awt Skrevet August 9, 2014 Share Skrevet August 9, 2014 Noen stoppedingser som normalt blir utslitt, mulig man kan klippe/lime litt her. Besøk hos BMW er ihvertfall helt bortkastet. Der får du kun beskjed om at speilet må byttes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet August 9, 2014 Share Skrevet August 9, 2014 Ok hmm. Det skal gå an å resette at de er "out of sync" men fungerte ikke for min del. Vet du hvor disse stoppedingsene ligger? Men det var litt merkelig og da det virker som det er "speil motoren" som starter og skyver dem ut, ikke hver start dette skjer men ganske ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 9, 2014 Share Skrevet August 9, 2014 Jeg kjenner ikke helt til hvordan dette fungerer i praksis, da jeg ikke har slike selv, men det er diskutert litt her inne tidligere. Slik jeg forstår det er det noen tapper som skal stoppe vandringen når det har kommet langt nok, og motoren stopper grunnet mer belastning. Når disse er utslitt/knukket vil den bare fortsette forbi. Om de er litt utslitt ser jeg for meg den kan gå forbi av og til. Det er en egen motor til inn-/utfelling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 9, 2014 Share Skrevet August 9, 2014 Hei Begyner å bli ganske lei av at speilene mine folder seg lenger bak enn den posisjonen de stod i når jeg starter bilen. Noen som vet løsning på dette? Evt hvordan fungerer det hvis jeg stikker inn til BMW og spør, må man betale full time eller går det ann at de bare ser på det og anslår pris på fiks? Forresten, ett spørsmål til. Når jeg bare sitter vanlig i bilen uten å ha den i gang så kommer det masse lyder fra bak midt konsollen og navigasjonen, er dette vanlig? Lydene er lufte kanaler som åpner seg etter at du har vekket bilen fra sovestilling + litt elektronikk komponenter som aktiveres når du åpner/låser bilen. Helt normalt. BMWlog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet August 9, 2014 Share Skrevet August 9, 2014 Jeg kjenner ikke helt til hvordan dette fungerer i praksis, da jeg ikke har slike selv, men det er diskutert litt her inne tidligere. Slik jeg forstår det er det noen tapper som skal stoppe vandringen når det har kommet langt nok, og motoren stopper grunnet mer belastning. Når disse er utslitt/knukket vil den bare fortsette forbi. Om de er litt utslitt ser jeg for meg den kan gå forbi av og til. Det er en egen motor til inn-/utfelling. Ja men det som er problemet er jo at motoren starter i det hele tatt. Jeg rygger ikke eller noen ting, bare starter biler så går speilene bakover. Eller var det dette du tenkte på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 9, 2014 Share Skrevet August 9, 2014 Ok, da har jeg misforstått, og jeg aner ikke hva som egentlig er galt. Det er altså selve speilhuset som flytter seg, og ikke kun glasset? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet August 9, 2014 Share Skrevet August 9, 2014 Ok, da har jeg misforstått, og jeg aner ikke hva som egentlig er galt. Det er altså selve speilhuset som flytter seg, og ikke kun glasset? Ja helt korrekt det, så det er veldig merkelig og fryktelig irriterende hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 9, 2014 Share Skrevet August 9, 2014 Ja, det forstår jeg.. Vanskelig å si hva dette kan være dessverre. Hvilken årsmodell er bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet August 9, 2014 Share Skrevet August 9, 2014 Ja, det forstår jeg.. Vanskelig å si hva dette kan være dessverre. Hvilken årsmodell er bilen? 2004 Her er http://blog.bavauto.com/15165/bmw-e60-5-series-folding-mirror-out-of-synchronization/ reset guide, men har ikke fått det til å fungere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmern91 Skrevet August 9, 2014 Share Skrevet August 9, 2014 Noen hær inne som vet hvordan lyden fra supersport eksos har ? tenkte å kjøpe bakpotte men finner lite videoer av hvordan lyden egentlig er. skal ikke ha noe "bråke" potte men noe mitt imella som lyder fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet August 12, 2014 Share Skrevet August 12, 2014 Ingen som kjenner til speil problemet? =x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet August 12, 2014 Share Skrevet August 12, 2014 Hei, hadde same problem med en 2005 mod, da var det en microbryter inni speilmekanikken som var gåen. De kan ikke byttes ifølge BMW, så jeg kjøpte nytt speil, men byttet over speilkåpe og glasset. Mener å huske det kostet ca 3.000,-. Byttet det sjøl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet August 12, 2014 Share Skrevet August 12, 2014 Hei, hadde same problem med en 2005 mod, da var det en microbryter inni speilmekanikken som var gåen. De kan ikke byttes ifølge BMW, så jeg kjøpte nytt speil, men byttet over speilkåpe og glasset. Mener å huske det kostet ca 3.000,-. Byttet det sjøl. Oi såpass! Akkurat det samme problemet altså at motoren på speila av og til starter og skyvde dem utover når man skrudde på tenning? Kjøpte du hele speilet helt nytt eller glass, eller elektronikken inni? Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet August 13, 2014 Share Skrevet August 13, 2014 Kjøpte nytt hele speilet uten speilkåpe og glass. Du får ikke byttet kun elektronikken eller denne microbryteren ifølge BMW. På min bil flyttet speilhuset litt på seg hver gang jeg startet bilen eller satt på tenninga, så jeg matte stadig dra de til riktig posisjon manuelt. Men sjekk pris hos feks Koed, muligens rimligere der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet August 13, 2014 Share Skrevet August 13, 2014 Hva ligger deres E60 520iA på i forbruk? Er en 2004-modell. Min er på 1,2 liter i gjennomsnitt, dette er stort sett bykjøring, men synes fortsatt det er litt høyt. Går ned mot 0,67 på rolig langkjøring fra Sørlandet til Oslo, så virker ikke som om det er noe galt sånn sett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå