Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Var med PenguiN- og vasket bil i kveld :D Bestandig like trivelig det :D

Men oppdaget rust på høyre side i bunn av bakluka i falsen (fugen) [-X

Ikke bra [-X

Den er reg 30,12,2004 i tyskland, men rustgarantien gjelder vel likevell?

Fordi det skal ikke komme rust der?

Tisp råd før en går til GS eller Strandveien i Trondheim?

+1 8)

Og ja, jeg også rust på nøyaktig plass...

Dersom Leo får godkjent reklamasjon på bakluke og vi har rust på samme plassen så bør vel jeg kunne komme dagen etter hans er ferdig reparert og "kreve" nøyaktig det samme tiltross for at min ikke har komplett servicehefte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet så er det vel utvidet rustgaranti (12 år) f.o.m 01.01.2004 noe som tilsier at dette er noe som bør gå på garanti. Jeg oppdaget sinkskade i bakluka på min tidligere 2008 E61 og dette ble rettet uten spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med meg da salt? Jeg som ikke har komplett servicehefte...? dersom Leo tar bilen på EMM sport og de sier FIKS..og jeg har samme type rust på samme plass..og kommer ned dagen etterpå på EMM sport...da burde de vel godkjenne min og for reperasjon ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det at hver gang du starter bilen så blir tlf automatisk oppkoblet mot i-drive... genial funksjon dette ja!

Fikk koblet til ("paret") telefonen med bilen, og står "HTC LEGEND" i iDrive. Men, når folk ringer så ringer det fortsatt på mobilen, og ikke i bilen? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med PenguiN- og vasket bil i kveld :D Bestandig like trivelig det :D

Men oppdaget rust på høyre side i bunn av bakluka i falsen (fugen) [-X

Ikke bra [-X

Den er reg 30,12,2004 i tyskland, men rustgarantien gjelder vel likevell?

Fordi det skal ikke komme rust der?

Tisp råd før en går til GS eller Strandveien i Trondheim?

+1 8)

Og ja, jeg også rust på nøyaktig plass...

Dersom Leo får godkjent reklamasjon på bakluke og vi har rust på samme plassen så bør vel jeg kunne komme dagen etter hans er ferdig reparert og "kreve" nøyaktig det samme tiltross for at min ikke har komplett servicehefte ?

Min 2006mod E61 er importerte jeg selv fra Tyskland i sommer, etter en mnd fant jeg et par små rustbobler midt på en ren flate på bakluken.

Reiste til BMW i Drammen og de sjekket kun at alle servicer var tatt på et godkjent verksted før de godkjente det som en garantisak.

De bytter ikke luker lenger, men reparerte skaden uten kostnad for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med meg da salt? Jeg som ikke har komplett servicehefte...? dersom Leo tar bilen på EMM sport og de sier FIKS..og jeg har samme type rust på samme plass..og kommer ned dagen etterpå på EMM sport...da burde de vel godkjenne min og for reperasjon ?

Spør du meg så burde det ikke være noe problem at man mangler en service, men reglene er strammet inn så hvorvidt det er viktig eller ikke vet jeg ingenting om. Jeg hadde fulgt alle mine servicer og bilen hadde gått 30.000km..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D

Har tatt bilder av bakluken i finværet :D Godt at sola endelig skinner og varmer :D

En ser rustdannelsen og at lakken løsner i kuven der fallsen er brettet inn med fugen :!::x

De store boblene som sees på de store flatene er vann fra pakningen etter vasken i gå.... [-X

Noen flere som opplever dette, tips før jeg kontakter GS/Strandveien i TRD

l7x9jhae0jf6b75rfwbo.jpg

9uwyimza7i7svkkrc575.jpg

hnad38d2mvhud6ygv9x7.jpg

w8ffinhr6x6e03m0turb.jpg

1v7kfneav3af23b0qus9.jpg

Mvh

Egil Linge Leonhardsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte GS i dette minutt :D

Ba meg om å dra til deres lakkerer og få takst for utbedring :D

Men det var krav om komplett servicehefte fra BMW :D for meg som har alt i boka fra bilen var ny :D

Skal sjekke om jeg får taks i dag - ellers blir det mandag formiddag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser i speddometeren, på siden av turtelleren er det en tabell mange streker etter hverandre, liksom vedsiden av skiven. Ved kald motor er det 6 eller noe streker. Når moteren er driftsvarm er det kun 3 streker igjen. Tabbelen flytter seg nedover etterhvert motoren blir varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Reef89 takker for svar, da skal jeg se etter dette imorgen når jeg kjører.Har liksom lurt litt på hvor denne var. :)

Tar med ett bilde jeg, så slipper du/andre og lure. Her ved 3 streker, driftsvarm motor.

3qjml6acvpy0r2pasnln.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...