Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Har en BMW 2010 e60 som jeg akkurat fikk opp en feilmelding på. Increased battery discharge.

Den siste måneden har bilen hvert lite brukt å når den har hvert brukt så har det hvert til småkjøring.

Jeg regner med at det er på grunn av at batteriet bynner å bli utladdet at jeg får opp denne meldingen,

Vil bare forsikre meg om at jeg har rett

attachicon.gif2014-11-29 23.11.50.jpgattachicon.gif2014-11-29 23.11.59.jpg

 

 

Sjekk for fukt...Ser du har e60 og den er vel tettere en e61.. Men sjekk at bagasjerom er helt tørt og fint.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være IBS-sensor, noe som ikke er uvanlig.

Forsøk å få ladet opp batteriet skikkelig med en lader. Deretter kan du gjerne "overvåke" batteriet ved å måle spenningen et par ganger i døgnet (uten at bilen låses opp/startes/åpnes i mellomtiden). Er den stabil er det mest sannsynlig batteri, eller evt. dynamo. Om spenningen synker kan du prøve å koble fra IBS-sensor, og se om spenningen fortsatt synker.

ok da får jeg prøve å ladde først så får vi se.

 

Det høres kanskje domt ut men hvor finner jeg batteriet, trodde det var under baksete men jeg ville ikke bynne å demontere uten å være sikker.

 

Regner med jeg kan bruke en helt enkel batteriladder, det skal da ikke ha no invirking på elektronikken i bilen hvilken ladder jeg bruker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet er bak høyre bakhjul.

 

Ang. batterilader våger jeg ikke helt å svare, da jeg selv bruker en "smart" (riktignok en enkel fra Biltema), men jeg tviler igrunn på det har så mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg alene om å mene at bmw e61 2005 mod er den mest bedritene modellen som finnes? Har allerede påkostet den 43.000kr i deler og arbeid, på 3 uker...nå får jeg level system failure! Det sier meg at d vil koste mange nye kr eller tar jeg feil?

Endret av badsha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den:) men har hatt endel bmwr og denne kommer desidert dårligst ut..

Byttet turbo

Byttet innsug med blending,

Byttet veivhus olje glødeplugger og rele,

Byttet hele ledningsnettet for bakluka

Byttet microbryter

Byttet eksos manifoild til støpt jærn pga sprekk

Byttet olje og filter, bunnpanne på bilen da girkassa var litt nøkkete til tider,

Byttet alle intercooler pakkninger,

Nå står kompressoren for tur..:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbo er kanskje litt utenom det vanlige.

Men alt det andre er forventet.

Men du har listet opp endel ting som er rene service ting.

Men som sagt, det er dyrt på verksted.

Kompressor får du tak ifra ebay.de for under 4000,- mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som Otis sier, 98.65% av listen der er jo slite deler og på en 2005 modell må en regne med at slik ryker den dag i dag. Det er jo ikke en ny bil lenger.

Itillegg er det jo ganske mange tusenlapper og spare ved å kjøpe delene selv på for eks. ebay. Verksted tar jo blodprisen når de bestiller og samt monterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg alene om å mene at bmw e61 2005 mod er den mest bedritene modellen som finnes? Har allerede påkostet den 43.000kr i deler og arbeid, på 3 uker...nå får jeg level system failure! Det sier meg at d vil koste mange nye kr eller tar jeg feil?

 

Hehe trøsten får være at det er fantastiske biler å kjøre.. Min 2008mod..med kun 106 000km på telleren er også påkostet avsindige summer siste 7-8mnd.. Heldigvis i forbindelse med klargjøring hos BMW..og på bruktbilgaranti.. Men listen min er som følger: 

 

- Nye skiver. (ja normalt)

- Pakning bunnpanne girkasse. Med ny olje på kasse. (bra!)

- Nye stoff matter (de gamle var blitt borte) 

- Oljeskift (ifm klargjøring)

- Ble gjort en hel masse annet ifm klargjøring som går under service og oppfriskning av en gammel bil.. (kommer ikke på alt)

- Ca 20 timer på feilsøk panoramatak. 

- Feilsøking div feilmeldinger.

- Kabelbrudd funnet og fikset. 

- Div deler panormatak byttet

- Feilsøking feilmld sirkus (Var nok fukt i bagasjerom som var problemet)

- 7 styreenheter byttet pga vann i bagasjerommet. 

- Nye X antall timer på panoramatak for å få bukt med vann inntregning. 

- Fjerning av rust med påfølgende lakkering på bagasjelokk. 

 

Nå er det slutt på garanti.. Men er glad bilen ble kjøpt av autorisert BMW forhandler slik at jeg har 5 års reklamasjonsrett.. Hvis dette fortsetter så blir denne benyttet.. Men håper og tror jeg slipper..da bilen er helt fantastisk å kjøre..spesielt på langtur.. Men denne listen hadde blitt stygg dyr..om jeg hadde måttet betale for ting selv.. Så Basdsha jeg forstår din frustrasjon... 

 

Men husk at en feilfri bil..ikke nødvendigvis er en god bil.. 

Endret av Alpina1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig han over her er alene om å mene at E61 2005 er den mest bedritne bilen - jeg gleder meg til hver tur (UTEN å regne på kostnadene ved å eie...)

 

Men til saken:

Jeg tenkte å ta et par fridager i Tyskland og ha med bilen (525d E61 2005). Har vært på BMW i Lübeck tidligere og fornøyd med det. Men jeg har ikke vært mye på verksted i Norge, og ikke noe veldig erfaring med disse bilene.

Fikk prisoverslag på rundt kr. 15 000 for:

- Skifte av "knirkeforing" (knirker på sommeren)

- Skifte av manifold (blir mye eksos ja...)

- Skifte av stabilisatorstag høyre foran

Spørsmål: Er det fornuftig?

Andre forslag til verksteder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...