk 40w ledpærer fra Extralys.no. Disse skal ikke dra mer enn ca 12w og har errorcanceling. Dette ser ut som det fungerer fint. Det jeg må få ordnet nå er feilmelding på langlys da lci lyktene ikke har ekstra langlys (de innerste halogenpærene)

Hadde også for lite pinner/kabelsko, så den ene lykten er koblet ganske midlertidig. Hvis noen hadde hatt et delenummer på disse pinnene som skal inn i kontakten, samt delenummer på sk "grommets", så hadde det vært flott.

Summering:

Bytte til lci xenonhovedlykter på E61 produsert etter 09/05 og beholde originallysmodul, uten ahl er ikke så veldig omfattende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har i senere tid hatt litt problemer med min idrive.

Gjelder en 05 525d e61.

Som reglen når jeg starter bilen eller setter tenning på så går skjermen på og idrive funker som det skal.

Men av og til nør jeg starter så går ikke skjermen på. Den forblir helt sort. Lysene på cd spiller er på og platen surrer .

Idrive hjulet er det heller ingen "motstand" i.

Dette skjer kun av og til. Men når den først er mørk så nytter det ikke og ta tenning av og på. Fortsatt mørk,

Dagen etter er den helt fin igjen,

Den har aldri skrudd seg av eller tulla mens den har vert på. Kun ved oppstart.

Har prøvd og restarte den med og holde inne volum, og cd knapp på spiller og dvd spiller på en gang.

Hørrer den resetter seg men ingen skjerm :/

Noen som har noe anelse om hvorfor dette skjer,?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

fikk  opp girkasse feil på min 04 530D (sedan)

Kommer noen ganger etter å ha kjørt en stund, å da står det at det er mulighet for dårlig akselrasjon å at jeg skal sjekke med nermeste bmw service..

FIkk også opp feil da jeg satt bilen i revers en dag, da ville den ikke i revers , å fikk opp " may not engage revers"

Noen som har vært borti dette før? feilen blir borte så fort jeg skrur av å på bilen,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva "passenger airbags faulty!" kommer av?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Jeg hadde dette. Kan også være passasjerer bak som har kommet borti kontakten under passasjersetet, eller en gjenstand som har rykket ut en av kontaktene. Pugget i kontakten igjen og slettet feilmeldingen (dette måtte gjøres hos Bavaria).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 2004 520i E60 har stått stille et par uker nå, og da jeg skulle bruke denne i dag "hoppet" turtallet veldig de første minuttene. Noen som kan ane hva dette er for noe? Kjørte bilen et stykke etterpå og da funket alt helt fint. Kan det bare være at batteriet var dårlig ladet helt i starten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dette. Kan også være passasjerer bak som har kommet borti kontakten under passasjersetet, eller en gjenstand som har rykket ut en av kontaktene. Pugget i kontakten igjen og slettet feilmeldingen (dette måtte gjøres hos Bavaria).

Jeg har kabel selv, så jeg må vel ikke til et bmw verksted for å få slettet feilkoden?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...