superduper Skrevet Januar 31, 2014 Share Skrevet Januar 31, 2014 Tja. Sannelig om jeg vet. Alle andre som skrev i en annen tråd som jeg laget etter jeg kjøpte bilen mente det at deres biler girte silkemykt, bestandig. Så da må jeg og du ha feil med våre biler. Selv om min bare har gått 88kkm. Jeg ser dere er inne på gearing. Har ikke så mye å bidra med annet enn å fortelle at min bil alltid gearer perfekt, så vidt jeg har erfart. Min 525dA (2008 mod. E60 med facelift) har nå kjørt ca. 122.000 km og har alltid oppført seg eksemplarisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Januar 31, 2014 Share Skrevet Januar 31, 2014 Heisan folkens. Da har endelig Dension støtte for Android.Jeg er ikke sikker på om den er kommet ut enda. Men den er nok ret rundt hjørne. Navnet er Smarlink. Her er 2 youtube videoer av uniten: Smartlink_user_A4_v4(2).pdf Smartlink_A4_v6.pdf Haukefer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet Januar 31, 2014 Share Skrevet Januar 31, 2014 Takler denne nye Dension Spotify ifra min Android / Samsung Galaxy Note 3? Og hvordan er det med handsfree? Slik det er nå så fungerer ikke min Samsung Galaxy Note 3 imot CIC anlegget i bilen Kan si at jeg er skuffet over det! Sent from my SM-N9005 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Januar 31, 2014 Share Skrevet Januar 31, 2014 Jeg ser dere er inne på gearing. Har ikke så mye å bidra med annet enn å fortelle at min bil alltid gearer perfekt, så vidt jeg har erfart. Min 525dA (2008 mod. E60 med facelift) har nå kjørt ca. 122.000 km og har alltid oppført seg eksemplarisk. Jeg mener det er en forskjell på preface automatkasser og LCI, så å sammenligne disse kommer det bare misunnelse ut av.. Jeg har preface og slet med harde girskift når bilen passerte 120.000 km. Min lokale BMW forhandler anbefalte oljeskift på automatkassen rundt 100.000 km, så jeg trodde dette skulle hjelpe. Ergelig nok merket jeg ingen forskjell etter dette, men da tok de en "adapsjon" som de kalte det, samt at de ba meg kjøre gammel-gubbe-pent i 2000 km. Kassa girte litt rart akkurat i starten, men det ble merkbart bedre etter hvert! Så har du preface med automat og sliter med harde girskifter vil jeg anbefale "adapsjon" eller nullstilling av kjøremønsteret til automatkassa. Finnes DIY på det mener jeg å huske.. I tillegg er det verdt å sjekket driftstemperatur på kjølevæska, da girkassen kan bruke lengre tid på å bli varm når termostatene er defekte. Ellers vil jeg påpeke at girkasser normalt er litt ekstra hardhendte når oljen er iskald. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Januar 31, 2014 Share Skrevet Januar 31, 2014 Takler denne nye Dension Spotify ifra min Android / Samsung Galaxy Note 3? Og hvordan er det med handsfree? Slik det er nå så fungerer ikke min Samsung Galaxy Note 3 imot CIC anlegget i bilen Kan si at jeg er skuffet over det! Sent from my SM-N9005 using Tapatalk Vell Smartlink støtter alle telefoner som støtter tv out med HDMI eller MHL. Så lenge telefonen din støtter MHL så TROR jeg du klarer å styre telefonen din via idrive hjulet. Hvis den bare støtter TV out så kan du speile telefonen på skjermen din uten å kunne styre den via hjulet, noe jeg mener er ubrukelig uansett da android ikke er laget for idrive hjulet men touch bevegelse. Når det er sakt så har jeg ikke mer informasjon enn deg, da jeg bare har lest den informasjonen jeg har gitt deg. Ser ut som telefonen din støtter MHL. MHL to HDMI Converter Adapter Cable Review for Samsung Galaxy Note 3 N9000 N9005 N9002 Det er bare å kjøpe seg en kabel å prøve å speile bildet fra telefonen til tv-en via HDMI så ser du om det funker. Det er akkurat det samme smartlink gjør. Så svar på om spotify funker, så kan jeg svare at alt som fungerer på din smart telefon nå, fungerer på smartlink. Når det gjelder bluetooth så les punkt 4 i bruker manualen så ser du alt den støtter der. Tipper jeg riktig er den lik icon drive støtter telefon samtaler og slikt men ikke streaming. rett meg om jeg tar feil. Her er vist alle telefonene som er støttet med MHL: http://www.mhlconsortium.org/productlist/mobile-devices/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 31, 2014 Share Skrevet Januar 31, 2014 Ang harde girskift på e6x, så leste jeg denne tråden. http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=401524 Det virker som de fleste snakker om mekatronik, usikker på hva det er foreløpig, men når den skiftes så forsvinner problemene. Men det har å hjulpet med software oppgradering, solenoider, oljeskift og nullstilling av adaptations values. Så egentlig alt mulig rart kan være løsningen. Men software og oljeskift er nummer 1. Derifra er det mekanikken som mest sannsynlig er defekt/sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Januar 31, 2014 Share Skrevet Januar 31, 2014 er det noen som har greie på dekkdimmensjoner? driver og planlegger nye sommerdekk til min, og bak sitter det nå 275 dekk, lurer på og gå opp til 295 for og bli kvitt strekk er ac schnitzer felger og jeg er ikke sikker på hva innpress er. så lurer på om noen har kjørt så breit bak på e60 før og om dette har gått greit? hvordan innpress har dere eventuelt hatt på felgene? felgene er 10,5x20 i hvertfall. så kan jeg ta og komme tilbake med innpress på mandag hvordan dekk profiler er og anbefale til e60? blir nok 245 bredde forran og satser på 295 bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 31, 2014 Share Skrevet Januar 31, 2014 Med de nevnte dekkene skal du ha 245/30-20 og 295/25-20. Når det gjelder dekkdimmensjonene bør ikke 295 være et problem. Jeg kjører selv med 305/25-20 med ET24. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espelae Skrevet Januar 31, 2014 Share Skrevet Januar 31, 2014 fikk skiftet termostatene (agr og hoved termostat) på onsdag, fy faen så mye drit det var inni systemet, fastbrent eksos/partikkler til tusen, lå tykkt i tykt. eksos kjøleren var 99% tett! ventilen var og full av møkk, samt eksos manifoilen?fikk renset alt helt til eksos manifoilen. men positive er at nå gikk jeg fra 60 grader max temp, til stabil 92 grader drifts temp! forbruket gikk faktisk ned nesten 1 dl på milen og. fikk byttet ryggelys bryteren og, (ryggelyset var treigt med å komme på, dermed kom rygge kamera og treigt på) + luft filter som hadde sett bedre dager! bare olje skift og 4 hjuls kontroll igjen før den er i tipp topp! føles godt ligger ved noen stemnings bilder (bildet er sladdet noen steder for firmaet sitt personvern, og bilder med bygnings struktur er IKKE lov å dele ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Januar 31, 2014 Share Skrevet Januar 31, 2014 fikk skiftet termostatene (agr og hoved termostat) på onsdag, fy faen så mye drit det var inni systemet, fastbrent eksos/partikkler til tusen, lå tykkt i tykt. eksos kjøleren var 99% tett! ventilen var og full av møkk, samt eksos manifoilen? fikk renset alt helt til eksos manifoilen. men positive er at nå gikk jeg fra 60 grader max temp, til stabil 92 grader drifts temp! forbruket gikk faktisk ned nesten 1 dl på milen og. fikk byttet ryggelys bryteren og, (ryggelyset var treigt med å komme på, dermed kom rygge kamera og treigt på) + luft filter som hadde sett bedre dager! bare olje skift og 4 hjuls kontroll igjen før den er i tipp topp! føles godt ligger ved noen stemnings bilder IMG_0683.JPG IMG_0680.JPG IMG_0685.JPG redda.jpg (bildet er sladdet noen steder for firmaet sitt personvern, og bilder med bygnings struktur er IKKE lov å dele ) Heisan. Var det en grei og enkel jobb? Kommer man til vannpumpa i samme slengen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espelae Skrevet Januar 31, 2014 Share Skrevet Januar 31, 2014 fikk skiftet termostatene (agr og hoved termostat) på onsdag, fy faen så mye drit det var inni systemet, fastbrent eksos/partikkler til tusen, lå tykkt i tykt. eksos kjøleren var 99% tett! ventilen var og full av møkk, samt eksos manifoilen? fikk renset alt helt til eksos manifoilen. men positive er at nå gikk jeg fra 60 grader max temp, til stabil 92 grader drifts temp! forbruket gikk faktisk ned nesten 1 dl på milen og. fikk byttet ryggelys bryteren og, (ryggelyset var treigt med å komme på, dermed kom rygge kamera og treigt på) + luft filter som hadde sett bedre dager! bare olje skift og 4 hjuls kontroll igjen før den er i tipp topp! føles godt ligger ved noen stemnings bilder IMG_0683.JPG IMG_0680.JPG IMG_0685.JPG redda.jpg (bildet er sladdet noen steder for firmaet sitt personvern, og bilder med bygnings struktur er IKKE lov å dele ) Heisan. Var det en grei og enkel jobb? Kommer man til vannpumpa i samme slengen? jobben var ganske rett fram, slet litt med en slange som var vanskelig å få av (den var så kort) eller må av med deksler på topp, radiator viften må ut, også må eksos kjøleren av. så er det 4 bolter noen noen slanger som må av. brukte vell 4 timer på bytte av, agr, termostat, hoved termostat, ryggelys bryter og luft filter. inni tiden hadde vi et lite uhell og, glemte å ta på en låse splint på slange til hoved termostat, så når systemet var ferdig luftet og den ble rust godt, poppet jo den slange av og spylte meg med en del vann (heldigvis det skjedde der og ikke på veien) agr termostaten er 2 bolter og en slange klemme. anbefaler å ha liggende slange klemmer siden det er sånn engangs klemme på org! angående vannpumpen vet eg ikke, var ikke på jakt etter den så så ikke etter den. kommer til turboen då fikk skjekket om det var noe side veis bevegelse i den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Februar 1, 2014 Share Skrevet Februar 1, 2014 Noen som kjører android appen torque på BMW E60/61? Lurte på om muligheten for å se vann temperatur via denne appen? Jeg vet at vi har mulighet å se den via skjult meny, men ønsker å vite om appen støtter dette. EDIT!! Fant ut svaret selv. Ja det er mulig. Dette skal testes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Februar 1, 2014 Share Skrevet Februar 1, 2014 hmm, hvordan funker denne appen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Februar 1, 2014 Share Skrevet Februar 1, 2014 Video sier mer enn ord. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Februar 1, 2014 Share Skrevet Februar 1, 2014 Slik jeg forstår det må man koble noe BT greier til obd tilkoblingen? Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå