Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikke cd veksler, men regner med det går fint, men må det kodes noe på bilen her? 2004 mod

Skal ikke være noe problem. Eneste er at du da må trekke most kablene fra baksiden av spilleren istedenfor å bruke de cd vekseren bruker.

Jeg måtte kode det inn

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min e61 2006 slår vindusviskerne på frontruten veldig hardt hver gang de skifter retning. Samme lyd uansett vannmengde på ruten.

Viskerne er nye, og har prøvd forskjellige merker.

Noen som har en løsning på problemet eller vært borti samme greia.

Nå vet ikke jeg hva du synes er en hard lyd, men jeg husker at etter påføring av ruteforsegling fikk jeg en ny lyd i fra viskergummien i det viskerarmene skiftet rettning. Jeg var ikke direkte fan når jeg la merke til det, men en hard lyd var det ikke! Greit å nevne at jeg brukte glasspolish og glassrengjøring før jeg la på glassforseglingen.. 

Bonus av dette er at du ikke bruker viskerne like mye og is fester seg heller ikke like bra på ruta i løpet kalde vinternetter.     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har ikke bmw e60 rustgaranti i 12 år? bilen det gjelder er produsert august 2003 mener jeg ganske bestemt, men dama sa at de bynte med det først i 2004, men skulle sjekke det opp og har ikke hørt et fnugg, dette var på morris på sem, nevnte jo at det nye årets modeller kommer på høsten året før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp!!

 

Har en E61, 2005 modell Pre-LCI og uten Mtech

 

Kjøpte en original mtech  fanger til E60/E61 pre LCI fra et verksted i Moss.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse;jsessionid=7ACF4B4801513C41C9BFB58BB9863E8C?finnkode=49623748

 

Fikk fangeren og alt gikk fint til etter lakkering og monteringen skulle påbegynnes.

Viser seg at det var mye sjau å få denne tilpasset bilen. Han som skulle gjøre jobben sa at det var isopor som måtte fjernes fra front bjelken for å få plass til fangeren og at den må kuttes i bunnen. Montør mente det ville bli dårlig passform og satte derfor på gammel fanger igjen. Utover dette kjøpte jeg kun fangerplast uten deler og det viste seg å mangle det mekaniske til spylersystem på frontlys som er helt anderledes på MTECH. Dermed må jeg nok engang kjøpe flere deler...

Montør mente at denne fangeren ikke passer mens selger sier denne ble kjøpt på BMW Moss til E61...

 

Er det noen som har noen tips ift. dette??

Delenr på fanger: 5111-7-896 582-12 (se bilde).

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et problem med vibrasjon i min 520 sedan.
Vibrerer noe forferdelig når jeg bremser mellom 100- og 50kmh. Merker ikke noe under 50. Vibrasjonen kjennes best i bremsepedalen, og oppover i rattet. samt førersete. Har prøvd med 2 forskjellige sett med hjul, så vett at det ikke skyldes ubalanserte hjul.

Vibrasjonen har gradivs blitt værre i løpet av 2 mnd.

 

Skjevhet i bremser/skiver, eller casterstag som må byttes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en E60 LCI carbon svart, som jeg ikke er så fornøyd med lakken på.

Har skjolder og ufinheter.

Hvem er flinke/billige med rubbing/lakkrens, polering & lakkforsegling helst Meguiar's produkter, i Oslo/ Akershus området?!

 

Eventuelt andre anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp!!

Har en E61, 2005 modell Pre-LCI og uten Mtech

Kjøpte en original mtech fanger til E60/E61 pre LCI fra et verksted i Moss.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse;jsessionid=7ACF4B4801513C41C9BFB58BB9863E8C?finnkode=49623748

Fikk fangeren og alt gikk fint til etter lakkering og monteringen skulle påbegynnes.

Viser seg at det var mye sjau å få denne tilpasset bilen. Han som skulle gjøre jobben sa at det var isopor som måtte fjernes fra front bjelken for å få plass til fangeren og at den må kuttes i bunnen. Montør mente det ville bli dårlig passform og satte derfor på gammel fanger igjen. Utover dette kjøpte jeg kun fangerplast uten deler og det viste seg å mangle det mekaniske til spylersystem på frontlys som er helt anderledes på MTECH. Dermed må jeg nok engang kjøpe flere deler...

Montør mente at denne fangeren ikke passer mens selger sier denne ble kjøpt på BMW Moss til E61...

Er det noen som har noen tips ift. dette??

Delenr på fanger: 5111-7-896 582-12 (se bilde).

Takker for svar!

Send meg en pm med mailadressen din, så skal jeg sende deg monteringsanvisning, som også viser hvilke deler som må byttes.

For å nevne noe, så må følgende byttes til fronten : stålbjelke,isoporinnlegg,fester mellom bjelke og fanger,luftekanaler til bremser,deksler rundt radiator, fester mellom fremskjermer og fanger,nedre del av innerskjermer. Øvrig kan innerskjermer tilpasses. Jeg har akkurat ettermontert originale fangere og sideskjørt med absolutt alle deler på min 08 e61 og det er MYE som må byttes om du skal gjøre dette 100%. Til fronten trenger du også selvsagt alle deksler og plastdetaljer samt tåkelys. Sensorene dine kan brukes da alle mtech fangere bruker pre-lci sensorer uavhengig av årsmodell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo! har nå vært så heldig å bli eier nr2 på en 520i manuell6trinns 2004mod km.stand 160xxxx, service hefte stemplet fra BMW verksted helt opp til 157xxxxkm! men nå som jeg har hatt den et par uker dukker det jo selvfølgelig opp småfeil og mangler.. Bilen er jo tross alt 10 år nå så kom ikke akkurat brått på meg at det dukka opp noe.. 

Aner meg at det kan være litt trøtte ventil tettninger siden den damper litt hvitt ifra eksosen. har vært regnvær en stund nå så har jeg lakt merke til at det blir vått baki på gulvet(passasjer siden) og til slutt sliter jeg med at det blir litt for høy motor temp og at jeg må kjøre moderat å kjøle ned motoren selv, skjer særlig i oppoverbakker ikke nødvendigvis høyt turtall eller "pressing". 

Tanken om at vannpumpa begynner å nærme seg ett naturlig utbytte eller om det kan være luft i kjølesystemet som får rette hellingen i oppoverbakker og at dermed temp føleren måler vann og luft om hverandre? siden jeg ikke sliter med at den flyr opp på temp og at den varsler meg når jeg står på tomgang/kø over lengre tid..?!

har åsså hørt at enkelte litt tidlig produserte E60`er kan ha en svakhet i elektronikken og kan bli mørkelagt under kjøring.. men har en liten mening om at det rammer mer E60 med automatkasser siden det krever litt ekstra elektronikk.. hva mener du?   

 

Men har jo selvfølgelig litt planer for den med senk og felger etc.etc.. 

Har bestil ett sett med Avantgarde Zonda Silver 10,5x20bak og 10x20 forran, noen som har en mening om hvor mye/lite profil og redde jeg burde ha på dekka?

Inne på tanken med M5 fanger forran+ leppe eller uten leppe? 

Sote ruter helt frem

koble innpå AUX og kode om spilleren siden jeg har utstyr og programvare til det:) 

Xenon i sprederene

Godkjenne justerbart Coilovers

 

 

Tanken her er å gjøre en stilrein og clean bil ut av den som egner seg på treff og som en litt merkbar og tøff bruksbil!:)

Tips, råd, erfaring gode å dårlige tas imot med stor takknemlighet!! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et problem med vibrasjon i min 520 sedan.

Vibrerer noe forferdelig når jeg bremser mellom 100- og 50kmh. Merker ikke noe under 50. Vibrasjonen kjennes best i bremsepedalen, og oppover i rattet. samt førersete. Har prøvd med 2 forskjellige sett med hjul, så vett at det ikke skyldes ubalanserte hjul.

Vibrasjonen har gradivs blitt værre i løpet av 2 mnd.

 

Skjevhet i bremser/skiver, eller casterstag som må byttes?

 

 

Kjenner du mest vibrasjon i pedal enn i ratt så er et muligens på tide med nye bremser bak.

Casterstagene kan også sjekkes samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...