Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Bruker jo bilen utenom jobb òg. Siger litt rundt i bygda og kikker, handler, kjører opp til kompiser, familier osv. Det skal vel ikkje vere slik at ein såpass ny bil skal måttes kjøre 1t kvar dag for å ikkje kollapse? Isåfall skal eg aldri handle nyere typer BMW igjen :shock:

(men at vedlikeholdslader er bra å ha på av og til er eg klar over...men skal vel ikkje vere nødvendig om ein køyrer vanlig? skjønner at 3min til jobb om morgonen, og 3min tilbake fra jobb er alt for lite, men kjører jo litt utenom også da.)

Isåfall - hvor mye penger bør eg legge ut på ein lader? Har lånt ein av faren min, men synes ikkje den er god nok.. Merke, type?

Takk for hjelp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler C tek. Du får flere utgaver, gå for en rimelig!

Det er faktisk ingen biler som klarer å toppe et bilbatteri som en lader. Selv om du kjører til trondhjem og tilbake så er batteriet friskere etter en skikkelig opplading! Dette er jeg fortalt flere ganger av forskjellige batteri importører. Er dessverre ikke så flink med dette selv, men når jeg har bilen inne på verkstedet for å gjøre noe så henger jeg alltid på laderen over natta hvis den likevel blir stående der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper deg en Ctek (som absolutt anbefales!) så følger det vel alltid med en sk. hurtigkobling ala slike som er på batterier til radiostyrte biler, og med ringkablesko. Bruker du den så blir det jo veldig enkelt å koble av og på. Med tanke på 220V skjøtekabel lønner det seg vel å koble på foran ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg ein C-Tech Multi Xs 7000 batterilader, kostet 1600kr men var tilbud til 940kr for to ladere, xs 7000 + xs 800 trur eg den andre het. = Lader til meg, og ein julepressang ;)

Alle feilmeldiger er borte etter at batteriet fekk lade seg godt opp! Batteriet var nok rimelig dødt, ja... (har hatt på webastoen ca 20min hver morgen etter at kulden kom, eg. Uten å tenke på at 3 minutter kjøretid til jobb ikkje er nok til å lade opp igjen batteriet...trudde webastoen gikk på diesel... Og brukte minimalt med strøm. Men tydeligvis ikkje :lol:[-X )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arghh idag starta problemene igjen. Skulle på jobb, og bilen var tom for strøm og starta ikkje (var lys i taket, display osv, men klarer ikkje dra motoren rundt). Ladet batteriet 100% natt til tirsdag, men nå er altså bilen dau igjen...?

Har kjørt bilen til jobb (3min kvar veg) og litt rundtom å handlet osv, uten å bruke verken setevarmer, bakrute-avising, eller andre elektriske duppedingser. Har ikkje brukt webastoen når bilen er av...Har også prøvd å skrudd ned varmen, slik at ikkje bilen bruker så mye strøm for å få den varm den korte vegen til jobb.

Det skal vel ikkje vere slik at ein må ha batterilader på bilen kvar natt??? Eller meiner dere det er nødvendig nå i kulda? Var -8 grader i dag når bilen ikkje ville starta.

Ideer?

1. Kan vere batteriet i bilen har stått i siden bilen var ny (2004) - så trenger eit nytt?

2. Bilen lader ikkje, gåen dynamo (litt rart isåfall, pga eg målte her om dagen, og den ladet som bare det, 14,7)

Lei nå... :( Veit aldri når bilen plutselig er tom for strøm ..

Og er så kjipt at eg må til Kokstad i Bergen for å komme på BMW verkstad. 1.5t køyring. Må ta fri ein heil dag fra jobb da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...