Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Etter det jeg har forstått så har Hartge sluttet å levere stag for bakakselen som justerer høyden (disse skulle forøvrig monteres fra bærebro til nivåregulering).

Hartge har sluttet å selge stagene løst ja, men kjøper du komplett sett med fjærer så er de med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har forstått så har Hartge sluttet å levere stag for bakakselen som justerer høyden (disse skulle forøvrig monteres fra bærebro til nivåregulering).

Hartge har sluttet å selge stagene løst ja, men kjøper du komplett sett med fjærer så er de med :)

Ja, ok. Jeg kjøpte komplett sett til min, så for mitt vedkommende var det ingen fare. Trodde de hadde fjernet fra pakken også, men da er det jo bare å kjøre på for Hartge... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner det lille ekstra kicket, men dette kicket blir noe for jævelig dyr om jeg blir stoppet. For det første, koster det å regge inn HK avgiften (som er på 62000 kr) med denne chipen.

For det andre, kjører jeg fint fint og ja, det blir problemer med forsikringen om jeg kræsjer.

Et dumt spørsmål kanskje, men jeg prøver: Effekten som er oppgitt i vognkortet er vel målt på giret eller veiva? Effekten som måles i en dyno er på drivhjulene. Fra motor til drivhjul vil jeg anta at man mister 15-20% effekt (på MC med kjededrift regner man ofte ca 10%, og i bil er drivlinja mye tyngre = større tap). Kan da staten forlange tilleggsavgift dersom målt effekt på drivhjulene tilsvarer oppgitt effekt i vognkortet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spm til en E61 525 Diesel mport bil.

1: Bilen kan være tregstartet på vinter i 15-20minus. Eier sier det står BMW på batteriet (glemte å sjekke ampere og dato). Da bilen er import bil lurer jeg på om det kanskje er ett batteri med lav AH i tillegg så regner jeg med at det kanskje faktisk er hele 7 år gammelt det batteriet.. Må man inn på BMW for å kode eller noe sånnt etter batteriskift ?

2: Radioen fungerer tidvis meget dårlig. Eier sier dette har noe med Antenne forsterker å gjøre. Noen som har erfaringer?

3: Hvordan er det å skifte til girkule med lys i 1-2-3-4 osv..? Vanskelig å koble??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sikkert dårlig batteri. Forøvrig kan importerte biler har svakere batteri enn nordiske, typisk også litt svakere dynamo.

2. Antenna står vel på taket? Tror jeg ville ha forhørt meg med BMW vedrørende dette.

3. Bare du finner strøm et sted så burde det vel være greit? Er det lys originalt i noen biler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spm til en E61 525 Diesel mport bil.

1: Bilen kan være tregstartet på vinter i 15-20minus. Eier sier det står BMW på batteriet (glemte å sjekke ampere og dato). Da bilen er import bil lurer jeg på om det kanskje er ett batteri med lav AH i tillegg så regner jeg med at det kanskje faktisk er hele 7 år gammelt det batteriet.. Må man inn på BMW for å kode eller noe sånnt etter batteriskift ?

2: Radioen fungerer tidvis meget dårlig. Eier sier dette har noe med Antenne forsterker å gjøre. Noen som har erfaringer?

3: Hvordan er det å skifte til girkule med lys i 1-2-3-4 osv..? Vanskelig å koble??

1. Batteriet skal være på 95Ah originalt. Bare å åpne batteridekselet i bagasjen og sjekke styrken, det står på batteriet. Nå i kulda er det lurt å lade innimellom, spesielt hvis bilen brukes til mye småkjøring. Selv har jeg kjøpt en hendig liten ladesak, som jeg vedlikeholdslader med. Forøvrig er et 7 år gammelt batteri en "voksen" alder, og det er sannsynlig at dette er på tampen av sin levetid.

2. Antenna til radioen sitter i en av rutene bak (usikker på om det er i bakruta eller en av siderutene bak). Jeg vet ikke om det er noen antenneforsterker montert inn originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for gode svar!

Forøvrig er det vel uansett aldri feil å kjøpe nytt batteri...gjør jo kun godt for bilen det! Koster jo også bare 1000,- og med en bil som har så mye elektronikk som E60/61 er det vel desto viktigere.

Hvilken del anbefaler du å sjekke da det skurrer fælt og vanskelig for å ta inn signal på radioen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spm til en E61 525 Diesel mport bil.

1: Bilen kan være tregstartet på vinter i 15-20minus. Eier sier det står BMW på batteriet (glemte å sjekke ampere og dato). Da bilen er import bil lurer jeg på om det kanskje er ett batteri med lav AH i tillegg så regner jeg med at det kanskje faktisk er hele 7 år gammelt det batteriet.. Må man inn på BMW for å kode eller noe sånnt etter batteriskift ?

2: Radioen fungerer tidvis meget dårlig. Eier sier dette har noe med Antenne forsterker å gjøre. Noen som har erfaringer?

3: Hvordan er det å skifte til girkule med lys i 1-2-3-4 osv..? Vanskelig å koble??

1. Batteriet skal være på 95Ah originalt. Bare å åpne batteridekselet i bagasjen og sjekke styrken, det står på batteriet. Nå i kulda er det lurt å lade innimellom, spesielt hvis bilen brukes til mye småkjøring. Selv har jeg kjøpt en hendig liten ladesak, som jeg vedlikeholdslader med. Forøvrig er et 7 år gammelt batteri en "voksen" alder, og det er sannsynlig at dette er på tampen av sin levetid.

2. Antenna til radioen sitter i en av rutene bak (usikker på om det er i bakruta eller en av siderutene bak). Jeg vet ikke om det er noen antenneforsterker montert inn originalt.

På min 2004 530D e60 står det i et BMW batteri, montert i 2004 (altså da bilen var ny), med 110ah. Ikke 95ah... Men det har kanskje noe med motorstørrelse og gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...