Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe, så set nå sweetbmw. Leste nok for fort.

Leste litt om okos og for de som har biler før 03/07 kan man deaktivere komfort åpning selv.

Ellers kan jeg vel legge +okos i vo og kode cas?

Eller må jeg ha ista?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved oppdatering av software på E60 vil datatuningen bli påvirket av det?

Kommer an på hvordan man gjør det.

Hehe, så set nå sweetbmw. Leste nok for fort.

Leste litt om okos og for de som har biler før 03/07 kan man deaktivere komfort åpning selv.

Ellers kan jeg vel legge +okos i vo og kode cas?

Eller må jeg ha ista?

+OKOS i VO, kod CAS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at +okos støttes av cas uten oppdatering?

Det tyder jo på at BMW har fundert på dette før?

Er mye BMW har fundert på før gitt. Det er jo derfor det finnes MANGE linjer i kodefila man kan endre på som man aldri fikk som standard eller ekstra fra BMW. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filene finnes på nett. Hvis du ikke klarer å finne de så er du ikke "inne" nok i dette :P Det brukes WinkFP på E serie for å ta enkle moduler, eller ISTA P på E og F serie for hele bilen. ESYS for F serie enkle moduler. (Og evt alle).

ISTA P er krevende.

Takk for svar, tviler på jeg begir meg ut på denne stien ettersom jeg ikke er heelt "inne" i det som du sier, men er interessant å lære mer om ting, så skal no google litt og få i meg litt lesestoff [emoji4]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått prøvd nye bilen litt mer og fått undersøkt litt mer og har poppet opp et par spørsmål, tempen på giroljen, hva skal den ligge på? Min lå på 85 grader etter 30 min kjøretur.

En annen ting jeg oppdaget på mitt diagnose utstyr var "level to L3 pin" stod som status "low" alle andre var high som "L4" pin vist på bilde. Dette ble lest ut av girkasse modulen. Noen som har peiling på hva det er? Og hvorfor L3 er low?

c7ef21dfe4089a39ec143fb27c88d2ea.jpg

Edit 1

Spytter inn litt mer info her jeg, var ute å kjørte i kveld, hadde kassen i sports modus og dsc delvis deaktivert. (Prøver å finne noe mønster på symptomene i girkassen så prøvee mye rart) flatet pedalen til rett før kickdown. Kom opp opp på 3k i 100 km/t og fikk endelig opp en feilkode!!! Girkassen gikk selvfølgelig i limp mode.

4F85 ratio monitoring clutch E

Har funnet litt på nett om denne feilkoden og det forsterker min tanke om å ta kassen inn til en spesialist for flushing og inspeksjon. Fant blandt annet en som fikk denne koden pga en tetning/foring som ikke var innfor produsentens(zf) toleranser

Sent from my iPhone using Tapatalk

Endret av espena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...