Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en kompis som vurderer 520i E60 eller et eller annet mercedes, jeg som anbefalte han E60 faktisk. Det jeg lurer på er, er det mye feil på de motorene der? selvfølgelig skal slitedeler byttes, men jeg tenker avanserte feil som vanos, kjede, osv. Jeg har E46 316i N46 motoren som har påkostet veldig mye på å rette opp feilene, det gjelder også N42 motoren, den skal være enda verre enn N46. Men poenget mitt er, jeg håper ikke kompisen min opplever det samme som meg, der det stort sett går ut på å reparere avanserte feil. Men det er forskjellige motor og modell, så jeg vil gjerne høre hva dere som eier 520i E60 har å si. Før jeg ber han gå for en sånn fin bil.

 

Takker på forhånd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det samme innpress på prefacelift 530xd 07 og facelift 530xd '10?

I følge delekatalogen så er det ET43 på original felger.

 

Ref:

Pre facelift http://bmwfans.info/parts-catalog/E61/Europe/530xd-M57N2/feb2007/browse/wheels/bmw_la_wheel_star_spoke_122/

Facelift http://bmwfans.info/parts-catalog/E61N/Europe/530xd-M57N2/feb2010/browse/wheels/bmw_la_wheel_star_spoke_122/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har en kompis som vurderer 520i E60 eller et eller annet mercedes, jeg som anbefalte han E60 faktisk. Det jeg lurer på er, er det mye feil på de motorene der? selvfølgelig skal slitedeler byttes, men jeg tenker avanserte feil som vanos, kjede, osv. Jeg har E46 316i N46 motoren som har påkostet veldig mye på å rette opp feilene, det gjelder også N42 motoren, den skal være enda verre enn N46. Men poenget mitt er, jeg håper ikke kompisen min opplever det samme som meg, der det stort sett går ut på å reparere avanserte feil. Men det er forskjellige motor og modell, så jeg vil gjerne høre hva dere som eier 520i E60 har å si. Før jeg ber han gå for en sånn fin bil.

 

Takker på forhånd :D

 

Har hatt min nå siden 2009 og x antall tusen km bak rattet og har aldri hvert noe som helst trøbbel med motor. Eneste som er det nærmeste motortrøbbel var en gåen coil her for litt tilbake. Motor maler like fint ennå, som ny. Er virkelig en fantastisk sterk bil som er godt sammenskrudd på alle måter! (også en av grunnene til at jeg har den ennå, mer pålitelig bil skal man lete lenge etter)

 

Selvfølgelig kan noen være uheldig med bil, men det gjelder jo alle bilmerker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt min nå siden 2009 og x antall tusen km bak rattet og har aldri hvert noe som helst trøbbel med motor. Eneste som er det nærmeste motortrøbbel var en gåen coil her for litt tilbake. Motor maler like fint ennå, som ny. Er virkelig en fantastisk sterk bil som er godt sammenskrudd på alle måter! (også en av grunnene til at jeg har den ennå, mer pålitelig bil skal man lete lenge etter)

 

Selvfølgelig kan noen være uheldig med bil, men det gjelder jo alle bilmerker :)

Høres glimrende ut, jeg synes E60 er fortsatt fin å se på veien enda :D skal be han gå for den M54 motoren, sikkert 2,2 hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E60 520ia 2004 kjørt over 250000, den bruker veldig mye bensin! Altså 1,7 på mila ved blandet kjøring!

Fyller på full tank og den holder såvidt 400km.

Hva kan være feil med denne?

Takk for alle svar

 

Ta diagnose som nevnt ja.

Lenge siden det var pluggskifte? det kan ha mye og si på forbruket hvis du har slitte plugger.

Ved full tank så skal det står ca 789-800km i cc. Viser din halvparten så er noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta diagnose som nevnt ja.

Lenge siden det var pluggskifte? det kan ha mye og si på forbruket hvis du har slitte plugger.

Ved full tank så skal det står ca 789-800km i cc. Viser din halvparten så er noe galt.

Tusen takk for svar!

Da har jeg bytta luftfilter og tennplugger!

Noen fler forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei hjem fra en lengre kjøretur nå, får warning om tyre puncture. Jeg kjører til side, og sjekker samtlige dekk nøye. Ingen punkteringer så vidt jeg kan se. Kjører så rolig til nærmeste bensinstasjon og sjekker lufttrykket, det ene bakdekket hadde 0.2 bar mindre enn det andre. Fylte opp, kjørte ny initialize i iDrive og kjørte videre. 

 

Hva kommer denne feilmeldingen av i utgangspunktet? Er det pga forskjellen i rulleomkretsen per side av bilen? Har ikke hatt så "ny" BMW, så dette er litt nytt for meg. Mange takk for svar :)

Har også opplevd dette noen ganger, veldig irriterende. Går det an å deaktivere denne funksjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Vasket bilen i går å merket det kom vatn inn ved den bakerste glass delen på takluken, er det noen her som har vert borti bytte av pakning på panorama soltak e61 lci? Er det vanskelig?

Jeg har også hatt problemer med dette. Har samlet seg vann på høyre side bak. Har tidligere sjekket dreneringslangen fra takluken, men det kom vann likevel da jeg vasket bilen med høytrykkspyler. Men det har ikke kommet vann der i det siste da det har regnet en del.

Noen som vet om det kan komme inn vann noe annet sted enn fra takluken? f.eks fra feste til railsen? Da spesielt når man bruker høytrykkspyler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...