Danske Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Takk for svar, må si dere er flinke og kjappe med svar på det meste har nå hat min e60 i en lite måned, årg. 2006, kørt 150t men jeg syns det et en fantastisk bil. 530xda. Ser også en del ting, som nokk må fikses men sådan er det vel med en slik bil når den får kørt noen km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Jeg bytta akt da den andre så like ille ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 (endret) Otis og Aroid; Takk for svar Har forsøkt å stenge for eksos bak uten å høre noe forskjell. Hadde på det tidspunktet bare litt av tikkingen som vist på video. Var senere på noen mils tur og stoppet i garasjen for å lytte videre, men da gikk den som en drøm uten noen form for ulyd. Merkelig, og håper dette ikke er noe begynnelse til verre ? Får se det an og håpe det beste. Tar uansett oljeskift og slenger med en flaske med "rens" samtidig. Så får jeg prøvd det også. På venstre side motor i området under der en fyller servoolje er det to slanger som går inn i 2 magnetventiler/solenoider ? (Har elektrisk kontakt) og går videre inn i kupe. har ikke sjekket hva de er til, men regner med det er kjølevann. Den ene slangen beveger seg med noen sekunders mellomrom og en kjenner trykkforskjeller når en tar på den. Regner med dette skal være slik, er vel en ventil som åpner og lukker ? Neppe noen sammenheng med tikkingen. Tar selvfølgelig imot og håper på videre tips - Sverre Dpf regenerering er sikkert nevnt eller? Evt. Webasto varmer kan det like godt være. Ingen av disse er et problem, men er det jeg tenker på når jeg hører tikkingen.. Endret Januar 8, 2015 av Gustav C. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre_BMW525d Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Gustav; Har ikke webasto, men har tenkt tanken med at forrige eier hadde kortkjøringer f.eks til jobb etc. Jeg overtok bilene og merket tikkingen etter ca 400 mil og jeg kjører 5 mil en vei til jobb både landevei og bytrafikk. Så i mitt bruk får bilen plutselig god sammenhgengende driftstemperatur. Fant ikke noe på nettet om dpf og tikking, men generelt sett kan vel avleiringer her og der i motor under mitt bruk gi en forhåpentligvis forbigående tikkelyd. Litt interessant i dag da jeg parkerte og den skarpe og klare tikkelyden var der, men de små litt mindre skarpe var fraværende. Ikke tvil om at det har med temperatur å gjøre, alltid helt fin på kald motor. Skal etter hvert sjekke mer sammen med andre for å enes om hvor lyden kommer fra. Sverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username83 Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Kan noen være så snill å gå ut å sjekke vacuumet sitt, og da helst i en n53 motor. Men tar til takke med alle svar.. Filmen beskriver mitt vacuum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Ikke så mye å tenke på. Vakuum skal det være, men kun rundt 0,95 bar. IKKE så mye. Har du skiftet veivhusventilasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username83 Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Ikke så mye å tenke på. Vakuum skal det være, men kun rundt 0,95 bar. IKKE så mye. Har du skiftet veivhusventilasjon? Nei, har ikkje det pga denne ligger toppen og i følge jæger må toppen byttes. Men ville eg ikkje hatt ett overtrykk om filteret var tett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Jeg har sjekket din tråd og kan heller ta det derifra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Dette er et område jeg er sykt ny på, men: jeg har en E60 '04 med CCC. Er lagt opp kabel til iPhone/iPod 30-pin. Funka fint med iPhone 4 og 5S med adapter, men funker absolutt ikke med iPhone6. For å velge denne input'en, velger jeg "mp3 CD" under CD. Skjer ingenting lengre. Har sett meg lei på dette, og lurer nå på om jeg kan få dette til å fungere med en ny y-cable for lightning. Alternativt (billigere?) bare legge inn dette som AUX i iDrive. Hva foreslår dere? Har vurdert å oppgradere til CIC, men har litt andre prioriteringer med pengene om dagen, så gidder ikke legge av 10 000 til dette enda. Blir kanskje senere i år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espelae Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Dette er et område jeg er sykt ny på, men: jeg har en E60 '04 med CCC. Er lagt opp kabel til iPhone/iPod 30-pin. Funka fint med iPhone 4 og 5S med adapter, men funker absolutt ikke med iPhone6. For å velge denne input'en, velger jeg "mp3 CD" under CD. Skjer ingenting lengre. Har sett meg lei på dette, og lurer nå på om jeg kan få dette til å fungere med en ny y-cable for lightning. Alternativt (billigere?) bare legge inn dette som AUX i iDrive. Hva foreslår dere? Har vurdert å oppgradere til CIC, men har litt andre prioriteringer med pengene om dagen, så gidder ikke legge av 10 000 til dette enda. Blir kanskje senere i år. Jeg har opplevd at en 30 pin til lightning adapter ikke vil virke på alt. Generelt opplevd det som ustabilt ved lydavspilling. Prøvd å bruke iphone 4,5 eller 5s igjen? Med y kabel mener du en splittet kabel med usb og aux til 30 pin? Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Y-kabel er for biler med original USB-kontakt (6FL), og vil ikke fungere på biler med eldre iPod-grensensitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Januar 9, 2015 Share Skrevet Januar 9, 2015 30-pin -> lightningadapter funket i utgangspunktet ikke på iPhone5s før jeg kjøpte en sak på ebay som hadde 30-pin med både AUX og lightning. Så basert på at jeg har det eldre iPod-grensesnittet, vil den rimeligste løsningen da være å lage AUX i stedet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Januar 10, 2015 Share Skrevet Januar 10, 2015 Ble mye fra meg akkurat nå, men har endelig fått tid til å ta tak i små problemer jeg har med min E60. varmetrådene i bakluka fungerer ikke. Knappen lyser når jeg slår den på. Sjekka også nettopp sikringa, den er i orden. Hva blir neste steg i feilsøkinga? Kan kanskje nevne at når jeg klikker inn knappen blir det skurring på radioen også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 10, 2015 Share Skrevet Januar 10, 2015 Dette høres ut som defekte varmetråder i bakruten. Det sitter også antenne i bakruten, og ettersom radioen din også skurrer er nok dette problemet. Løsning: bytt bakrute. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Januar 10, 2015 Share Skrevet Januar 10, 2015 Jeg har fundert en stund på motoren min. Har jo denne N47-saken som har det svake registeret. Og som jeg har lest, blitt mye av det, så finnes det 2 typer av denne motoren, N47D20A (N47D20O0) og N47D20C som er en nyere versjon som visstnok ikke skal være så plaget. I følge http://www.bmwarchive.org/ så har jeg N47D20A, eller O0 som den heter der. I følge bilen, stolpen i døra har jeg C-versjonen. Hva er mest riktig? Og er det forskjell på svakheten med register på disse to? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå