Otis Skrevet Januar 12, 2016 Share Skrevet Januar 12, 2016 Hva et siste software på e60? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 12, 2016 Share Skrevet Januar 12, 2016 E060-15-11-501 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 12, 2016 Share Skrevet Januar 12, 2016 Såpass. De fikser enda litt på disse bilene... Vet man som endres? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 12, 2016 Share Skrevet Januar 12, 2016 Nei. Ingen changelog hvis det var det du tenkte på. Siste var vel også den OKOS fiksen. Altså ikke mulig å lage nøkkel via OBD porten lenger etter alle de innbruddene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 12, 2016 Share Skrevet Januar 12, 2016 Var changelog jeg tenkte på ja. Aner ikke hva okos fiksen var. Meeeen jeg trenger vel kanskje ikke vite det heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 12, 2016 Share Skrevet Januar 12, 2016 Jeg skrev jo hva det var Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn E39 Skrevet Januar 12, 2016 Share Skrevet Januar 12, 2016 Ved oppdatering av software på E60 vil datatuningen bli påvirket av det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 12, 2016 Share Skrevet Januar 12, 2016 Hehe, så set nå sweetbmw. Leste nok for fort. Leste litt om okos og for de som har biler før 03/07 kan man deaktivere komfort åpning selv. Ellers kan jeg vel legge +okos i vo og kode cas? Eller må jeg ha ista? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 12, 2016 Share Skrevet Januar 12, 2016 Ved oppdatering av software på E60 vil datatuningen bli påvirket av det? Kommer an på hvordan man gjør det. Hehe, så set nå sweetbmw. Leste nok for fort. Leste litt om okos og for de som har biler før 03/07 kan man deaktivere komfort åpning selv. Ellers kan jeg vel legge +okos i vo og kode cas? Eller må jeg ha ista? +OKOS i VO, kod CAS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 12, 2016 Share Skrevet Januar 12, 2016 Rart at +okos støttes av cas uten oppdatering? Det tyder jo på at BMW har fundert på dette før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 12, 2016 Share Skrevet Januar 12, 2016 Rart at +okos støttes av cas uten oppdatering? Det tyder jo på at BMW har fundert på dette før? Er mye BMW har fundert på før gitt. Det er jo derfor det finnes MANGE linjer i kodefila man kan endre på som man aldri fikk som standard eller ekstra fra BMW. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espelae Skrevet Januar 12, 2016 Share Skrevet Januar 12, 2016 Filene finnes på nett. Hvis du ikke klarer å finne de så er du ikke "inne" nok i dette Det brukes WinkFP på E serie for å ta enkle moduler, eller ISTA P på E og F serie for hele bilen. ESYS for F serie enkle moduler. (Og evt alle). ISTA P er krevende. Takk for svar, tviler på jeg begir meg ut på denne stien ettersom jeg ikke er heelt "inne" i det som du sier, men er interessant å lære mer om ting, så skal no google litt og få i meg litt lesestoff [emoji4] Sent from my iPhone using Tapatalk SweetBMW reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 12, 2016 Share Skrevet Januar 12, 2016 Noen som vet om det er enkelt og skifte seterygg? Har hull i sidestøtte på førerstol, og kom over denne på ebay: http://www.ebay.de/itm/Orig-BMW-5er-E60-E61-LCI-Sitz-Bezug-Sitzlehne-Lehne-vorne-Leder-Dakota-Schwarz/121858948680?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D35005%26meid%3D51995ea500944b718a49343ebf9ea42a%26pid%3D100005%26rk%3D2%26rkt%3D6%26sd%3D121858939234 Denne er vel bolt on på mine elektriske m sport stoler ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espelae Skrevet Januar 13, 2016 Share Skrevet Januar 13, 2016 (endret) Har fått prøvd nye bilen litt mer og fått undersøkt litt mer og har poppet opp et par spørsmål, tempen på giroljen, hva skal den ligge på? Min lå på 85 grader etter 30 min kjøretur. En annen ting jeg oppdaget på mitt diagnose utstyr var "level to L3 pin" stod som status "low" alle andre var high som "L4" pin vist på bilde. Dette ble lest ut av girkasse modulen. Noen som har peiling på hva det er? Og hvorfor L3 er low? Edit 1 Spytter inn litt mer info her jeg, var ute å kjørte i kveld, hadde kassen i sports modus og dsc delvis deaktivert. (Prøver å finne noe mønster på symptomene i girkassen så prøvee mye rart) flatet pedalen til rett før kickdown. Kom opp opp på 3k i 100 km/t og fikk endelig opp en feilkode!!! Girkassen gikk selvfølgelig i limp mode. 4F85 ratio monitoring clutch E Har funnet litt på nett om denne feilkoden og det forsterker min tanke om å ta kassen inn til en spesialist for flushing og inspeksjon. Fant blandt annet en som fikk denne koden pga en tetning/foring som ikke var innfor produsentens(zf) toleranser Sent from my iPhone using Tapatalk Endret Januar 13, 2016 av espena BMWlog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Januar 16, 2016 Share Skrevet Januar 16, 2016 Får man tak i kun knapp til koppholder? Altså kun den lille svarte knappen? Fant ikke noe på ebay Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå