Bimmerns Skrevet November 17, 2014 Share Skrevet November 17, 2014 Har nettop skiftet dekk, til vinter 225/55 R17, dekka treffer på forsiden av inneskjermen. Der det er vått har dekket truffet på beggesidene, hva kan det være? Også ser det ut som bremse skiva ikke slites jevnt, den lager også hyyl! Etter klosse skift Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 17, 2014 Share Skrevet November 17, 2014 Hev bilen og bytt skiver....Lenge siden skivene blei bytta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 17, 2014 Share Skrevet November 17, 2014 Du har på helt feil dekk, og det er nok den overveiende årsaken til at de tar i innerskjermen. Standard dekkdimmensjon for E60/E61 er 225/55-16. Din dekkdimmensjon gir 3,81% differanse og nesten 2,5cm i økt diameter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerns Skrevet November 18, 2014 Share Skrevet November 18, 2014 Takk for begge svar, Du som sier at bilen bør heves!? Kan det være at fjæra er slitne? Men det skjedde rett etter dekkskift! Saltkjelen det jeg lurer på i henhold til diameter, det har stått 18" felger med 245/45/18 på den, tenker du fortsatt at det er dekka som kan være problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 18, 2014 Share Skrevet November 18, 2014 Dekket er for stort, du skal ha 245/40/18 og ikke 245/45/18 og da blir det 225/50/17 og ikke 225/55/17. Men 245/40/18 mot 225/55/17 så er det en differanse på 4% som er lovlig, men bilen liker det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 18, 2014 Share Skrevet November 18, 2014 Sorry..blandet deg med en annen tråd her på forumet (eiern hadde coilovers)... Er nok bare som alle sier, feil rulleomkrets... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmmy Skrevet November 18, 2014 Share Skrevet November 18, 2014 Hei, jeg har en E60 som xenon pæren har røket på, det jeg lurer på er hvordan får jeg byttet denne, da det er så innmari trongt... Bilen er en 530D 2003 mod med adaptive kjørelys.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 18, 2014 Share Skrevet November 18, 2014 De fleste klarer å skifte pæra slik lykta står, men du kan enkelt ta ut lykta. Du ser de 4 skruene til lykta rett bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmmy Skrevet November 18, 2014 Share Skrevet November 18, 2014 okei, det så bare så betelig trangt ut, får prøve å skifte slik den står da, takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 18, 2014 Share Skrevet November 18, 2014 okei, det så bare så betelig trangt ut, får prøve å skifte slik den står da, takk Letter å ta ut lykten ..Husk å skift på begge sider. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmmy Skrevet November 18, 2014 Share Skrevet November 18, 2014 okei, hørte for en stund siden, på bevaria i Arendal der mente di jeg måtte av med støtfangeren stemmer dette?er greit og vite siden jeg må stå ute i mørket.. så vet jeg hva jeg går til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet November 18, 2014 Share Skrevet November 18, 2014 Det stemmer absolutt ikke, 4 skruer så er den ute. To bak på nedsiden og to på oppsiden. De to på nedsiden av lykta trenger du ikke skru helt løs, bare løsne dei. Finner diy på youtube. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 18, 2014 Share Skrevet November 18, 2014 okei, hørte for en stund siden, på bevaria i Arendal der mente di jeg måtte av med støtfangeren stemmer dette? er greit og vite siden jeg må stå ute i mørket.. så vet jeg hva jeg går til Det trenger du ikke Dette har jeg gjort veldig mange ganger på disse bilene. MEN det kan være litt lettere og hvis det er første gangen å løsne litt på skruene på hver side i hjulbuene slik at fangeren "siger" ned litt, da kan det være litt lettere med både inn og ut med lykten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet November 18, 2014 Share Skrevet November 18, 2014 I ny og ne kan jeg høre kompressoren min starte, regner med det muligens er lekasje på en belg, eller er det slik at de ikke holder 100% på luften? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 18, 2014 Share Skrevet November 18, 2014 Min starter også noen ganger. Kanskje 1 gang i uken eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå