Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Kan prøve med manuell neste tur og gi en tilbakemld :)

Supert!

T.H.O :

Kan være så mye som gjør at den drar dårlig, en begynnelse er å skjekke om du får 90 grader på kjølevannet ditt. Får du under 75 grader vil ikke bilen kjøre DPF regen og då vil ting tette seg og gå dårligere. En annen ting verdt å skjekke er vacum slanger. Vist ikke anbefaler jeg å lese første post på "bmw dieselmotor" lager at TRF racing

Sent from my iPhone using Tapatalk

Endret av espena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert!

T.H.O :

Kan være så mye som gjør at den drar dårlig, en begynnelse er å skjekke om du får 90 grader på kjølevannet ditt. Får du under 75 grader vil ikke bilen kjøre DPF regen og då vil ting tette seg og gå dårligere. En annen ting verdt å skjekke er vacum slanger. Vist ikke anbefaler jeg å lese første post på "bmw dieselmotor" lager at TRF racing

Var ute å kjørte en times tid istad, og den ligger på 84-86 grader.

Den kjører regen regelmessig føler jeg. Men kan jo være at det er for tett til at det hjelper noe særlig.

Eller så kan det selvfølgelig også være noen av de andre tinga dere nevner her. Så skal sjekke det nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å kjørte en times tid istad, og den ligger på 84-86 grader.

Den kjører regen regelmessig føler jeg. Men kan jo være at det er for tett til at det hjelper noe særlig.

Eller så kan det selvfølgelig også være noen av de andre tinga dere nevner her. Så skal sjekke det nærmere.

Ok, vist du har diagnose utstyr kan du skjekke "back presssure before cat". Husker ikke heelt ka den skal ligge på ved forskjellig belastning. Men på tomgang skal den ikke være over 10. Mpa mener den skal ligge på rundt 6. (Rett meg om eg tar feil) Meen er ikke helt sikker. Er søk på google så finner du sikkert ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje et dumt spørsmål :) Men til dere som har demontert interiøret osv, dekselet som ligger i midtkonsollen, med girspaken osv. Er det noe spesielt triks for å få denne på igjen? Sliter med å få den til å klipse fast i den enden mot passasjer setet. (Der den skal slides innpå de to knottene) Får ikke nok bøy på den eller nok plass fremover til å gjøre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare skyver den godt bakover når den er inne på plass bakerst, så den buler ut på midten, så banket den bestemt på plass i forkant og kilte den forover.

Åja så du begynner med å sette den på bakerst for å så ta foran med askebegeret til slutt? Da har jeg gjort helt feil isåfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Jeg har åpenbart lest veldig feil, jeg tenkte deksel på siden av midtkonsollen de som er dekket med stoff som man hviler foten mot. Beklager.

Vet ikke hvordan jeg gjorde det så feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på nå men finner ikke et hull mellom ovenfor dashbordet og hanskerom/evt etasjen over hanskerom.

Noen tips?

Du kan følge pakningen på døren ned, men det er gjennomgang. Må bare prøve deg litt frem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje et dumt spørsmål :) Men til dere som har demontert interiøret osv, dekselet som ligger i midtkonsollen, med girspaken osv. Er det noe spesielt triks for å få denne på igjen? Sliter med å få den til å klipse fast i den enden mot passasjer setet. (Der den skal slides innpå de to knottene) Får ikke nok bøy på den eller nok plass fremover til å gjøre dette.

Ta utav de metall pinnene fra hvite plastikken som står igjen i midtkonsollen. Så slider du hodet på metall pinnene inni sporet på dekselet. Og deretter presser hard ned. Er ganske hard så sørg for at du treffer så ligger du gradvis mer vekt på den. Jevn vekt. Ikke slå

Endret av espena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygge om fra 525da til 535da E61?

Har ikke noen stor plan om å bygge om men om motoren skulle ryke har jeg lekt litt med tanken:) Er det mye ledninhsnett som må skiftes ved motorbytte? Eller passer ECU fra 535 på 525 nettet?

Hovedsak dette så må skiftes:?

Komplett motor/gir, turboer, eksos, ECU, diff og bremser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...