Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg ser at både haukefer og kølla har en god del høyere forbruk enn meg. Enda vi har ganske like biler.

Er det bare motor eller kjørestil tror vi?

Har egentlig ikke målt, ser at den som står i speedometer greia viser 0,93 per 10 mil. Men har akkurat fått bilen så hender jeg bare trør flat pedal i ny å ne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 520d ligger på 0,63 etter 4500Km.. Det er mye ymse..Ganske full lastet :P Ikke helt reelt sånn sett. Langkjøring får jeg den ned mot 0,5 med rolig kjøring. Motorveikjøring så går opp til 0,62 ish. Bykjøring/småskjøring har den vært oppe på så mye som 0,81.

20" lavprofil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 520d ligger på 0,63 etter 4500Km.. Det er mye ymse..Ganske full lastet :P Ikke helt reelt sånn sett. Langkjøring får jeg den ned mot 0,5 med rolig kjøring. Motorveikjøring så går opp til 0,62 ish. Bykjøring/småskjøring har den vært oppe på så mye som 0,81.

20" lavprofil.

Hmm synes dere ligger høyt. Jeg kjørte Mosjøen- Alta med min forrige 530Xd e60 på 0.57 (målt på pumpe). Måler i bilen visste 0.58. Min nåværende 525XD e61 går greidt på 0.63. Men har ikke fått prøvd den på ordentlig langkjøring enda.. 

Men begge to brukte og bruker lett i overkant av en liter på bykjøring. Ca 0.85 på begge på til og fra jobb kjøring (20 km hver vei) på dårlige norske fylkesveier.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm synes dere ligger høyt. Jeg kjørte Mosjøen- Alta med min forrige 530Xd e60 på 0.57 (målt på pumpe). Måler i bilen visste 0.58. Min nåværende 525XD e61 går greidt på 0.63. Men har ikke fått prøvd den på ordentlig langkjøring enda.. 

Men begge to brukte og bruker lett i overkant av en liter på bykjøring. Ca 0.85 på begge på til og fra jobb kjøring (20 km hver vei) på dårlige norske fylkesveier.. 

Tja.. 0,62 på motorvei, snakker dansk motorvei, er ikke så gale synst jeg. Ligger stort sett i 130++ hele veien. Daffekjøring i Norge ligger den lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte nå i sommer på ferie og fikk 0,71 i forbruk med takboks og endel bykjøring. Kjørte 4100 km totalt og rundt 3800 km bare på E4/E75 med cc på 100-130kmt.

På en annen side har jeg aldri vært over 1,01 på ren bykjøring med litt tomgang på vinteren.

En annen tur på E6 og venabygdsfjellet fikk jeg 0,54.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at både haukefer og kølla har en god del høyere forbruk enn meg. Enda vi har ganske like biler.

Er det bare motor eller kjørestil tror vi?

Fikk nett besøk av samboeren min på båten, nå har jeg vert 3 uker på jobb og da ligger hun på 0.93 på blanda såg jeg. Så kan vell si meg fornøyd med det :-)

Sent from my iPad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ein 520i sedan og ligger på ca 0.85 på langkjøring. Har stege til 1,05 med kjøring til og frå jobb og anna kjøring på smale veiar.

Augenbrynet på frontlykta er gåen og ser det er kondens/vannperler inne i lykta... må eg bytte heile lykta for å få fiksa det? Det er av og til at 2-3 av dei 5 diodane lyser, men veldig svakt i forhold til dei på den andre sida. er det nåke mulighet for å få fiksa dette hos BMW? Kjøpte bilen brukt for 2 mnd sida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...