Gustav C. Skrevet Januar 18, 2014 Share Skrevet Januar 18, 2014 Viss den ligger stabilt på 81 grader etter 10-15 min i kaldt klima, må det sies å være ganske bra. Jeg liker å sjekke at temperaturen ligger stabilt rundt 85 grader på lengre kjøreturer i motor/landeveis hastighet og med normal belastning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 18, 2014 Share Skrevet Januar 18, 2014 Låg vell kanskje på 79 når jeg kom hjem så steig den til 81 etter litt gange på tomgang. Skal teste på en litt lengre kjøretur imorgen. Di strekene på høyre siden av turtelleren går ned til 8 stk, mener å ha hørt at det var sånn det sku ver på diesel? Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Januar 18, 2014 Share Skrevet Januar 18, 2014 Mener å huske at jeg har 3 streker der når bilen har "normal" drifts temperatur. Tror ikke den temperaturviseren skiller på 75 og 90 grader, noe som gjør den litt villedende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 18, 2014 Share Skrevet Januar 18, 2014 Åja såpass ja, da bør jeg vell kanskje sjekke litt mer opp i det.. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 18, 2014 Share Skrevet Januar 18, 2014 Tabellstreken viser 3 streker når motor har drifts temp. Dette gjelder kun Pre LCI biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 18, 2014 Share Skrevet Januar 18, 2014 Okei, da bør jeg sjekke opp i dette.. Termostaten? Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Januar 18, 2014 Share Skrevet Januar 18, 2014 Du fikk kjølevæske temperatur på rundt 80 grader ganske fort. Så viss bilen startet kald hadde jeg ikke trodd du hadde et problem. Bare bruk den skjulte menyen og hold et øye med tempen fremover. Her er en tråd som gir en del tips og holdepunkter: http://bimmers.no/topic/750211-e61-530d-hvor-varm-er-din/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 18, 2014 Share Skrevet Januar 18, 2014 Takk skal du ha, skal sjekke litt mer opp i dette imorgen Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 18, 2014 Share Skrevet Januar 18, 2014 Tabellstreken viser 3 streker når motor har drifts temp. Dette gjelder kun Pre LCI biler. På dieselbiler er det seks eller syv streker for driftstemperatur. AsconaA, Gustav C. og Haukefer reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 19, 2014 Share Skrevet Januar 19, 2014 Man bør nok ligge mer rundt 87-90 grader. Termostaten åpner ikke før 88. Så i teorien så er alt under 87 for lavt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 19, 2014 Share Skrevet Januar 19, 2014 Kjørte 8km nå, tempen var 60 grader når jeg parkerte. Får ta diagnose neste uke å sjekke litt. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 19, 2014 Share Skrevet Januar 19, 2014 Har nå kjørt 3.3mil og gjennom en 8km undersjøisk tunell, i tunnellen steg tempen til 79 grader når jeg nesten var på toppen, nå når eg kom frem var tempen bare 65 grader.. Har kjørt i 90km/t hele veien.. Da er det vertfall noe som er galt.. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselMotor Skrevet Januar 19, 2014 Share Skrevet Januar 19, 2014 Slettet. Svarte på noe på forrige side som allerede var besvart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Januar 19, 2014 Share Skrevet Januar 19, 2014 Er det AGM, WET eller GEL-batteri i en e60 530xd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 19, 2014 Share Skrevet Januar 19, 2014 Det er det ingen fasitsvar på. Du må sjekke selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå