Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Dette har sikkert vært oppe her før, men litt mye å søke gjennom så jeg spør : Noen som vet som er galt dersom man ved bittelitt gasspådrag ved ca 1500omdr i typisk oppoverbakke og bilen nykker littegrann? Ser det igrunn bedre på turtelleren enn man merker det i bilen. Turtallet hopper mellom 1500omdr til ca 1300omdr. Bilen er forresten en 06 535d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis converteren din er gåen må kassa overhales eller byttes. 

Ett oljeskift ( evt oljeflush om du vil ) + reset av adaptions data kan i noen tilfeller hjelpe etter hva jeg har lest. Men dette er en affære som koster 10-12 000kr hvis du ikke skrur selv, og i værste fall hjelper det ikke.

Og for å si det oljeskift burde gjerne blitt gjort tidligere enn 160´ :) 

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lifetime olje, begrepet er basert ut fra en antatt levetid på 10år og sikkert gjennomsnittelig kjørelengde på 10 000 i året. Husker ikke hvor jeg har lest det, men det virker "logisk". Står sikker med liten liten skrift ett eller annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha etterfylt olje på bakluka oppdaget eg at det automatiske rolloen ikkje går ned igjen. Hørres ikkje ut som motoren går heller. Nåken som veit ka sikring som går til dette, evt nåken annet forslag til ka som kan værr galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi tar 6500 inkl mva for flushing 15l zf lifeguard. Ny bunnpanne med integrert filter.

Vi nullstiller ikke adapsjoner men resetter  olje service på girkasse"

Dette var fra Automatservice. Om dette er en bra eller dårlig flushing aner eg ikkje, men eg spurte om flushing, og dette var det eg fikk.

Jæger skulle ha 11 000 med det samme spm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...