kalinkamaen Skrevet Februar 1, 2014 Share Skrevet Februar 1, 2014 Jepp det stemmer OBD 2 dongle, enten bluetooth eller wireless. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Februar 1, 2014 Share Skrevet Februar 1, 2014 Genialt, sånn skal jeg ha Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Februar 1, 2014 Share Skrevet Februar 1, 2014 Du bør ikke ha for høye forventninger på hva som virker og ikke. Leste i et forum at ikke alt kunne logges. Engine temp var en av tingene som kunne logges. Her er også en viktig info. Muligheten med å tilkoble 2 forskjellige bluetooth enheter samtidig: You can have multiple bluetooth devices connected at once but they cannot use the same profiles. For instance, you can connect to a stereo a2dp profile on one bluetooth device and a phone profile on another device simultaneously. I connect to 3 devices at once, a stereo bluetooth dongle in the car, a headset, and an OBDII Elm327 diagnostic vehicle scanner. Haukefer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Februar 1, 2014 Share Skrevet Februar 1, 2014 Hmm.. Men såg litt interessant ut alikevell.. Hvor får jeg tak i en sånn BT dings? Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Februar 2, 2014 Share Skrevet Februar 2, 2014 Hmm.. Men såg litt interessant ut alikevell.. Hvor får jeg tak i en sånn BT dings? Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Les dette forumet så ser du hvor du kan kjøpe der andre har kjøpt: http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?f=5&t=149748 Haukefer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpina1982 Skrevet Februar 2, 2014 Share Skrevet Februar 2, 2014 Les dette forumet så ser du hvor du kan kjøpe der andre har kjøpt: http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?f=5&t=149748 Dealextreme.com har disse donglene.. 10-15 dollar inkludert frakt.. Jeg bestilte en derifra.. Tenker at kanskje disse applikasjonene ikke er helt råe idag..Men at de vil bli bedre og bedre i årene som kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Februar 2, 2014 Share Skrevet Februar 2, 2014 Jepp vi bør ikke ha for store forventninger. Men jeg mener at disse hundrelappene er verdt et display av engine temp. Ellers så ser jeg at denne appen har en god del muligheter til vår bil. http://www.ivini-apps.com/bmwhat-bmw-diagnosis.html Den er jo litt dyrere enn alle andre men du får vel hva du betaler for. Jeg tror ikke jeg ville kodet med en Trådløs versjon, men ser at muligheten for noe koding faktisk er mulig. Kode liste for E60/61 http://www.ivini-apps.com/series-5-6-codings.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Februar 2, 2014 Share Skrevet Februar 2, 2014 får bare håpe den dukker opp til iphone også da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Februar 2, 2014 Share Skrevet Februar 2, 2014 Torque kommer alldri til Iphone. Men frykt ikke det finnes mange iphone apper som gjør det samme. Google er din venn her. Tok et sjapt søk for deg. https://itunes.apple.com/us/app/engine-link-obd-ii-vehicle/id591557194?mt=8 Det kan være bedre apper jeg har null peiling på iphone. Eneste jeg vet er at du IKKE skal bruke bluetooth. Men WIFI dongle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pure_stig Skrevet Februar 2, 2014 Share Skrevet Februar 2, 2014 Når det er veldig kaldt ute så kommer ALLTID den "increased battery discharge" meldingen opp. Og "coming home" lysene virker ikke. Når det er ca 5-10 minusgrader og varmere så er alt normalt. Er det slik hos flere e61 førere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 2, 2014 Share Skrevet Februar 2, 2014 Ikke hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Februar 2, 2014 Share Skrevet Februar 2, 2014 Fikk den meldingen for første gang i går. Har merket at parklysa ikke har slått seg på når jeg låser opp i et par dager. Har vært minus grader, men ikke voldsomt kaldt. Meldingen kom ikke igjen i dag, kjørte en del etter jeg fikk meldingen så hos meg er det nok pga mye små kjøring, kombinert med kulde tipper jeg.. Sent from my LG-D802 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smbob Skrevet Februar 2, 2014 Share Skrevet Februar 2, 2014 Når det er veldig kaldt ute så kommer ALLTID den "increased battery discharge" meldingen opp. Og "coming home" lysene virker ikke. Når det er ca 5-10 minusgrader og varmere så er alt normalt. Er det slik hos flere e61 førere? Har hatt "increaser battery ischarge" meldingen på min "nye" e60, 2008 mod. Kommer periodevis og ikke bare når det er kaldt. Bilen er tilkoblet strøm hver natt. Har komplett defa pakke. Ikke merket ande feil eller funksjonsmangler vedrørende denne feilmeldingen. Kjøpte den hos forhandler (tidligere merkeforhandler), for to uker siden, med garanti. Har time på veksted førstkommende torsdag, så får de fikse problemet. Jeg får vente å se hva dei sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slados Skrevet Februar 2, 2014 Share Skrevet Februar 2, 2014 Har fått denne beskjeden flere ganger i vinter,spesielt når det ligger på 15-20 minus grader.Hjelper med litt vedlikeholds lading når det er kaldt. Skal bytte batteri da jeg tror mitt begynner å bli dårlig,noen ganger så skal det ikke mere til en at en av dørene står åpen noen minutter ved bilvask osv før bilen gir beskjed om at batteri er dårlig.Har også opplevd at enkelte ting ikke fungerer som feks coming home lights,minne innstillinger på stoler osv.Virker som om bilen "kutter" ut ting som ikke er vesentlig når batteri er dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pure_stig Skrevet Februar 2, 2014 Share Skrevet Februar 2, 2014 Alt virker som det skal da det er litt mildere. Men når det er veldig kaldt så får jeg opp meldingen. Virker som bmw er veldig følsomme med dette her. Det samme skjer på dama sin 318 e91. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå