Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Ledningsnettet over til bakluken som ofte skaper trøbbel og er dyrt å få fikset pga hele interiøret må nesten demonteres

Er vel ikke fult så dramatisk. Man får "erstatnings" kabelstokk for det utsatte området  En del paneler i bakluken må av og høyttalerrister/høyttalere i taket bak må ut.

Dette er en jobb man fint kan gjøre selv.

https://www.youtube.com/watch?v=iYQi9FbLBvA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å kjøpe BMW M5 E60. Er det noe spesielt jeg må sjekke med disse bilene? Må jeg forvente mye reparasjon eller holder de seg bra? Tenker en 2005-2007 modell som helst ikke har gått mer enn 150.000km.

Takker for svar.

Det er no ikke noe mer reparasjon enn en vanlig 60/61.

Men M5 sliter jo med clutchen da, det koster skjorten + litt til.

Ellers så søker du litt, da det finnes mange tråder/innlegg om det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er no ikke noe mer reparasjon enn en vanlig 60/61.

Men M5 sliter jo med clutchen da, det koster skjorten + litt til.

Ellers så søker du litt, da det finnes mange tråder/innlegg om det samme.

Ok. Mener jeg leste en plass at det hadde vært mye trøbbel med motoren i disse bilene. Vet du noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E60 525d auto. Girkassen "henger" fra tid til annen i gir. Altså tar lang tid før den girer videre oppover. Noen som har en tanke? Jeg tenker selv kansje det e på tide med en Flushing, eventuelt at solonoidene henger?

Km150.000

Har desverre ikke mer info enn det, er en bil jeg skal prøvekjøre og eventuelt kjøpe. Savnet etter e60 ble for stort

Men tenkte at det var mulig noen hadde vært borti det før? Eller har kjennskap til noe lignende?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at bilen ville kjøre regenerering av DPF faktisk. Da holder den hvert gir endel lenger enn hva den ellers vil gjøre.

Eller så kan det være et annet kjøremønster enn hva den er vant til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at bilen ville kjøre regenerering av DPF faktisk. Da holder den hvert gir endel lenger enn hva den ellers vil gjøre.

Eller så kan det være et annet kjøremønster enn hva den er vant til.

Takk for innspill :) skal ta med diagnose utstyr og se om eg får opp noen feilkoder, kan skjekke i samme slengen kor langt den har rullet siden sist regen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever og det samme og jeg har hatt min bil i ett år. Spesielt på kald motor...

Edit: Kan nevne at jeg har flushet kassen :)

Ok, får du noen feilkoder på kassen? Prøvd å fikse det annet enn å flushe kassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, får du noen feilkoder på kassen? Prøvd å fikse det annet enn å flushe kassen?

Nei ingen feilkoder, heller ikke prøvd å fikse det men har irritert meg litt. Men opplever det stort sett på kald motor, kan godt være at bilen ikke er vandt til min kjørestil og etter 10 år i hendene på noen andre. Hvis jeg vil ha den i nytt gir på 2500 rpm så må jeg kanskje opp til 3000 rpm som er noe høyt på kald motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ingen feilkoder, heller ikke prøvd å fikse det men har irritert meg litt. Men opplever det stort sett på kald motor, kan godt være at bilen ikke er vandt til min kjørestil og etter 10 år i hendene på noen andre. Hvis jeg vil ha den i nytt gir på 2500 rpm så må jeg kanskje opp til 3000 rpm som er noe høyt på kald motor

Er det sånn at den ikke vil gire vist du slår den over i manuell heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til hvorfor 05mod 525da drar dårlig?

Den fungerer helt fint med normal kjøring, men syns det er litt lite trykk ved pådrag.

Frua har en Peugeot 1.6d med 109hk som virker kvikkere ved pådrag.

Så noe må vel være feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...