Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

heisann

har nå satt på sommerdekka på bilen, ble da et par dimm breiere bak, så disse går nå i locari innerskjermene, syns innerskjermene bygger veldig ut i fra skjermen, så ved og ta denne bort ville ikke problemet vært der. hva har andre gjort for noe for og unngå dette? bilen er jo noe senket, men jeg vet ikke hvor mye den er senket.

mulig jeg må beskjære inneskjermene noe, har ikke lyst og få ødelagt dekka heller

noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gummilistene til BMW tåler ikke silikon. De tørker ut, begynner å lage gnisse/knirke lyder og på lengre sikt tar de skade av det. Viss du har brukt noe med silikon på de, anbefales det å bruke silikonfjerner og smøre de opp med BMW's egen gummifornyer som er laget for dette.

Nå brukte jeg teknisk vaselin og ikke silikon da. Det er kjemisk fremstilt på noe petroleumsbaserte stoffer. http://en.wikipedia.org/wiki/Vaseline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det relevante her er å vite hva slags profil du kjører med, samt innpress/bredde på felgene dine. :)

285/25-20 10,5 breie felger,har ikke fått sjekka innpresset. er locari skjermen som er problemet, tror denne ligger helt feil, denne ligger utenpå kanten og kommer for langt inn i hjulbuen, hadde denne ligger inne profilen i hjulbuen hadde det gått fint. ligger sånn på et par andre biler jeg har sjekka i dag, så jeg må nok bare få satt de på plass sånn de skal ligge. og antagligvis også kjøpe en ny locari nå da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå brukte jeg teknisk vaselin og ikke silikon da. Det er kjemisk fremstilt på noe petroleumsbaserte stoffer. http://en.wikipedia.org/wiki/Vaseline

Haha sorry, kjørte på med standard svar. Gummilistene er ment å være vedlikeholdsfrie, så de skal egentlig ikke påføres noe. Jeg tror ikke på slikt selv, å har selv klint de inn med vanlig vaselin en gang i tiden. Gikk helt fint frem til det ble varmt, da ble det litt grisete. I ettertid har jeg brukt BMW sin egen gummi fornyer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått prøvd ut OBD2 bluetooth donglen min med Android appen Torque.

Jeg må si at jeg er meget fornøyd. Har nylig fått logget vann temperaturen, og det ser ut som termostatene mine er bra :)

Postet bilde

Bare gi beskjed om det er noe jeg skal teste ut for noen.

Jeg fikk en slik odb2 sak og testa den såvidt nå, har ikke prøvd ut alle funksjoner. Alt som vises på bildet ditt fungerer hos meg. Throttle og den boost saken som viser vacum før jeg gir på, når jeg gasser (tomgang ved test) bytter det til boost.

Hadde kjørt ca 10 min før jeg testa og da viste tempen 83/84 grader. Det virker nå greit?

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller montert denne, bra finish :)

{style_image_url}/attachicon.gif 1891009_10152263137721070_1035807952_n.jpg

Leser av:

Vanntemp,

Fart,

Tps

og noen andre verdier.

Fungerer ikke på diesel.

Jeg har en slik liggende om noen er interesserte! Fungerer da ikke på diesel som nevnt tidligere, og som jeg fant ut av etter den var kjøpt, betalt og montert! Men finishen var helt perfekt.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyder når jeg svinger, både knirking og dunking..Prøvd å lest meg til hva det kanskje kan ver men står så mye forskjellig. Legger ved video av knirkelyde og dunkingen.

(knirk)
den siste der kjenner jeg i rattet når det skjer.

Har sjekket oljenivå å det ser bra ut.. Noen som har vert borti det samme? Lei av lyder nå.

Hadde klunkelyd i fronten før jeg byttet endeledd, da forsvant lyden, følte det kom igjen når jeg fikk på sommerfelgene.. Kan det ha noe med lavprofil og 20" å gjør?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyder når jeg svinger, både knirking og dunking..Prøvd å lest meg til hva det kanskje kan ver men står så mye forskjellig. Legger ved video av knirkelyde og dunkingen.

(knirk)
den siste der kjenner jeg i rattet når det skjer. Har sjekket oljenivå å det ser bra ut.. Noen som har vert borti det samme? Lei av lyder nå. Hadde klunkelyd i fronten før jeg byttet endeledd, da forsvant lyden, følte det kom igjen når jeg fikk på sommerfelgene.. Kan det ha noe med lavprofil og 20" å gjør? Sent from my iPad using Tapatalk HD

sikkert tannstanga som er gåen, samme symptop med en 530da touring som en kompis nettopp kjøpte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...