Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg gjør også dette. Har det sortert i perm alt ettersom hva som er service og hva som er "retrofits". Dette ble nye eier av min forrige bil meget glad for. Spilte ingen rolle med servicehefter osv da. (Eller hvertfall i mindre rolle).

Jeg er ihvertfall av den oppfatning at kvitteringer med dato og kilometer på er vel så mye verdt, om bilen ellers ser bra ut.

Men det kan godt hende at det ikke er mange av oss.

Uansett så har ikke jeg tenkt å ta bilen min på service hos BMW. Jeg skal ordne alt selv og spare på kvitteringer, merke de med dato for utskifte og kilometer. Sette de i en perm i kronologisk rekkefølge.

Dette tror jeg, som sagt er godt nok for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite problem...

Demonterte av innsuget på min e61 520d M47N2, og klarte å miste 2 av de gummipakningene som er er merket med gule sirklene (lånte et bilde av en her på forumet). Resten av dem satt heldigvis fast. Anser da dem som tapt da begge falt ned under motoren ett eller annet sted. Orker rett og slett ikke å demontere plasten under for å finne dem.

m297ojgjwqbxy7k8dkh8.jpg

Jeg har nå sjekket GS sin varekatalog, og finner ikke delene / varenummeret her. Noen som kan hjelpe meg ? 

Takker på forhånd

Hvis det er de hele greiene der du skal ha så er det 11 61 2 246 949 :)

De ser slik ut:  5879.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ihvertfall av den oppfatning at kvitteringer med dato og kilometer på er vel så mye verdt, om bilen ellers ser bra ut.

Men det kan godt hende at det ikke er mange av oss.

Uansett så har ikke jeg tenkt å ta bilen min på service hos BMW. Jeg skal ordne alt selv og spare på kvitteringer, merke de med dato for utskifte og kilometer. Sette de i en perm i kronologisk rekkefølge.

Dette tror jeg, som sagt er godt nok for de fleste.

+1. Etter nå 5års eie av E60 så har jeg aldri levert den inn til BMW eller annet verksted for service. Det tar jeg selv.

Skriver ned km. Dato, hva som er gjort og hvilke deler og osv i servicehefte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg skal resette en "alarm " som ikke har blitt alarm enda. hvordan gjør man det? har 3000km igjen på olja mener bilen men har bytta idag likevell. samt bremseklossene er det 900km igjen på. har dermed ikke fått opp noe feilmelding enda. glemmer dette hver gang :P fant en youtubefilm som ikke funket, pga jeg ikke har fått alarm på dette enda, tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Skal handle nye microfiltere til e61.

Noen som vet om disse microfilterene er like til alle motortyper?

530d det er snakk om.

Når jeg sjekket www.koed.no på e60/e61 karosseri så kom det kun et slag av microfilter.. men står ikke hvilken motortype det passer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg skal resette en "alarm " som ikke har blitt alarm enda. hvordan gjør man det? har 3000km igjen på olja mener bilen men har bytta idag likevell. samt bremseklossene er det 900km igjen på. har dermed ikke fått opp noe feilmelding enda. glemmer dette hver gang :P fant en youtubefilm som ikke funket, pga jeg ikke har fått alarm på dette enda, tror jeg

http://bimmers.no/topic/567549-diy-e60-reset-serviceindikator-med-mer/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funker ikke hos med den altså. når jeg holder inne knappen for lenge så kommer den skjulte menyen hvor man leser av vanntemp osv. holder jeg inne mindre enn dette skjer det ikke noe ( varseltrekanten kommer og går). men kommer ikke inn der jeg kan resete ting?? kan man ikke gjøre dette før man får feilmld på at man må bytte klosser/olje eller?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

funker ikke hos med den altså. når jeg holder inne knappen for lenge så kommer den skjulte menyen hvor man leser av vanntemp osv. holder jeg inne mindre enn dette skjer det ikke noe ( varseltrekanten kommer og går). men kommer ikke inn der jeg kan resete ting?? kan man ikke gjøre dette før man får feilmld på at man må bytte klosser/olje eller?

Mulig du må vente til ikonet blir gult før du kan resette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...