Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg brukte selv 2 timer på å skifte både EGR termostaten og hovedtermostaten med hele jobben, henting av verktøy og rigge meg til.

Så om de planlegger å bruke mer enn det, er det bare sprøyt.

Det var forøvrig min første gang jeg gjorde jobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har de tenkt å ta en regenerering? 

Selv om det er inkludert deler synes jeg dette var meget kostbart. Betalte selv 4000kr for bytte av hovedtermostat og EGR i fjor. Hadde EGR-termostaten med selv, men den koster ikke mange kronene. Var for kaldt til at jeg orka å gjøre det selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært borti at nøkkelen ikke lader? Har en 08 E61 altså en slik som på bildet under. Ikke comfort access, og dermed ikke utbyttbart batteri. Disse nøklene skal vel lades når de står i "tenningen". Merket siste månedene at rekkevidden ble dårligere og dårligere på den nøkkelen jeg brukte daglig (1 år gammel). Prøvde de 7 år gamle nøklene som ikke var i bruk, og disse hadde 2x rekkevidden. Fikk ny nøkkel på delegaranti, og da var rekkevidden topp! Nå begynner rekkevidden å bli dårlig på den 4 uker gamle nøkkelen, og jeg mistenker at den ikke tar lading under kjøring. Har plenty langkjøring etc.

Diversity-antenne etc er byttet før. Noen som har vært borti lignende? Rheingold viser ingenting på diagnose. Er det noen måte å sjekke om "tenningslåsen" gir lading?

41bca2fae9a502aa1c6f5493c4426b6d.jpg

Endret av johanngj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siterer fra diesel-tråden til TRF;

På de fleste bilmerker kan dette tvangs startes på verksted mens bilen står i ro, med økt turtall. Dette kan ikke gjøres på bmw, den skal egentlig gjøre dette av seg selv, men forholdene må ligge til rett for det (ikke nykkete kjøring, opp og ned i hastighet). Dersom man starter prosessen fra diagnose apparatet, skal bilen allikevel kjøres i 30min i stabilt over 80 (eller noe sånt) står det i testmodulen.

Som jeg skjønner kan du si at "nå skal du regenerere", men du må likevel kjøre en tur for å oppfylle de resterende kravene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å prøve meg litt på koding :) Er det noen som har en oversikt over hva som kan kodes på E60? (For eksempel lys på når en låser opp bil, fold in speil når man låser osv) Og noen som vet hvor mye kodeutstyr koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på timer til dieselvarmeren idag, 06.40. Kom ut i bilen rundt 7:10 og da var det ikke skjedd noe. Er sikker på at den var påskrudd. Fungerer helt fint å skru den på med kontroll og det lyser et rødt lys under viftestyrke knappen når timeren er aktivert. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier dette mest fordi Volvo har hatt problemer med automatgirkasser tidligere og derfor har de fleste Volvo verkstedene utstyr til å flushe girkasser.

Volvo - Bilia (de har ikke BMW på Hamar) skulle ha 10.000 kr for for flush av girkasse på 525xdat. Prisen inkluderer 12 liter BMW olje og bunnpanne med integrert filter, som står for over 70% av prisen. De sa at BMW atf oljen var grisedyr og at flush på Volvo vanligvis kostet rundt 4-5.000 alt inkludert.  
De kunne gå med på at man kjøpte inn olje og bunnpanne selv, så lenge det var fra BMW eller ZF. Derfor kjøpte jeg inn ZF sitt oljeservice kit x2, da det var billigere enn å kjøpe originalt riktig antall fra BMW. 

RATS (nede i Østfold et sted) driver også med girkasser og har antagelig litt hyggeligere priser. De bruker andre oljer osv.. De anbefaler også å gå for stålbunnpanne (fra X5/X6) da disse har utskiftbart filter. Koster ikke så mye mer og da slipper man å kjøpe ny bunnpanne hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...