Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Alle bile bruker litt olje.

Men på din motor så er det 1,5 liter mellom maks å min.

Nå vet ikke jeg om idrive er det samme som peilepinne, men jeg tror det.

Hvor langt har du kjørt siden forrige skift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

//

Har 3 parkerings sensorer bak, som henger seg opp etter å ha kjørt litt...

Noen som vet hva feilen er ? 2004 mod e60

Må kjøre liksom 5 -10 meter så henger di seg som oftest opp, frem til den er parkert og har stått i ro en stund

Noen som vet pris på nye sensorer? Å om du må ha fagfolk for å bytte di

Ligger masse innlegg om dette som omhandler feilsøking og test av systemet. Bruk søke knappen. Nye sensoren får du latterlig billig på ebay og skift kan du gjøre selv da det kun er plug and play. (fanger må av)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bile bruker litt olje.

Men på din motor så er det 1,5 liter mellom maks å min.

Nå vet ikke jeg om idrive er det samme som peilepinne, men jeg tror det.

Hvor langt har du kjørt siden forrige skift?

Ah okay. Det er ikke mer nei, motoren tar 7 liter vis jeg ikke tar feil, trodde det var langt mer enn 1.5 liter i mellom max-min. Det er jeg ikke sikker på, men vil tro det selv, er ingen peilepinne på di bilene her?

Det vet jeg ikke, kjøpte bilen på 83 000km, den er gått 106 400km nå, blir første oljeskift i mitt eie. Tror bilen bare har fulgt intervallet som står i iDriven. Sjekket nettop serviceheftet og siste oljeskift var på 74 000km, før der igjen 32 000km. Er vel kanskje litt væl lange intervall, men jeg kjører 1000km i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig langt mellom hvert skift, men men.

Joda, de har peilepinne.

Motoren tar 8,15 liter.

Det kan hende det er 2 liter mellom maks og min, husker ikke helt. Enda jeg har samme motor.

Du kan godt følge intervall som idrive sier, men mange velger å skifte før. Om det er nødvendig eller ikke, er ikke alle enige om.

Men jeg skifter dobbelt så ofte som bilen vil, men uansett 1 gang i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, som sagt, alle motorer bruker olje.

Men du kan jo sjekke olje i trykkrøret helt nederst på intercooler, det som er på venstre siden når du står foran bilen.

Der kan det lekke om turboen slipper igjennom olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, som sagt, alle motorer bruker olje.

Men du kan jo sjekke olje i trykkrøret helt nederst på intercooler, det som er på venstre siden når du står foran bilen.

Der kan det lekke om turboen slipper igjennom olje.

Okay, da skal jeg sjekke det når jeg skal ut i morgen, bilen står på et tørt sted for å se om det er noe olje lekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøftelysa om dere kaller dem det... På en e60..

Skal ut med lyktene snart for å montere nye angel eyes men hadde ikke lyst å ta dem ut før det og grøftelysa ligger jo her så vil få dem montert

Du fjerner bare dekselet over lyset, skal være en skrue der en plass. Bak der så ser du to skruer som selve lyset er festet med så er det bare å lirke det ut.

Du trenger ikke å ta ut lyktene ved bytte av angel eyes om du ikke har gorilla hender :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...